Jump to content
Fiestaclub.nl
marco170

Voorstellen update met inmiddels de 3e Fiesta ST(200)

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben al vanaf 2005 lid van de Fiestaclub, maar sinds de verkoop van mijn Fiesta ST uit 2005 ben ik minder vaak op het forum geweest.

De opvolger van de Fiesta ST werd een witte Focus ST waaraan het nodige werd aangepast.

I.v.m. met de aankoop van een huis moest deze fantastische benzineslurper helaas de deur uit.

Daarna paar jaartjes in een ander (niet noemenswaardig) merk rondgereden tot het Ford-virus weer terug kwam,

een witte Fiesta ST180 werd het logische gevolg. Een fantastische auto, maar er blijft altijd wat te wensen over.

Deze week daarom een grijze Ford opgehaald met iets meer pk's... Foto's volgen nog.

Hieronder wat geschiedenis in beeld:

101-0165_img.jpg

IMG_5207.jpg

st4.png

st1.jpg

st2.png

Bedankt!

De witte is overigens ingeruild en van de grijze heb ik nog even snel, voor het donker werd, een foto gemaakt.

Auto is alweer ongelooflijk smerig, maar ik zal dit weekend wat betere foto's posten.

IMG_4914.jpg

Mooie geschiedenis, mooie toekomst.

Welkom terug!

Bedankt voor jullie reacties!

Omdat ik nog geen goede foto's heb kunnen maken, heb ik er een paar van Ford geleend.

Het is een Fiesta ST200 en die wordt in Nederland niet geleverd.

ts-006.jpg

ts-010.jpg

Fiesta_ST200_39.jpg

Fiesta_ST200_52.jpg

Fiesta_ST200_56.jpg

12 hours ago, satisfaction73 said:

Toevallig gekocht bij Moree in Meteren?

Ja, klopt en ze hebben er nog een paar verkocht, dus al niet meer zo'n zeldzaamheid.

Er zullen vast nog meer ST200's een weg naar Nederland vinden. In Duitsland staan er behoorlijk wat te koop.

Heb daar mijn (gewone) st ook gekocht dit jaar, de 200 uitvoering is wel weer net wat leuker, al vindt ik de kleur nog steeds wennen, wat mij betreft had dat wat spannender gemogen.

15 hours ago, satisfaction73 said:

Heb daar mijn (gewone) st ook gekocht dit jaar, de 200 uitvoering is wel weer net wat leuker, al vindt ik de kleur nog steeds wennen, wat mij betreft had dat wat spannender gemogen.

De kleur is inderdaad wat anoniem, dat ben ik met jou eens. Focus mk3 RS blauw had wel leuk geweest.

Ik moet wel zeggen dat er meer naar (om)gekeken wordt dan met de witte ST die ik had. 

Deze kleur wordt op geen enkele Ford geleverd (en dat blijft volgens Ford ook zo) en dat valt dan blijkbaar toch op.

Ik ben in ieder geval altijd fan geweest van bijzondere snelle Fordjes en dit is er zeker één.

19 hours ago, Evil Bert - MK7 said:

Ja kan hem altijd nog wrappen in RS Blauw van de Focus.
Mooi blauw is niet lelijk :):wink:

Groeten S.

Ja dat is een mogelijkheid, maar ben erg tevreden met de grijze looks van de ST200.

hallo Marco,

proficiat met je mooie ST200.

Een collega van me is in Augustus verhuist naar Nederland en hij is nu bezig met zen wagen, ook een ST200 mee te nemen naar Nederland.

Daar we niet weten hoeveel ST200's er al in Nederland rijden en ik u hier aantref, wil ik graag een beetje meer info omtrent de wagen in NL.

Kan u me zeggen hoeveel u moet betalen aan wegenbelasting voor deze wagen en een geschatte richtprijs qua verzekering?

Weet iemand ook hoeveel ST200's er al zijn ingevoerd in Nederland?

Greetings

BDR

5 hours ago, BDR said:

hallo Marco,

proficiat met je mooie ST200.

Een collega van me is in Augustus verhuist naar Nederland en hij is nu bezig met zen wagen, ook een ST200 mee te nemen naar Nederland.

Daar we niet weten hoeveel ST200's er al in Nederland rijden en ik u hier aantref, wil ik graag een beetje meer info omtrent de wagen in NL.

Kan u me zeggen hoeveel u moet betalen aan wegenbelasting voor deze wagen en een geschatte richtprijs qua verzekering?

Weet iemand ook hoeveel ST200's er al zijn ingevoerd in Nederland?

Greetings

BDR

helaas is die verkocht en heeft een rsje en te vinden op focusclub.nl