Jump to content
Fiestaclub.nl
Nor

Fiesta Metal

Recommended Posts

On 16 juni 2017 at 10:03, Rome said:

Strakke Fiesta, ben wel benieuwd naar de asian grill! Maar ben stiekem ook wel erg nieuwsgierig naar jou S2000! (zelf heel lang Honda gereden) heb je geen foto? 

BA5B7BAE-0C7C-4790-AD3C-E094D0D366FD_zps

65D3B4DF-E957-4AE1-BB26-7A946D67F37E_zps

Thx and here you go...

Vandaag kleine update: zwarte siliconen lugnutcovers 19mm geplaatst.

Ben wel benieuwd of deze blijven zitten, maar staat wel veel strakker. 

En nu alle 4 gelijk ogend, cover past ook over de slotbout. 

Ik zal morgen wel een foto nemen

4BFCFEDD-6132-4699-B31A-29636936F532_zps

DBF7B7E4-8E59-4314-A99B-EF79C4CBB93A_zps

A11E4689-20D7-4EFE-B46E-465BD30E00AD_zps

Vandaag op de sloop uit een mondeo mk3 (titanium):

D7495DBF-F862-46F7-9D88-2473FDB4BEA5_zps

7DFB0FE7-598C-475A-BA7A-F957EB601FD0_zps

Had al enige tijd geleden via ebay de lichtunit gekocht (met leeslampjes) uit een fiesta mk7 titanium. Ledjes er gelijk in en deze unit past 1 op 1 in de brillenhouder uit de mondeo. De microfoon voor de bluetooth carkit ook trouwens.

Bij beide wel stukje schuim er tussen gedaan tegen eventuele trillingen.

How do en credits voor het idee en info hier:

http://www.fordownersclub.com/forums/topic/27671-how-to-sunglasses-holder/

1 hour ago, BartM said:

Nice. Dat ziet er weer gelikt uit. ?

Thanks ??

On 20-6-2017 at 22:35, Nor said:

BA5B7BAE-0C7C-4790-AD3C-E094D0D366FD_zps

65D3B4DF-E957-4AE1-BB26-7A946D67F37E_zps

Thx and here you go...

ziet er goed uit!!

14 hours ago, Rome said:

ziet er goed uit!!

Ja dank je, blijft een passie en puur rijgenot

On 20-6-2017 at 22:33, Nor said:

De lichtste tint, dus wettelijk toelaatbaar. 

Maarcdecraamband is wel donkerder tint, maar ook max 11 cm, weer wettelijk toelaatbaar.

doordat de achterruit en zijruiten standaard bij de metal erg donker zijn, oogt het voor ook gelijk donkerder. 

Nice :duim:

Kleine updates: vorige week maar eens de deurpanelen losgenomen.  Via aliexpress mooie kunstof tools gekocht, zodat je de los te nemen interieurdelen niet beschadigd.

Binnenpaneel loshalen is wat meer werk (dan verwacht), hiervoor moest het raam losgeklikt worden uit het raammechanisme. In de boutgaten waar het binnenpaneel aanhangt wat lange bouten aan de binnenzijde gedraaid en het raam kon daar mooi op rusten, want:

ik wilde anti dreun plakken, werd gek van trillingen in de deur en vind ze erg blikkerig klinken. De oem audio klinkt best goed, maar tot volume 8 max met bas op half. 

In de deur zit STP zilver en gold, zeker 80% geplakt en ook gelijk de grootste oorzaak van de trillingen vastgezet: de crossbeam in de deur. Die zit oem vast met kit, maar kon tegen de buitenschil deur trillen. 

Gelijk de boxen upgrade naar eton speakers: voordeel van deze set is dat deze op een oem radio volluit kan spelen zonder te vervormen. En super diepe / strakke bas.

Verder stond er nog leren armleuningen op mijn lijstje. Nu leer met stiksels en gelijk alle trim tweeters / handgrepen en speakers nieuw laagje glas zwart gegeven.

Had ook nog leds met logo liggen, die zijn onder in de deur panelen geplaatst en zitten connected met de binnen / ambiantverlichting, Leuke gadget, evenals de sleutelcover. 

Deuren zien er nu luxer uit en zijn 1 kg per kant zwaarder. Ze vallen nu dicht met een zware doffe plof. 

