FordDriver

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

161 posts in this topic

Ford Fiesta Sport, MK7.5, 3-deurs, 2013

Hi iedereen,

Toch maar eens overwogen om een project topic aan te maken, omdat ik al een aantal dingen heb gewijzigd aan de Fiesta. Mijn vader was de vorige eigenaar en ik heb de auto weer van hem overgenomen. De Fiesta had (toen ik hem overnam 3 maanden terug) 29.000 op de teller staan.

Upgrades:

Reeds gedaan:

• Motor tuning, 125PK @200Nm -> 150PK @245Nm
  • Verlichte pookknop (aluminium + rood, van MK7)
  • Roestvrijstalen dorpellijsten met Fiesta-logo, voorzijde
  • Windgeleiders zijruiten voorkant
  • K&N luchtfilter (inlegfilter)
  • Korte sport antenne
  • Rubberen vloermatten voor de winter (bestuurders- en passagierskant)
  • Anti-slip vloermat in de kofferbak
  • Motorafdekplaat
  • Bosch Aerotwin ruitenwissers
  • LED interieurverlichting
  • Achteruitrijcamera via originele weg gemonteerd
  • Achterste zijramen geblindeerd (15% lichtdoorlatend)
  • Ford Focus MK3 ruitensproeiers + 2 terugslagkleppen
  • Milltek Resonated Cat-Back uitlaatsysteem
  • Isotronic marterverjager op batterijen

In de toekomst:

• Ander inlaatsysteem van Injen
  • Turbo Hard Pipe
  • Bij vervanging remblokken: EBC Redstuff
  • Remklauwen rood maken

AD0AOY9.jpg

rEeM2yn.jpg

fSpQlox.jpg

RuS89QV.jpg

(Keep calm: er ligt ijzel op het dak, geen schade! :-D)

Ben zelf ook erg fanatiek met het wassen van auto's, koop zo nu en dan leuke poetsspulletjes bij een vast bedrijf. De kast met poetsspullen wordt steeds voller hier. :lol: (Geen sponsor of iets dergelijks!)

ttt45RQ.jpg

Tips en tricks zijn altijd welkom! Jullie mogen mij altijd dingen vragen over de auto en het poetsen/wassen ervan!

Tip,lampjes knipperlichten,vervangen,silvervision.....:duim:

Mooie bling,die panther black fofi.......

Motor afdekplaat past wel, alleen zitten de bevestig punten er misschien nog niet

Ziet er goed uit man! De foto's ook overigens, wat voor gear heb je? 
Ik ben zelf ook groot afnemer van die shop.:grin: Is die grote velgen borstel een beetje fijn? Die kwast van Valet Pro heb ik al, al kan ik niet binnenin m'n velg komen.

On 14-1-2017 at 15:21, Rene95 said:

Ziet er goed uit man! De foto's ook overigens, wat voor gear heb je? 
Ik ben zelf ook groot afnemer van die shop.:grin: Is die grote velgen borstel een beetje fijn? Die kwast van Valet Pro heb ik al, al kan ik niet binnenin m'n velg komen.

Foto's zijn gemaakt met een iPhone 7 Plus. Ik gebruik dan de 'portret' optie om de achtergrond wazig te maken! Bedankt voor je complimenten! De velgenborstel is de EZ Detail Mini Brush (artikelnummer 101464). Ik heb hem tot nu toe nog maar 1 keer gebruikt, maar hij werkt perfect met de nodige reinigingsmiddel. Ze zijn er ook in een slagje groter geloof ik. Aanrader! 

On 14-1-2017 at 13:33, GJH said:

Motor afdekplaat past wel, alleen zitten de bevestig punten er misschien nog niet

Ik heb zojuist even een aantal foto's genomen van de motor, kun jij mij vertellen of het bevestigingspunt zit? Heb van @Bnz de nodige informatie over de productnummers gekregen, waarvoor nogmaals dank! :)  1X 1683973 voor de schroef en de afdekplaat 1X 1806222. 

8u5vT3w.jpg

Mooie wagen helemaal mijn kleur en op het forum zijn zat veranderd ideeën te vinden om hem nog meer eigen te maken

Mooie wagen! Ook lekkere upgrades! :grin:

1 hour ago, FordDriver said:

Foto's zijn gemaakt met een iPhone 7 Plus. Ik gebruik dan de 'portret' optie om de achtergrond wazig te maken! Bedankt voor je complimenten! De velgenborstel is de EZ Detail Mini Brush (artikelnummer 101464). Ik heb hem tot nu toe nog maar 1 keer gebruikt, maar hij werkt perfect met de nodige reinigingsmiddel. Ze zijn er ook in een slagje groter geloof ik. Aanrader! 

Ik heb zojuist even een aantal foto's genomen van de motor, kun jij mij vertellen of het bevestigingspunt zit? Heb van @Bnz de nodige informatie over de productnummers gekregen, waarvoor nogmaals dank! :)  1X 1683973 voor de schroef en de afdekplaat 1X 1806222. 

De tweede foto is van de bovenzijde achterin, onder de voorruit. 

De bevestigingspunten zitten er niet, het zijn een soort ronde kogeltjes van plastic die over uitstekend schroefdraad van het kleppendeksel heendraaien, waar de afdekplaat dan weer op klikt. het schroefdraad zit er wel. er zitten normaal 3 (dacht ik) van die kogeltjes, maar 1 werkt ook goed als je hem links boven de bobine van de 1ste cilinder doet, aangezien de afdekplaat ook onder de olievuldop klemt.

