Jump to content
Fiestaclub.nl
Nor

Fiesta Metal

Recommended Posts

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

En een tijdje geleden al alle bollen van de knipperlichten vervangen door leds met weerstanden

360.jpg

360.jpg

360.jpg

En uiteraard ook de achteruitrijverlichting vervangen door leds

Thanks mannen ??

Vandaag met de ecoboost en wagen vol mensen naar scheveningen geweest, maar rijdt toch erg relax en relatie vlot op de snelweg. Totaal ander karakter dan de Metal. 

Vind het zelf nog steeds bizar dat hij zelfs met airco aan en 5 volwassenen rond de 80 km/uur in zijn 5de versnelling ca. 1600 toeren loopt en 3,8 / 100 verbruikt (op de cruizecontrol)... zou hij na chiptuning nog zuiniger lopen.

Bij 130 km/uur op de cruize evengoed nog 5,5 gemiddeld... best indrukwekkend.

Dat zijn hele mooie cijfers die de boordcomputer geeft, misschien iets te mooi? Heb je al een keer gecontroleerd in hoeverre deze gegevens een beetje kloppen?

Je bedoeld met tanken en kilometers wegzetten tegen liters? Nee eigenlijk nog nooit, ik kijk eigenlijk ook nooit op de verbruiksmeter, het is dat we het er over hadden in de auto en we er speciaal op gingen letten. 

Ik ben in de regel allesbehalve een zuinige rijder haha

Ik irriteer mij al lang over het feit dat er geen temperatuurmeter in mijn cluster zit. 

Ik heb nu op geek een “head up display lcd schermpje” geplaatst. Bovenop de stuurkolom, recht in zicht.

Enige nadeel is dat deze nu precies voor benzinemeter zit, maar dat vind ik totaal niet erg. Geeft zelfs meer rust, je krijgt toch meer dan genoeg info en waarschuwingen in het cluster over verbruik / te rijden kilometer etc etc. En als ik echt visueel naar de benzinemeter wil kijken moet ik even over de headup display kijken... uiteraard kan je hem ook prima links bij de a stijl op het dashboard monteren. Dat was in eerste instantie de bedoeling...

Meter zit vast met dubbelzijdig tape en is plug and play in je ODB. In de doos zit een kleef / antischuif matje btw. Maar ondat de bovenkant vd stuurkolom niet geheel vlak is werkt dubbelzijdig tape daar beter. Enige aanpassing dasboard is een heel klein sneetje in het hormanica-deel bovenop de stuurkolom om de kabel door te voeren. Mijn labtop is gecrashed, dus hier foto’s plaatsen is niet mogelijk, maar in onderstaande link naar mijn album staan geheel onderaan 2 foto’s en een flimpje met alle functies:

Een paar opgenoemd:

Digitale snelheid aanduiding: (heerlijk met exact cuizecontrole rijden). Deze gaat vrijwil linear met de analoge meter

Voltage: handig, zeker in de winter waarbij accu’s het zwaar hebben

Koelwatertemp: Eindelijk!!!

RPM: deze heeft vertraging en voor de metal nutteloos... 

ODB: je kan zelfs rijdend een foutanalyse doen.

etc etc. Erg leuk apparaat en iets wat werkelijk iets toevoegd aan een leukere fijnere rijervaring.

Ik denk ik deel dit met jullie, want vind dit persoonlijk een van de betere kopen voor de fiesta...

https://myalbum.com/album/jCotbsOLEPX8

https://geek.wish.com/product/2018-p10-premium-smart-digital-hud-head-up-display-obd2-auto-geschwindigkeit-projektor-5b30ab818573d315647a931e

Bovenkant vd stuurkolom losgenomen en stukje uitgesneden. Nu valt de meter een stuk dieper weg. Foto’s toegevoegd in mijnalbum

Gisteren nieuwe HP laptop gekocht, dus bij deze de plaatjes:

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

On 16-3-2018 at 21:40, Nor said:

Op de metal één cilinder geplaatst om de motorkap open te houden, omdat ik niet wist dat er een systeem met 2 cilinders is...

Maar dus wel een 2 cilinderset gevonden op ebay.co.uk voorde MK7 / 7,5, zoals ook beschikbaar is voor de MK8

Vandaag ontvangen, zodra het weer eens warm is ga ik deze op de ecoboost plaatsen en wie weet bestel ik dan evengoed een set voor de metal. Vind 2 kleine dempers gewoon cleaner staan als 1 grote enkele. Al is de werking / doel hetzelfde, de kap automatisch open houden...

On 8-4-2018 at 14:36, Nor said:

Verschil met een enkele cilinder op de metal is dat die de motorkapecht open duwt, de twee cilinders op de ecoboost houden de kap op,maar je moet wel handmatig de kap open zetten.

