Jump to content
Fiestaclub.nl
FordDriver

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

Recommended Posts

@Nor Bedankt Norbert! Bij mijn Fiesta lag er volgens mij al een stroomaansluiting, dit kon een monteur bij de dealer zo inbouwen en aansluiten. Echter bij de Focus van mijn vader moest er een nieuwe stroomaansluiting worden aangelegd toen hij een verlichte pookknop erop ging zetten. :) 

Vandaag de Fiesta na 2 maanden (!!!!) weer een goede poetsbeurt gegeven. Hierbij een aantal foto's voor de liefhebbers van auto detaillering! :) 

Kleine selectie van de spullen, schrik niet, ik gebruik de spons absoluut niet om de auto te poetsen. Deze gebruik ik om de wielkassen schoon te maken. Auto wassen doe ik met een wash mitt en drogen met een Monello droogdoek.

QUI6gnV.jpg

Smerige velgen!

lW5dueb.jpg

Zo ken ik hem weer. :) 

evPpRIl.jpg

RD9Cgkh.jpg

Q4sKV0p.jpg

@Bnz Velgen heb ik schoongemaakt met Sonax Xtreme velgenreiniger, microvezeldoek die ik voor velgen gebruik, EZ detail mini brush en een kwastje voor de kleine tussenstukjes en moeren. :) Meguiars Endurance High Gloss als finishing touch op de banden. En uiteraard water. :P

@Dii Dankjewel voor de compliment! Altijd goed om te horen haha. :) 

Gebruik zelf al jaren de ferrous dueller (iron remover) van Dodo Duice voor de velgen. Spul stinkt enorm na aanbrengen, maar niet agressief en list ijzerdeeltjes op (remstof ed). Na opspuiten kleurt het rood van alle troep dat het oplost. Zijn trouwens meerdere merken met een soortgelijk product (monello bijvoorbeeld).

De enkei's van de S2000 behandeld met gyeon rimQ2: chemisch goedje die een verharde vuilafstotende laag geeft. Schoonmaken is super makkelijk, mocrovezel doek erover is 9/10x voldoende.  

@Nor Zat zelf ook te twijfelen tussen de Sonax de Dodo Duice die jij noemt, heb toen uiteindelijk voor de Sonax gekozen om te proberen. Op het flesje staat dat het een limoengeur zal moeten hebben, maar het stinkt inderdaad behoorlijk vies! Het blijft grappig om de binnenkant van de velg/remschijf rood te zien kleuren met dit spul. :P Had laatst ook nog naar de producten van Gyeon gekeken, zijn denk ik wel een van de beste producten op de markt. Ik zoek ook nog een goede wax voor de velgen, kun je de GimQ2 aanbevelen? Makkelijk aan te brengen en dergelijke? Niet vettig of plakkerig?  Hoe lang doe je met een flesje van 30 ml? Wel erg duur spul als je het mij vraagt! :)

@BartM Thank you Bart! Even last gehad van uitgeputte armen maar het resultaat mag er zijn! :) 

Ik gebruik zelf alleen nog maar dodo juice wax: nu de orange, omdat het super makkelijk verwerkt en redelijk betaalbaar is. Wax on wax off 🎉. Blijft zeker 3-4 maanden zitten, maar je "werkt het in minuten bij". Vorige week nog de gehele achterkant van de fiesta extra waslaagje gegeven na het wassen/drogen: 15 minuten max.

Gebruik dit ook extra op de velgen, rubbers etc. 

1 pot doe ik nu al jaren mee.

Verder indien nodig kleien, polijsten met dap900 en monello polish / finish en als sealent wax. 

Gyeon is idd prijzig,  ik heb slechts 1x de velgen behandeld en dat is 4 jaar terug. Werkt nog steeds en 1/2 fles gebruikt toen. Maar bewaard in de garage, spul reageert met zuurstof, geheel verhard helaas.

Evengoed ben ik er super enthausiast over. 

Ik heb verder geen ervaring met andere producten van Gyeon. 

@Nor Bedankt voor je info! Binnenkort maar eens goede wax voor de velgen halen. Heb nu voor de auto wax van Meguiars NXT Tech Wax, nog nooit gebruikt overigens, auto is voor het laatst gepolijst en gewaxt bij een bedrijf in oktober, ziet er nog steeds goed uit en water rolt er zo af als het heeft geregend. Zelf begin ik liever (nog) niet aan polijsten, materiaal is ook erg duur als ik het zo bekijk. :P Anyway, bedankt voor je uitleg! :) 

Polijsten is ook pas nodig als je swirls in je lak hebt / krijgt. Of wel een must als je begint met kleien: daar haal je toch heel veel verontreinigingen mee uit de lak. Ik gebruik als vloeimiddel voor kleien mequiares quick detail. 