Als je wilt kan ik je a.s. maandag het onderdeelnummer van de kogeltjes doorgeven

@GJH

Ahhh dus zo zit dat! Had nog even rondgekeken op een Engels forum en daar las ik ook al dat het inderdaad dat ze er overheen geschroefd moeten worden. Het juiste onderdeelnummer had ik volgens mij al, 1683973, als jij dit voor mij kunt nachecken zal dat heel fijn zijn. Als ik het juist heb, is dit het toch? https://www.partacus.de/ersatzteile/detail/219e39a7d0b9586532a4a1c1135d9f2d/ Ben wel van plan om alles bij de dealer te bestellen, niet bij een voor mij onbekende website.

2 minutes ago, FordDriver said:

@GJH

Ahhh dus zo zit dat! Had nog even rondgekeken op een Engels forum en daar las ik ook al dat het inderdaad dat ze er overheen geschroefd moeten worden. Het juiste onderdeelnummer had ik volgens mij al, 1683973, als jij dit voor mij kunt nachecken zal dat heel fijn zijn. Als ik het juist heb, is dit het toch? https://www.partacus.de/ersatzteile/detail/219e39a7d0b9586532a4a1c1135d9f2d/ Ben wel van plan om alles bij de dealer te bestellen, niet bij een voor mij onbekende website.

het plastic deel is correct, alleen zit er bij dat onderdeel schroefdraad aan. degene die jij nodig hebt hebben inwendig schroefdraad

@GJH Is het de schroef die ik op 0:27 seconden zie van dit filmpje?

Mooie Fiesta zeg!

Veel plezier ermee!

Bedankt voor jullie complimenten! Ben er zelf ook erg wijs mee! :grin:

11 hours ago, FordDriver said:

Ford Fiesta Sport, MK7.5, 3-deurs, 201

Ben zelf ook erg fanatiek met het wassen van auto's, koop zo nu en dan leuke poetsspulletjes bij een vast bedrijf. (Geen sponsor of iets dergelijks!)

Gossame. Dan is mijn buurman z'n auto aan het wassen en dan zeg ik hem elke keer weer, dat ie alweer  de foute auto aan het wassen is.

Ik zal die van mij ook eens bij jou op de oprit zetten :P

16 minutes ago, Collin_ said:

Gossame. Dan is mijn buurman z'n auto aan het wassen en dan zeg ik hem elke keer weer, dat ie alweer  de foute auto aan het wassen is.

Ik zal die van mij ook eens bij jou op de oprit zetten :P

Hahaha, dat is inderdaad een zeer eigenwijze buurman. :wink: Er is nog een plekje leeg op onze oprit! :duim:

Update:

Anti-slip vloermat voor in de kofferbak! Zojuist opgehaald bij de dealer. Lijkt gelijk een stuk netter zo, alsof het er standaard in had moeten zitten. :) Onderdeelnummer voor de liefhebbers: F1804539.

Voor:

E9cnkaS.jpg

Na:

HxOVP8T.jpg

Netjes en opgeruimd :duim:

Mooie wagen zo in het zwart!!!

Ja ja jongens, we kunnen weer een onderdeel wegstrepen van de to-do list! Gisteren de motorafdekplaat in ontvangst mogen nemen, vandaag direct gemonteerd. Ben er erg blij mee! Hij zit vast met 1 schroefje linksboven en met de oliedop. Ik moest wel heel veel wegsnijden om het geheel passend en stevig te maken, maar het resultaat mag er zijn! {dance}

roLjAae.jpg

NS6ix31.jpg

Netjes ,maar dat je wat weg moest snijden,:(,was bij de plaatsing geheel niet nodig,dus toch wel ff anders weer !!!!!

6 minutes ago, Bnz said:

Netjes ,maar dat je wat weg moest snijden,:(,was bij de plaatsing geheel niet nodig,dus toch wel ff anders weer !!!!!

Was inderdaad erg jammer dat ik veel moest wegsnijden, maar het kon niet anders, een onderdeel van de motor zat steeds tegen de plaat te drukken waardoor de hij niet verder omlaag kon. :( 

6 hours ago, FordDriver said:

Ja ja jongens, we kunnen weer een onderdeel wegstrepen van de to-do list! Gisteren de motorafdekplaat in ontvangst mogen nemen, vandaag direct gemonteerd. Ben er erg blij mee! Hij zit vast met 1 schroefje linksboven en met de oliedop. Ik moest wel heel veel wegsnijden om het geheel passend en stevig te maken, maar het resultaat mag er zijn! {dance}

Ziet er netjes uit, wat heb je nu besteld de FOCUS versie afdekplaat ? en heb je ook die 3 afstand bolletjes erbij besteld ?

Lijkt mij n.l. ook wel wat omdat t.z.t. te doen :)

33 minutes ago, KiC said:

Ziet er netjes uit, wat heb je nu besteld de FOCUS versie afdekplaat ? en heb je ook die 3 afstand bolletjes erbij besteld ?

Lijkt mij n.l. ook wel wat omdat t.z.t. te doen 

Yes, klopt! Deze afdekplaat is eigenlijk voor een Ford Focus bedoeld. Ondernummers zijn: 1806222 (afdekplaat), 1x schroef die je op een andere schroef kan draaien die uitsteekt: 1780192. Inderdaad met de afstandsbolletjes! Ik heb hiervan één gemonteerd. De oliedop houdt de plaat ook op zijn plek. 

Bedankt voor de info heb de nummers genoteerd lijkt me mooi om eens mee bezig te gaan t.z.t.

@KiC Geen probleem, we zien het resultaat wel verschijnen! :-)