3FC89DD0-5628-468C-9BD6-474AAC968D7B_zps

B9831B7D-57EA-422A-B345-73A7793310CE_zps

DFA6BB25-1235-45A3-B1C3-FA0D976B0570_zps

B5D7682F-D5DA-4D8A-83AE-89EA9B3A7F53_zps

41CA8A87-1406-44E3-B496-B440BD2AD4B5_zps

BFBB38DD-3220-4E43-84B6-2763EDDD1B24_zps

DA805AF7-8A49-42FF-B61A-F8C348C8468E_zps

Oja en ik hoop binnenkort een rs gril te ontvangen. Heb nog steeds de asian gril liggen, maar daar zit nog best veel werk aan. Deze kwam tweedehands voorbij en staat vlakker / strakker vind ik. Moet wel glas zwart ook nog. Hebben we wat te hobbieen deze zomer.

Deuren dempen is een wereld van verschil heb ik ook gedaan en ook de achterpanelen aan de bekleding zelf heb ik ook nog van dat noppen foam geplakt om het af te maken

En dat leer op de deur ipv van dat stof maakt het een geheel dat was iets wat ik meteen heb gedaan toen ik haar kocht Snap Ford niet wel alles leder maar niet op de deurbekleding 

Ziet er top uit ??

21 minutes ago, BartM said:

Weer wat mooie upgrades. :duim::veryhappy:

Yes thx, zo blijven we toch bezig. Een auto kopen en alleen maar rijden is ook zo saai haha. Gelukkig heeft de S2000 ook de nodige aankomende updates (oliekoeler / onderstel), dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen

7 minutes ago, BlackFocus said:

Deuren dempen is een wereld van verschil heb ik ook gedaan en ook de achterpanelen aan de bekleding zelf heb ik ook nog van dat noppen foam geplakt om het af te maken

En dat leer op de deur ipv van dat stof maakt het een geheel dat was iets wat ik meteen heb gedaan toen ik haar kocht Snap Ford niet wel alles leder maar niet op de deurbekleding 

Ziet er top uit ??

Heb nog een sheet over, maar om alleen daarvoor alle achterpanelen los te halen... ga nog wel eens te wielkasten ontdreunen.

Waarschijnlijk heb ik het leer op de deur  bij jouw gezien, had ergens een foto bewaard als voorbeeld..."beter goed gejat, dan slecht bedacht"... maar irriteerde me net als jou aan dat grijze stukje stof

1 hour ago, Nor said:

Yes thx, zo blijven we toch bezig. Een auto kopen en alleen maar rijden is ook zo saai haha. Gelukkig heeft de S2000 ook de nodige aankomende updates (oliekoeler / onderstel), dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen

Heb nog een sheet over, maar om alleen daarvoor alle achterpanelen los te halen... ga nog wel eens te wielkasten ontdreunen.

Waarschijnlijk heb ik het leer op de deur  bij jouw gezien, had ergens een foto bewaard als voorbeeld..."beter goed gejat, dan slecht bedacht"... maar irriteerde me net als jou aan dat grijze stukje stof

Hahaha zeker goed gejat  maakt het af 

En je achterpanelen dempen is zeker de moeite waard voor geluidinstalatie maar zeer zeker rijdgeluiden 

En kan je daar ook meteen andere speakers monteren want de originele zijn te schel (vindt ik) 

Weer erg mooie updates....

Zou ook dat leer op mijn deur willen, hebben jullie nog een mal ? of ergens compleet kunnen kopen ?
Wil hem zwart met rode stiksels hebben. (past dan beter bij de rest)

reactie kan per mail / pb
Groeten S.

2 hours ago, Evil Bert - MK7 said:

Weer erg mooie updates....

Zou ook dat leer op mijn deur willen, hebben jullie nog een mal ? of ergens compleet kunnen kopen ?
Wil hem zwart met rode stiksels hebben. (past dan beter bij de rest)

reactie kan per mail / pb
Groeten S.

Ik heb gewoon een rechthoekig stuk leer gebruikt. Eerst dubbel en in het midden genaaid, daarna "lus" opengeknipt en vlak gelegd. Toen de zilveren stiksels genaaid.