Wax van mequiars is toch prima, Heb de shampoo NXT. Schuimt goed en geeft mooie diepe glans

Kijk eens voor spullen / aanbiedingen op carclean.nl

Ik bestel daar eigenlijk alles: meestal gelijk groot navul verpakkingen. Snel in huis en ze zijn voordeliger als de concurrentie.

Als je auto nu mooi glimt en goed in de wax / sealent staat, gewoon goed bijhouden met juiste materialen. Maar las bovenaan deze pagina al dat je al goede spullen hebt 👍🏻

Ik vind zwart super mooi op auto's, als ze maar knap glanzen. Het is wel een kleur waar je helaas alles op ziet. 

@Nor Klopt! Bij Carclean.nl haal ik ook al mijn spullen. Gebruik zelf ook de shampoo NXT van Meguiars en geeft altijd een perfect eindresultaat. :) Laatst een grote bestelling gedaan om weer een heel jaar vooruit te kunnen met wassen/waxen/poetsen en dergelijke. :) Fijne website met zeer snelle levering. Bij elke bestelling altijd een leuk cadeautje gratis. :D 

Niet geheel onbelangrijk natuurlijk, een navigatie update van 2017! Volgens de dealer was deze versie nog maar net 2 weken op de markt. Direct besteld en opgehaald. :) 

K9XbDSt.jpg

M7XJfS5.jpg

2 hours ago, FordDriver said:

Niet geheel onbelangrijk natuurlijk, een navigatie update van 2017! Volgens de dealer was deze versie nog maar net 2 weken op de markt. Direct besteld en opgehaald. :) 

K9XbDSt.jpg

M7XJfS5.jpg

Ik heb nu altijd al afgevraagd of je die kaartjes niet kan kopiëren? 🕵🏻🤓

56 minutes ago, Thieske said:

@BartM Dit is (nog) niet mogelijk, Ford heeft dit heel goed dicht genageld.

Jammer😁

6 hours ago, FordDriver said:

K9XbDSt.jpg

M7XJfS5.jpg

Merk je verschillen met de software update? Ik ben altijd wel benieuwd naar verbeteringen/aanpassingen in de software van de radio/schermpje.
Ik zit zelf te twijfelen om een 2017 kaartje te kopen. Alleen denk ik dat hier nog niet het nieuwe knooppunt van de A4/A9 bij Schiphol op staat en de compleet vernieuwde A1. Ik zal denk even moeten wachten tot 2018...

2 hours ago, BartM said:

Jammer😁

Het enige wat je kan doen is een 2017 kaartje van iemand lenen en de software update uitvoeren. Heb je tenminste wel de nieuwste besturingssoftware in je radio/FCDIM staan. Voor de nieuwe wegenkaart zal je er echt een moeten kopen.

@Harry Oei, ik wist niet eens dat er een nieuwe software update werd geïnstalleerd. Is het een volledige SYNC update of alleen een update voor het radiogedeelte? 

7 hours ago, BartM said:

@Harry dank je voor de info. Dan ga ik eens kijken wie zo,n kaartje heeft☝🏼😜

Zodra je je oude kaartje er weer in doet word je software ook gedowngrade :wink:

16 hours ago, FordDriver said:

@Harry Oei, ik wist niet eens dat er een nieuwe software update werd geïnstalleerd. Is het een volledige SYNC update of alleen een update voor het radiogedeelte? 

Het zijn vooral radio/navigatie updates. In de 2015 versie zat bijvoorbeeld een extra navigatie optie. Daarmee kon je de geplande route centreren in het scherm. In de 2016 versie zitten nieuwe navigatiepictogrammen op de kaart en is de tekst bij de achteruitrijcamera functie vervangen door icoontjes. Het zijn kleine dingen, maar ik vind ze altijd wel wat toevoegen.

10 hours ago, Nielsicq said:

Zodra je je oude kaartje er weer in doet word je software ook gedowngrade :wink:

Dat is bij mij niet het geval. Ik had twee weken geleden een leenauto met een 2016 kaartje. Deze heb ik even geleend om mijn software te update. Daarna heb ik weer keurig mijn eigen 2015 kaartje erin gezet. De software is gewoon hetzelfde gebleven.

@Harry Als ik nieuwe opties ontdek, dan laat ik het je zeker weten! :) Siri werkt in ieder geval niet, zonet getest... Dacht dat dit bij de update van 2014/2015 al was bijgewerkt.