Jump to content
Fiestaclub.nl
Nor

Fiesta Metal

Recommended Posts

13 hours ago, Nor said:

Haha, ja idd, zie het ook nu.... Wilde fantasie, ken je de film Spacebals? dark helmet

@BlackFocus ik kwam deze link tegen:

http://en.ss-tuning.com/the-original-audiosystem-sony-fiesta

OK ziet er precies zo uit als bij mij !(display is wel van nieuwere type )

Lijkt haast te mooi om waar te zijn en zeker voor die prijs 

Heb je het al is live gezien ?

4 hours ago, BlackFocus said:

Ik ben al voorzien,maar prijs is niet duur in verhouding van wat het bij de Ford kost.

De mijne heeft trouwens navigatie ..dat heeft het getoonde bedieningspaneel niet trouwens.

10 hours ago, BlackFocus said:

Nee, maar looks like the real deal.

ik begrijp wel dat voor stuurbediening en bluetooth streaming je de "ford module sync" erbij moet kopen.

Camera en alle kabels zit al op mijn auto, maar niet aangesloten. Ligt in een bundel in de achterklep kwam ik achter. 

Al met al denk ik ca. 500€ incl verzending uit Ukraine... 

Ga ze morgen eens mailen denk ik met alle info van mijn auto.

Tijd geleden sinds ik iets gepost heb, bij deze:

Via ebay een volledig zwart glans Sony radio cover uit een metal S kunnen aanschaffen. De Sony radio en Sony scherm via dit forum van Niels overgenomen. 

Geluid is beter dan de oem radio, donkerder en de bas kon gelijk omlaag. Achterin zit nu een actieve bastube, ben super tevreden nu met de looks en geluidskwaliteit.

Bij mountune de short shifter aangeschaft. Ik rij al enige tijd met de mountune alu billet shifter en nu dus beide. Het schakelt strak met zeer korte slagen. Pook zit ook lager, staat ook beter. Zeker het geld waardt, daar ik er elke keer dat ik in de fiesta rijd een grotere glimlach krijg als voorheen ?

Aangezien het halve dashboard toch open lag, een 4.3 beeldscherm ingebouwd in de ruimte waar ik voorheen 2 meters had (die ik nog steeds moest aansluiten). Deze aangesloten aan de camera in de achterklep. Doortrekken van de bedrading was wel een dingetje, maar gelukt en werkt top. Inparkeren in krappe plekken was al makkelijk met de pdc, maar vind het overzicht via het lcd scherm wel erg fijn hoor.

Ik had ook al maaaanden een paar halo red rings liggen voor een aanpassing aan de bekerhouders in de middenconsole. Gelijk de ambient instapverlichtingen vervangen voor sterkere ledsstrips. Vond de oem steekledjes een beetje zwak. 

Uiterlijk weinig gedaan, volledig gekleid, gepolijst, gewaxd, bottom headlight spoilers in zwart gemonteerd (iets agressiever front). Nog wat kleine aankopen onderweg, post ik tzt wel...

Ik weet nog steeds geen andere manier om hier foto's te posten, dus hierbij linkje naar mijn album voor de nodige foto's en filmpjes:

https://myalbum.com/album/jCotbsOLEPX8

Ziet er  :heelcool: uit met die upgrades ,top.

En die mountune shorter,is zeker een verbetering,als op de foto tezien.

Is voor mij nog,ook een volgende update .

Bedankt ?? 

En doen de short shifter. Dankzij de powerflex rubbers haal je er ook een boel flex uit. 

Enige nadeel is dat voor inbouwen, je minimaal de onderste zijkap van de dasboard / plastic rond pookknop verwijderen. 

Ik heb gelukkig niets afgebroken, maar als dat wel gebeurt (pootje) dan soldeer je die er zo weer aan. 

Natuurlijk niet te vergelijken met een S2K zoals je zelf al zegt, maar de Fiesta is echt een geweldig leuke auto. Welkom!

Niels heeft mijn topic naar Projecten verplaatst, meer op zijn plaats hier.

De fiesta metal is niet veel meer aan veranderd: andere omlijsting van de pookknop en bij Paintmodz een dab antenna en focus 3 sproeiers gekocht in pianolak zwart.

De kilometerstand is inmiddels bijna 70.000 km, nog steeds met een big smile!

En we hebben een tweede fiesta gekocht: een frozen white ecoboost 5 deurs. Mijn vriendin haar daily. Gewoon een ecoboost met de nodige opties zoals cruize, klapspiegels, dimmende binnenspiegel, sony, leds buitenspiegels / deuren, climatecontrol, pdc, ambientverlichting etc. En helaas een losse navigatie, maar wel groot scherm.  (Geen leer, stoelverwarming)

Fiesta gekocht op origineel 16” 15 spakers met nieuwe vredestein allseason banden rondom. Rijden btw goed, goed grip, weinig rolgeluid. 

Plannen:

Metal veren onder de ecoboost (-1,5 cm)

frontlip st- line incl spoiler ✔️ 

Achterbumper st-line, ligt klaar voor montage

Leeslampjes achter dak ✔️  

Leds dak ✔️ 

K&N inlegfilter ✔️

Aanpassen aanzuig luchtfilterbak ✔️

Groot onderhoud ✔️

Dakspoiler st-line ✔️

Genuine spatlappen ✔️

Mistlamp kappen glanszwart vd Titanium X ✔️

Midden ondergril met chromen rand vd Titanium X

DAB Antenne piano lak paintmodz ✔️

Sproeiers frozen white paintmodz ✔️

Rvs sport pedalen ✔️

Rvs dorpel / instaplijsten ✔️

Ramen tinten

Automatische opende achterklep ✔️

Raamband voorruit

Velgen? Ander model misschien?

ECU tune?

Achteruitcamera monteren en aansluiten 

etc... lijst groeit vast nog wel.

Foto’s nog steeds in mijn album: 

https://myalbum.com/album/jCotbsOLEPX8

inmiddels door hoe ik foto's stuk voor stuk via de labtop kan posten vanuit mijnalbum. Stom dat je deze optie niet hebt via de "mijnalbum app"op mijn Iphone.

Hieronder een aantal uit mijn album:

360.jpg

Mooi Project 

Ik had die veren ook op de cilinders van de klep gezet maar heb ze verwijderd ze begonnen langzaam de houders uit model te drukken.

Ja dank je, ook veel plezier in,is een hobby.

Dit zijn op beide fiesta's veren en dempers, dus compleet gekocht. Zit garantie op. 

Op de metal zitten ze nu zeker 10.000k en nog steeds goed.

Maar wat bedoel je exact met houders? daar waar de veren op vastklemmen? Ik heb daar zelfs extra ringen op geplaatst om wat meer druk te krijgen bij automatisch openen

Van de originele frontlip van de witte trouwens alle lipjes afgeslepen met een dremel en de spoiler zit alleen vast op de originele punten aan de onderkant en 2 schroeven op de zij/hoeken.

Ik heb verder geen kit gebruikt of dergelijke.spoiler zit prima vast en zo kan ik hem ook zonder problemen demonteren indien noodzakelijk. Bij mijn S2000 zit dat niet anders,ook alleen onder en hoeken, blijft met 276 op de teller nog op zijn plek, dus maar me totaal geen zorgen mbt de fiesta

360.jpg

Bedankt, nu bijna 10 jaar in bezit en wat mij betreft nog tientallen jaren. en nu ze enorm in waarde stijgen, mooi geen afschrijving meer. 

Deze ook nog staan:

360.jpg

360.jpg

Ik wil bijna zeggen dat ik toch best gezegend ben met ons wagenpark, stuk voor stuk auto's met een eigen karakter, leuk en goed rijdend, de fiesta's elk een uniek sportief rijgedrag, de s2000 ongekend puur rijden en de oldie... zo'n kever blijft heerlijk om een rondje in te toeren... Ik krijg in ieder geval in elke auto een dikke glimlach 

Vandaag de complete ST line achterbumper aangepast en gemonteerd. De PDC sensoren op exact de zelfde plek op de hoeken gemonteerd en de middelste twee precies in de zelfde ronding van de diffuser als op de "oude" bumper. Zit super strak en werkt als vanouds. Geen kleurverschil ook, net als de achterspoiler a perfect match gelukkig.

Vind wel dat hij nu wel per omgaande 1,5 omlaag moet, plus de ramen rondom iets tinten voor een strakkere sjiekere look.

Maar wat staan de st-line spoilers een fiesta goed zeg:

Speel ook met de gedachte om de velgen anthraciet / gunmetal te spuiten...

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Ziet er super strak uit :heelcool:

Dank allen voor de complimenten!

Gek genoeg kan ik nergens tweedehands siteskirts vinden voor een 5 deurs. zelfs voor een 3 deurs al moeilijk. Wel nieuw original parts of nieuw replica, maar dan moeten ze nog in kleur etc. Het liefst een origineel set in Frozen White. Gelukkig is het geen must...

Alle tips zijn welkom.

mooie updates :duim: