Jump to content
Fiestaclub.nl
BartM

Project Hot Musterd

Recommended Posts

On 25-1-2017 at 18:56, BartM said:

Dank je??

Als ik de Engelse forum zo doorlees rijdt de helft met Max'd out en de andere helft met bluefin superchips.  Dus slecht zou het nooit zijn. Maxdout is zoiezo van Pumaspeed. Dat is wel zo'n beetje de tuner voor Ford.  

Vergeet niet dat ook heel veel mensen met Revo rijden of de ST met peron

Mooie updates!

Haha ook die ecobeast badge! :grin: Word zeker een beest van een auto!

5 hours ago, Michelvh said:

Vergeet niet dat ook heel veel mensen met Revo rijden of de ST met peron

Idd. Die kwam ik ook tegen ja??

1 hour ago, STline said:

Mooie updates!

Haha ook die ecobeast badge! :grin: Word zeker een beest van een auto!

Thnx ??????

3 hours ago, Dii said:

Leuk project hoor!

Het tempo zit er goed in!:grin:

Haha. Klopt! Heb tijd over ?

Mijn torque link van Pumaspeed is binnen. Ben benieuwd of het wat gaat schelen. Deze week weer even een refit van de intercooler en gelijk de torque link instaleren. En dan maar eens naar de tuner voor de 170 pk ???

1k0.jpg

1k0.jpg

Ook heb ik gisteren mijn nieuwe set st-line velgen opgehaald die ik op marktplaats had gevonden. Laat die zomer maar komen? @ zomersloffen

1k0.jpg

Vandaag even bezig geweest met de achteruitrijcamera. Het aanmelden via ids was was zo gedaan. Maar kreeg geen kleurenbeeld.  Wat blijkt nu naar wat zoeken, er zit verschil tussen pal en ntsc camera's en de schermen. Mijn Sony Nav komt uit Engeland en het scherm heeft ntsc als videoweergave. De camera is Pal ? Wat resulteerd in zwart wit beeld??. Dus net maar weer gezocht naar een NTSC camera.

1k0.jpg

1k0.jpg

Ik ben er bijna! @ full options, niet te krijgen in deze kleur ?? Dan maar zelf doen.nl

Ziet er weer allemaal gelikt uit! Ben wel is benieuwd naar je goodies van mountune zelf ook nog opzoek naar zoiets! Mooi spul en ook welke plannen je nog hebt 200 pk halen uit de 1 liter is wel een fijne waarde al moet het wel heel blijven natuurlijk ?. Maar voor de rest lekker bezig ermee! 

On 29-1-2017 at 18:54, FeesST05 said:

Ziet er weer allemaal gelikt uit! Ben wel is benieuwd naar je goodies van mountune zelf ook nog opzoek naar zoiets! Mooi spul en ook welke plannen je nog hebt 200 pk halen uit de 1 liter is wel een fijne waarde al moet het wel heel blijven natuurlijk ?. Maar voor de rest lekker bezig ermee! 

Dank je. De 200+ pk ligt wel in een verre toekomst. Eerst eens kijken hoe 175pk gaat bevallen. De upgrade naar 200+ kost een aardige duit. Al is alles bij elkaar nog steeds goedkoper dan dat ik een ST gekocht had. ?

24 minutes ago, BartM said:

Dank je. De 200+ pk ligt wel in een verre toekomst. Eerst eens kijken hoe 170pk gaat bevallen. De upgrade naar 200+ kost een aardige duit. Al is alles bij elkaar nog steeds goedkoper dan dat ik een ST gekocht had. ?

als je het op die manier bekijkt heb je natuurlijk nog een flink potje om te investeren :)

20 minutes ago, Jelle_10 said:

als je het op die manier bekijkt heb je natuurlijk nog een flink potje om te investeren :)

Idd Jelle. ???

5 minutes ago, Bnz said:

Wel een gaaf project ??

Thx. Doe mijn best ??

Zie het nu pas, nooit op gelet, de camera zit waar normaal  1 van de kentekenplaat lichtjes zit. Betekend dit dat je nu nog maar 1 kenteken lichtje hebt? 

je hebt wel veel veranderd in een korte tijd aan de auto, en dat ziet er zeker vet uit!

Maar ik zag dat je ook een zwarte hemel erin wou hebben maar is dit ooit in een van de mk7/7.5 erin gekomen want ik kon zo niks vinden.

De nieuwe zomervelgen zien er goed uit! Heb dezelfde onder mijn MK7.5 zitten, maar dan in het zilver (standaard kleur).

Ziet er allemaal super uit, je bezuinigd zeker niet op je upgrades! Nice:x

2 hours ago, Thieske said:

Zie het nu pas, nooit op gelet, de camera zit waar normaal  1 van de kentekenplaat lichtjes zit. Betekend dit dat je nu nog maar 1 kenteken lichtje hebt? 

Als het goed is zit er nog steeds een lampje in. Alleen is het nu een klein ledlampje naast de camera ipv een heel glaasje met een lampje erin

8 hours ago, DTN1991 said:

je hebt wel veel veranderd in een korte tijd aan de auto, en dat ziet er zeker vet uit!

Maar ik zag dat je ook een zwarte hemel erin wou hebben maar is dit ooit in een van de mk7/7.5 erin gekomen want ik kon zo niks vinden.

Fiesta ST heeft een zwarte hemel

Daar is in korte tijd een halve auto bijgekomen :)

Ziet er wel allemaal goed uit,

ben je alleen niet bang dat je het blok erg zwaar belast?

Ik heb zelf een St en kom er met mijn eigen maar niet uit om hem wel/niet te laten chippen,

wil het wel graag aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik weer beetje bang om me eigen onnodige problemen op de hals te halen.

Ben beetje bang dat het op de wat langere termijn toch meer slijtage veroorzaakt.

13 hours ago, Thieske said:

Er zit naast de camera een ledje die genoeg licht opbrengt dat het apk technisch mag. Werkt prima.

2 hours ago, satisfaction73 said:

Daar is in korte tijd een halve auto bijgekomen :)

Ziet er wel allemaal goed uit,

ben je alleen niet bang dat je het blok erg zwaar belast?

Ik heb zelf een St en kom er met mijn eigen maar niet uit om hem wel/niet te laten chippen,

wil het wel graag aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik weer beetje bang om me eigen onnodige problemen op de hals te halen.

Ben beetje bang dat het op de wat langere termijn toch meer slijtage veroorzaakt.

De blokken van de st zijn brekend op meer pk. De tuner Mountune is bv een bedrijf die de tuning naar 215pk mag doen met behoud van garantie. Deze tuner heeft ook een tuningsset voor de 1.0 ecoboost naar 165pk waar ook Ford zijn goedkeuring aan heeft gegeven. De blokken kunnen dit wel aan. Als ik de 205pk versie erop monteer heb ik ook andere zuigers en conrods (zuigerstang) met lagers nodig om ervoor te zorgen dat het niet kapot loopt. Maar in alle gevallen gaat het er ook om hoe je in de auto rijd. Goed warm rijden voor je gas gaat geven en de turbo laten afkoelen voor dat je de auto uitzet blijft belangrijk.

Leuk zo'n achteruitrijcamera! Dit wil ik ook zo graag op mijn Fiesta, maar is volgens de dealer niet mogelijk. Alleen met een extra beeldschermpje op het dashboard. Het lijkt mij dat er toch gewoon een video-input ingang achter op de radio zit? Ik heb de standaard radio van de MK7.5, niet de Sony. Hoe heb jij dit precies voor elkaar gekregen?  

XIo4K4u.jpg

5 hours ago, Jelle_10 said:

Fiesta ST heeft een zwarte hemel

Ook de St-line heeft een zwarte hemel