De beugel van de enkele is zeer solide, weinig flex in, de beugels van de dubbele zijn wat dunner en zit enige flex in, maar deze laatste ogen stuk cleaner en je kap sluit als vanouds.

Bij de enkele staat er meer kracht op,dus scharnier van de motorkap moeten bijstellen, om bij dichte kap geen kier te krijgen. Ik weet nog niet of ik de enekel ook voor een dubbel set vervang,,, voorlopig even aankijken,

Er is nu een V2 set uit van Dark Ice Designs

Die heb ik vorige week besteld, ik zal ook foto's plaatsen, wellicht zijn deze wel iets stabieler en sterker

========

Je display update is wel geinig.

Topic eens doorgelezen, je doet leuke dingen met de Fordjes.

Die zonnebrilhouder van de Mondeo moet ik ook eens ergens uithalen.

Past die ook in en MK7.5 ?

En die S2000....rrrrrrrr

He daar,

Ik zag in je topic die inbouw voor de zonnebril houder.

Ik heb er hier een paar gevonden.

https://www.ebay.co.uk/p/Ford-MONDEO-Mk3-Interior-Light-Glasses-Sunglasses-Holder-1s71f045b54h/2100875909

Is alleen het frame voldoende ? Kan je de licht unit omzetten ?

Dus zoals deze

https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-Mk3-Interior-Front-Light-Surround-Sunglasses-Holder-1S71F045B54A/253935352112?hash=item3b1fb9f930:g:Ie8AAOSwcT5bxOAH

Groetjes, Tim

Ja idd dat zijn de juiste. je hebt alleen het plastic frame nodig en het zwarte binnenwerk / draaideel. 

Als je de lichtunit / plastic frame van je fiesta losneem, zie je een metalen beugel. Die verwijder je. Mal aftekenen en enkele cm korter houden. Het mondeo frame schuif je voor  over de bekleding en achter klemt deze tussen frame en draaideel. Ik heb vooraan bij de ecoboost de twee pootje van de beugel gebruikt. De pootjes weer vastgezet met schroeven en mondeo-frame extra met 2 tiewraps aangetrokken. Achter heb ik ook gaatjes geboord in het frame en draaideel en tiewraps gebruikt om de achterzijde mooi strak te kunnen trekken. De fiesta bekleding van de ecoboost is namelijk dikker dan de mondeo en daardoor klikte de twee delen maar moeilijk in elkaar. Met 2 tiewraps kan je ze nogmaals mooi strak aantrekken en zie je niets van. Ik denk dat het voor zich spreekt als je straks bezig bent. Op het uk ford forum zijn DIY foto's. Moet je maar even zoeken, of googelen...

Ik heb zelf op de sloop gekeken en daar stonden 4 mondeo's. Daar kon ik de mooiste uitzoeken en nog een mazzeltje ook:: zat nog een zgan rayban zonnebril in de houder, pilotenbril en laat mijn vriendin nu net zo'n bril willen haha. Ik mocht ook met ene stanley-mes een stuk uit de hemel snijden, dan heb je een mal, tenminste voor de fiesta zal je een iets kleiner gat moeten snijden, maar je kan de mal voor 80% gebruiken. Heb deze nog bewaard btw... kosten 15 euro 

Wel een tip wellicht: kwam er achter dat er wel een 3-tal grijstinten zijn. ik heb de lichtste gekozen en die kleurde perfect bij de ecoboost. weet nu niet welke kleur ik in de metal heb, dacht een tint donkerder.  De oem Fiesta lichtunits passen trouwens 1 op 1 in de mondeo units. Ik heb in beide fiesta's titanium lichtunits met leeslapjes en indicatie ledjes geplaatst (ook in de hemel voor de passagiers).

Ik heb toevallig 2 weken geleden een zelfde houder in de ecoboost ingebouwd, dus ja past 100% in de mk7 en 7,5

1 hour ago, Tim.A said:

Er is nu een V2 set uit van Dark Ice Designs

Die heb ik vorige week besteld, ik zal ook foto's plaatsen, wellicht zijn deze wel iets stabieler en sterker

========

Je display update is wel geinig.

Topic eens doorgelezen, je doet leuke dingen met de Fordjes.

Die zonnebrilhouder van de Mondeo moet ik ook eens ergens uithalen.

Past die ook in en MK7.5 ?

En die S2000....rrrrrrrr

De v2 van Darek Ice Designs zit op de eco boost...  staam foto's paar pagina;s terug. Heb de enkele cilinder alleen op de metal en ben ik trouwens best content mee. Het afstellen van de motorkap was bij de enkele alleen een mega irritante klus!

De S2000 ondergaat een flinke upgrade. Grotere inlaat (68,3 ipv 63,5 mm, grotere gasklep (70 naar 69mm ipv 65-64) gasklep en ander lichtgewicht spruitstuk (4-2-1 equal lenght) en dan weer opnieuw afstellen van de AEM ecu. Ik zou kunnen zeggen "ik kan niet wachten" en dat is uiteraard ook wel zo, maar het bouwen is net zo leuk... Het inlaatspuitstuk is compleet geblueprint, voor een optimale flow en lucht capaciteit. De inlaat moet ook behoorlijk luider worden, bijkomstig voordeel haha.

De header krijgt eerst een black DEI Hi temp Silicone coating en wordt vervolgens gewrapt in DEI titanium heatwrap. Zo hou je de hitte in de spruit, kan deze niet roesten en wordt de uitstroom snelheid sneller. 

De S zal er in ieder geval veel torque bij krijgen en piekvermogen zal stijgen, maar dat is van minder belang... dat zijn maar cijfertjes. Voor wie het interesseert:

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Voor de Metal trouwens deze besteld:

360.jpg

Ga ze denk ik achter de gril zetten, of onder de kentekenplaat. Ze zijn niet al te groot, kijk wel als zde binnen zijn wat knap staat. Ook nieuwe led H7 4 zijdig onderweg: nieuwste type, geen "blinde donkere" spot en schijnbaar breder en verder bereik. Ga deze winter in ieder geval genoeg zien hier op landwegen... Zit nog te twijfelen om spatlappen te monteren, heb er al een jaar 4 stuks liggen.

Bedankt voor je uitleg over de zonnebrilhouder !

===========

Dat van die S2000 Lekker man ! 

Heb een Coupé LSI uit 1995 gehad. Ook aangepast spruitstuk en uitlaatsysteem, liep lkker, maar een S2000 is nog een stapje meer.

Zijn dat ver stralers ? Ziet gaaf uit, ze lijken zo groot, maar dat komt zeker door de foto..ben benieuwd.

4 inch, dus zo’n 8-9 cm... zijn niet zo groot hoor

Korte update: de huidige H7 met 2 zijdige leds vervangen door de nieuwste serie H7 led 4 zijdig en een wereld van verschil: veel feller en verder zichtveld. 

Gelijk 2 setjes extra besteld voor de ecoboost en reserve setje.

On 14-12-2018 at 17:52, Nor said:

Korte update: de huidige H7 met 2 zijdige leds vervangen door de nieuwste serie H7 led 4 zijdig en een wereld van verschil: veel feller en verder zichtveld. 

Gelijk 2 setjes extra besteld voor de ecoboost en reserve setje.

Welke zijn dat dan? ;-) 

De led H7

https://geek.wish.com/product/2pcs-560w-56000lm-h7-four-sides-cree-led-headlight-kit-hilow-beams-hid-6000k-bulbstypeh49003hb2-h7-h8h9h11-9005h10hb39006hb4-5ab3415cc7e80b37a77b5bc4

De montage clips:

https://geek.wish.com/product/2x-h7-led-headlight-adapter-holder-retainer-for-bmw-audi-vw-nissan-mercedes-5a6b00e1f34a925e02473dca

De rubber afdekdoppen: (Voor MK7,5 maat T75 selecteren, buitenmaat 77)

https://geek.wish.com/product/2x-car-light-for-hid-led-sealing-headlight-dust-cover-cap-rubber-65mm-110mm-waterproof-dustproof-5aaf89b676d0844bd2e2e578

Dat is een hoop huisvlijt, ik ben stiekem een beetje jaloers op je handigheid...:)

Bedankt hoor, heb er plezier in en het klussen etc is vanaf de brommertijd begonnen met heel verl hulp van pa en opa zelfs. 

Maar weer eens updaten hier: al valt er wat betreft de fiesta's veilig te melden. Zero problemen, Metal staat inmiddels op ca. 76000km en de ecoboost op ca. 105000, maar deze laatste is woon werk van mijn vriendin en die stampt lekker door. 

Enige mod aan haar ecoboost is een getinte zonneband en de voorste ruiten in de lichtste tint (inclusief certificaat / pas). 

Enige mod aan de metal is wat interieur dingetjes in glans zwart, gewoon omdat het kan:

360.jpg

360.jpg

BTW: De achterklep veren (automatisch openen achterklep) van de metal zijn nog top, die "nieuwere" versie van de ecoboost doen zo goed als niets meer. Ik heb daar al wat extra rubbers tussen de gasveer en de springveren gedaan, maar de nieuwe versie is duidelijk veeeeeeeel slechter als de eerste serie.

Maar alles rolt en rijd en op regulier onderhoud nogmaals zero problemen, dus helemaal top. En elke dag nog steeds smile als ik naar de gebakjes kijk en er in rijd.

Oh ja voor wie het interesseert (is uiteraards een Ford Fiesta Forum), de S2000 daar in tegen heeft veel mods gehad... hier wat korte pica's 

J's racing Dei wrapped header

70mm Skunk tb

Blueprinted inlet

nieuwe oil catch can 

etc etc

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Mugen diff mounts