Jump to content
Fiestaclub.nl
FordDriver

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

Recommended Posts

On 30-4-2017 at 14:21, AKW said:

Bij mij zat die groene fakra al op het sxhermpje, hoefde hem alleen maar te verlengen vanaf een stekkerblok!

Vandaag bezig geweest om te controleren of alles voorbereid is mbt aansluiten achteruitrij camera.

Had al zo’n speciale Fakra-kabel besteld via E-Bay + Camera.

Alleen nu zit er al een groene kabel aangesloten op het display.

@AKW waar kan ik stekkerblok, andere uiteinde van de Fakra vinden om de gele stekker van de Camera op aan te sluiten?

We hebben de strip op de kofferbak losgemaakt en bekabeling is daar niet te vinden.

@ThomThom Goed bezig! De groene kabel achterin het scherm kan je er gewoon uithalen. Rechtstreeks op het scherm sluit je de speciale kabel op aan. Daar sluit je dan weer de output van de camera op aan. :) 

On 4-11-2017 at 18:03, FordDriver said:

@ThomThom Goed bezig! De groene kabel achterin het scherm kan je er gewoon uithalen. Rechtstreeks op het scherm sluit je de speciale kabel op aan. Daar sluit je dan weer de output van de camera op aan. :) 

Laat mijn Camera net gisteren zijn binnengekomen via DHL.

aangezien de speciale groene Fakra-kabel/converter al reeds voorbereid leek te zijn, moesten er toch kabels getrokken worden en de speciale adapter-kabel aansluiten. 

De howto en foto’s van @AKW  en deze topic hebben mij goed geholpen.

Edited by ThomThom
Foto’s verwijderd en tekst aangepast

Nieuwe upgrade!

In samenwerking met het bedrijf Tuningparts B.V. mag ik een review schrijven over een Milltek Resonated Cat-Back uitlaatsysteem voor de Ford Fiesta. Vandaag heb ik het gehele systeem laten monteren. Eerste indruk: “GEWELDIG!” Binnenkort staat mijn volledige review online met zowel foto’s als video’s.

In de video's laat ik de standaard uitlaat horen en de Milltek buiten en binnen de auto. Kortom, een zeer leuke review. Stay tuned! {:D:}

mB7t2Db.jpg

BRTbsFn.jpg

De review van de Milltek Resonated Cat-Back staat inmiddels online op het forum! Ik ben benieuwd wat jullie van de uitlaat en de review vinden. :) 

Vandaag een steenmarterverjager gemonteerd in de Fiesta uit voorzorg. Nog steeds erg blij met de Milltek cat-back! :) 

Nieuwe koplampverlichting en knipperlampen in de bestelling staan bij Autobeam. Binnenkort is het resultaat hier te zien! :) 

jRe7TtF.png

Mag ik je een tip geven over het afdrogen van je auto na het wassen ?

Voordat je de auto af droogt met een open tuinslang afspoelen ( mits de auto nog goed in de wax staat ) zal heel veel water al van de auto gelopen zijn.

Ikheb ondertussen ook een uitgebreide poets verzameling verzameld in de tijd dat ik hier afwezig ben geweest.

@rallyedition Dank voor de tip. Deze manier van 'drogen' zoals jij het beschrijft doe ik al een tijdje. Het drogen met een doek kost dan ook veel minder tijd en de droogdoek wordt minder nat. Daarna met detail spray eroverheen en drogen maarrr.

Nieuwe upgrade!

LED 6500K verlichting van Autobeam in de Fiesta gemonteerd. Heb ook gelijk de richtingaanwijzers vervangen. Tijdens het monteren uiteraard een paar foto's gemaakt! :) Tot nu toe zeer tevreden. Ik zal vanavond in het donker proberen een foto te maken van het bereik van de lampen. 

sWmZW0d.jpg

riKTX0L.jpg

Weer, een update klaar,je gaat ongemerkt door !!

!

Wat een wereld van verschil in vergelijking met de Philips Vision lampen! Foto is weliswaar geschoten op een parkeerplaats met lantarenpalen, maar het verschil is zelfs hierop al duidelijk te zien. Ik rij vaak over een onverlichte weg, maar met deze units in de lampen kan ik alles prima zien. 

Nu ik toch eenmaal de smaak te pakken heb... Binnenkort ook maar eens de units van de achterlampen vervangen. :duim:

IKf0MB8.jpg

Netjes! Past het een beetje met de accu bak? Zit namelijk dicht op de lamp (bestuurderskant). 

Kan je trouwens een foto maken van het lichtbeeld? Dus vlak voor een muur of garage gaan staan? Ik heb zelf Xenon zitten in mijn MK7,5 ST maar die starten soms niet op, vandaar dat ik naar LED aan het kijken ben. 

@Patrick Vsser Het beste is om de gehele koplamp eruit te halen. Dit is vrij simpel te doen. Het zijn 3 schroefjes die je moet loshalen en je klikt de koplamp er zo uit. 

@DeepImpactBlue Je hebt voor deze uitvoering de 80mm rubber caps nodig.

@Marcusso Aan de bestuurderskant past het allemaal net, de rubberen kap is wel een beetje 'ingedeukt', maar belast de unit gelukkig niet. In het projecttopic van @BartM staat een foto van het lichtbeeld, alleen staat eronder dat dit de 5000K units zijn. Link: