Jump to content
Fiestaclub.nl
Cees

Distributieriem vervangen MK7

Recommended Posts

Klopt het dat de distributie riem van mijn MK7 (1.6 TDCi) vervangen moet worden bij 160000km/8jaar? Via sommige garages hoor ik namelijk ook dat de riem pas om de 200000km/10jaar vervangen dient te worden! Dit scheelt nogal.
En moet daarbij ook perse de waterpomp vervangen worden of wordt die aangedreven door de multiriem en is die eventueel redelijk eenvoudig naderhand te vervangen?

Daarnaast ben ik benieuwd naar wat er moet gebeuren tijdens een grote beurt. Ik zelf kan bedenken dat de olie ververst moet worden + oliefilter, interieur en brandstof filter vervangen en dan zijn we er wel zo'n beetje toch?

Als ik een mijn boek kijk, ziet het er naar uit dat de multiriem niet de waterpomp aandrijft. Dan moet je hem dus mee vervangen met de distr.riem.

Afhankelijk van de km stand wordt de grote beurt berekend met de eventuele filters incl de controles

Daarbij kan de remvloeistof ook nog erbij komen ( elke 2 jaar na de eerste 3 jaar ) 

11 hours ago, Cees said:

Daarnaast ben ik benieuwd naar wat er moet gebeuren tijdens een grote beurt. Ik zelf kan bedenken dat de olie ververst moet worden + oliefilter, interieur en brandstof filter vervangen en dan zijn we er wel zo'n beetje toch?

Kijk even op www.etis.ford.com

Klikken op "Fordservice", Bij "registratie opzoeken" je kenteken ingeven (alles achter elkaar zonder spaties),  vervolgens kiezen voor "Fordservice controlelijst genereren".

Daar kun je kiezen voor een grote beurt of Complete Ford service, en vervolgens in voorvertoning openen, of als PDF afdrukken.

3 hours ago, White said:

Kijk even op www.etis.ford.com

Klikken op "Fordservice", Bij "registratie opzoeken" je kenteken ingeven (alles achter elkaar zonder spaties),  vervolgens kiezen voor "Fordservice controlelijst genereren".

Daar kun je kiezen voor een grote beurt of Complete Ford service, en vervolgens in voorvertoning openen, of als PDF afdrukken.

Dank je @White voor deze goeie tip! Hier zie ik echter dat de distributie riem bij 180000 vervangen dient te worden {bonkers} Ik denk dat ik daar dan maar vanuit ga, 200000 km met de riem vind ik denk ik teveel, vooral omdat ik rond de 40000 per jaar rijd.

Zou wel mooi uitkomen als de riem nog niet vervangen hoeft te worden, dan is het nu gewoon een grote beurt. Scheelt geld!

De kosten voor het vervangen van de distributie valt goed mee bij Ford zolang er geen rare zaken bij komen. (415,=)

Inderdaad beter geen risico mee lopen, ik vind de door hun gehanteerde termijn toch al heel netjes.

Mijn Diesel moet iedere 4 jaar :shock: (ander merk auto).

Op http://www.fordonderhoud.nl kun je berekenen wat het globaal moet kosten.