Spuitbus hobbylijm van de action

Deurpaneel los, achterzijde armsteun is geseald plastic. Met boor o10 voorzichtig alleen de kopjes losgeboord. Daarna paneel losgeduwd.

Armsteun en leer inspuiten en 10 minuten laten drogen. Daarna leer zo plaatsen dat stiksel parallel aan de raamschakelaar komt en mooi in de "hoek paneel". Daarna kwestie van strak aanduwen en om paneel vouwen. Rondom afknippen en achterzijde gaatjes maken zodat armsteun weer op plek geklikt kam worden. 

Ik heb 36 korte schroeven gebruikt met ringetjes om weer te fixeren. 

Asian gril in de glans zwart gezet:

2DFCB38B-1293-49E2-88FD-6AE9007E1A99_zps

Gaas en insert eerst satijn zwart gespoten en daarna afgeplakt. 

Moet nog uitharden en dan maar eens passen op de auto.

De rs gril moet nog maar even wachten...

Netjes weer is wat anders

Ik vindt een rvs gril persoonlijk niet bij de rest passen ik heb achter de originele gril van dat racegaas gemonteerd niet zozeer voor de mooi maar om mijn condensor te beschermen tegen steenslag staat wel netjes (vindt ik )

2 hours ago, BlackFocus said:

Netjes weer is wat anders

Ik vindt een rvs gril persoonlijk niet bij de rest passen ik heb achter de originele gril van dat racegaas gemonteerd niet zozeer voor de mooi maar om mijn condensor te beschermen tegen steenslag staat wel netjes (vindt ik )

Bedankt, was wel heel veel werk om de gril geheel glad en strak te krijgen. Zit voor 40 euro spuitplamuur, grond, lak glans zwart en blanke lak op. En tussendoor telkens waterproof schuren.  

Je bedoelt een zunsport gril? Ook niet mijn smaak, maar ik bedoel een RS grill, geen rvs 

10 posts hierboven staat een foto van zo'n gril.

Ga morgen de asian gril polijsten en monteren, dan is deze wel goed doorgehard. Motip verf is na 2 uur hard. 

3 minutes ago, Nor said:

Je bedoelt een zunsport gril? Ook niet mijn smaak, ik bedoel een RS grill, geen rvs 

Foutje niet goed gelezen, zunsport ook niet mijn ding de RS gril kan ook maar ik hou van zo origineel mogelijk 

9 minutes ago, BlackFocus said:

Foutje niet goed gelezen, zunsport ook niet mijn ding de RS gril kan ook maar ik hou van zo origineel mogelijk 

Ik ook, maar subtiele upgrades / personalisering hou ik wel van. Heb nog wat ideeën voor het front ?

18 hours ago, Nor said:

Ik ook, maar subtiele upgrades / personalisering hou ik wel van. Heb nog wat ideeën voor het front ?

Heb je hele post maar is helemaal is gelezen En las ook dat je geen Sony had moet je is op eBay kijken daar komen ze geregeld langs voor een leuke prijs In mijn metal zat deze affabriek maar heb bij mijn zusje en neefje deze achteraf gemonteerd niet zozeer kwa geluid maar voor de looks Ikzelf ben wel nog aan het puzzelen om DAB werkend te krijgen maar dat wordt mijn winterklus

Kom regelmatig sony tegen, maar wil dan wel volledig zwart, zoals deze fabrieksaf in de metal gelevert is.

Een nieuwe valt trouwens best mee, heb al een adres gevonden.

1 hour ago, Nor said:

Kom regelmatig sony tegen, maar wil dan wel volledig zwart, zoals deze fabrieksaf in de metal gelevert is.

Een nieuwe valt trouwens best mee, heb al een adres gevonden.

Een nieuwe valt best mee ? Display is al 400 eur en knoppenspul 450 eur vindt ik wel aan de prijs 

Heb er twee via eBay een grijze en een zwarte met het blauwe display en een met een DAB cd speler daar betaalde ik heel wat minder voor en zagen er als nieuw uit en alles werkt goed ,Is het wel een verkoper waar ik vaker wat koop en heeft hele goede recensies 

On 8/7/2017 at 19:10, Nor said:

Asian gril in de glans zwart gezet:

00000000.jpg

Waarschijnlijk niet de bedoeling, maar Darth Vader kwam ineens in mijn hoofd op bezoek   :schater: