Jump to content
Fiestaclub.nl
FordDriver

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

Recommended Posts

Neem allemaal even een kijkje bij dit topic over het maken van een clubflyer, wellicht hebben jullie nog leuke creatieve ideeën! :D

On 22-1-2017 at 16:11, allesklusser said:

Hallo Rob,

Je hebt een meer dan fraaie wagen. Zeker de foto's zijn al een apart compliment waard.

Bedankt voor je fijne opmerkingen! Alleen jammer dat het weer het niet toelaat om de auto te gaan wassen. :( 

On 22-1-2017 at 01:02, FordDriver said:

@KiC Geen probleem, we zien het resultaat wel verschijnen! :-) 

Vandaag de delen besteld bij Ford morgen zou de afdekplaat binnen zijn, de boutjes een dag later.

Afijn voor montage wil ik eerst de afdekplaat spuiten .... denk ROOD dus foto's laten wel even op zich wachten er moet dus eerst nog het e.e.a. gebeuren. :-D

In elk geval bedankt voor de tip en nummers.

36 minutes ago, KiC said:

Vandaag de delen besteld bij Ford morgen zou de afdekplaat binnen zijn, de boutjes een dag later.

Afijn voor montage wil ik eerst de afdekplaat spuiten .... denk ROOD dus foto's laten wel even op zich wachten er moet dus eerst nog het e.e.a. gebeuren. :-D

In elk geval bedankt voor de tip en nummers.

Goed om te horen! Veel succes met het monteren van de afdekplaat en ik ben benieuwd naar de rode kleur! :) 

Heb jij al de verlichte pookknop al erin gemonteerd? Ik las dat jij een van een Fiesta + rood verlichting? Heb jij dan geen "blauwe" verlichting? Als je blauwe hebt moet je volgens mij een knop uit een 5 versnellingsbak Ford Focus, toch.

10 minutes ago, Stevezes0 said:

Heb jij al de verlichte pookknop al erin gemonteerd? Ik las dat jij een van een Fiesta + rood verlichting? Heb jij dan geen "blauwe" verlichting? Als je blauwe hebt moet je volgens mij een knop uit een 5 versnellingsbak Ford Focus, toch.

Klopt, voor de MK7,5 is er nooit een 'officiële' verlichte pook gemaakt. Als je de kleuren wil matchen, moet je inderdaad een 5-bak versie van een Focus MK3 kopen en de pookhoes omzetten. Dan is er ook geen officiële weg om hem aan te sluiten, maar dat kan op vele alternatieve manieren.

@Stevezes0 @Harry De verlichte pookknop was de eerste upgrade die op de auto werd gedaan door mijn vader, 1 week na aanschaf ongeveer. Het is inderdaad de rode pookknop van de MK7, wel jammer dat het niet matcht met de blauwe kleuren van de MK7.5, maar ik stoor mij er gelukkig niet aan. Om weer veel geld neer te leggen voor een ander kleurtje is ook wat. :P 

Update:

Niet echt een speciale 'upgrade' aan de Fiesta, maar wel een zinvolle verandering. Bedankt iedereen voor de tips in mijn vorige topic:

Bosch AeroTwin ruitenwissers. A414S voor de voorzijde, H304 voor de achterzijde. 

XZGOPIX.jpg

6KMyyd5.jpg 

Het Feestje heeft snel weer een poetsbeurt nodig!

Nieuwe upgrade. LED lampjes in het interieur! Naar aanleiding van onderstaan topic, staat erg veel duidelijke uitleg wat betreft soorten LED lampjes en canbus. Bedankt voor jullie uitleg heren! Zal vanavond of morgen nog foto's plaatsen hoe het eruit ziet in het donker bij de voeten!

Hierbij de foto's:

Oud vs nieuw:

JxYwSVt.jpg

Nieuw:

b3P36nQ.jpg

Oud, achterin:

92DmJMf.jpg

Nieuw, achterin:

9HwBgf3.jpg

Fijn bezig geweest net even alles doorgelezen. De foto's zijn ook zeer netjes dacht eerst dat het met een camera was gemaakt👌 

En de mat in het kofferbak goeie update benieuwd of het er ook voor een mk6 is. 

2 minutes ago, FeesST05 said:

Fijn bezig geweest net even alles doorgelezen. De foto's zijn ook zeer netjes dacht eerst dat het met een camera was gemaakt👌 

En de mat in het kofferbak goeie update benieuwd of het er ook voor een mk6 is. 

Dankjewel! Volgens mij is dit er ook voor de MK6, ik weet het niet zeker. www.ford-accessoires.nl/cars en dan onder het kopje 'Transport' staan de matten voor de kofferbak. :) 

Vind je niet ook dat met zo'n rubbere achtermat alles door de hele kofferbak schuift? Heb er hier thuis eentje liggen en werd er helemaal gek van haha. Ben ook iemand met altijd veel gerei in z'n kofferbak...

@BartK Het valt bij mij wel mee, ik hoor niks ratelen of verschuiven in de achterbak. Ik heb altijd een opgeklapt kratje in de kofferbak voor de kleine boodschapjes, maar hoor deze niet verschuiven. 

Geen hele scherpe foto's, maar het resultaat valt goed te zien! Ik vind het een geslaagd resultaat! 

Dit is met bovenste lamp aan (zonder de twee leeslampjes).

WLPCyX1.jpg

Dit is zonder de bovenste lamp aan. Verlichting komt nu puur van de instapverlichting van de voorzijde.

kFKJHUx.jpg

Met wat draadjes trekken is dit wel op te lossen, zelf ook nog eens voor kijken. 

Ze lijken wel heel erg mooi wit, is dat ook zo of zijn ze toch wat meer blauw getint? Misschien dat de foto dat perspectief wat verandert...

Mijn vorige waren wat erg koud / blauw (ook al zouden ze een witte tint zijn). Daarom heb ik er nog niet voor gekozen om ze naar wit te veranderen.

@BartK De lampjes zijn inderdaad spierwit! Ik vind het zelf erg chique staan in de Fiesta. Straalt direct meer luxe uit ten opzichte van de gele lampjes. :grin:

Heb de kofferbak ook gelijk maar voorzien van een (goedkoop AliExpress) LED lampje. Geeft wel iets minder licht dan de duurde lampjes uit Engeland, maar voor een kofferbak voldoet het aan mijn verwachtingen. :duim:

Voor:

D0Emv4T.jpg

Na:

a3ASI46.jpg

Fijne upgrades! 

Weet jij (jullie) of de pookknop met verlichting voor een mk7 plug & play is? Maw oude eraf, nieuwe aansluiten en klaar? Er is een standaard aansluiting? 

Alvast bedankt 👍🏻