Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbenley

Ford Fiesta ST MK6 Phanterblack

Recommended Posts

Dankje @DTN1991

@Joshua1975 Ja ik heb ze in de primer gezet, eerst licht geschuurd. Maar zou wel speciale plastic primer nemen. Heb ik zelf niet gedaan, het gaat wel, maar hecht niet optimaal aan de randjes.(beetje proefje dit wat me heel erg goed bevalt!)

Nette details weer toegevoed altijd een fijne combo zwart/wit! :) wel flink poetsen een zwarte auto ?

19 hours ago, FeesST05 said:

Nette details weer toegevoed altijd een fijne combo zwart/wit! :) wel flink poetsen een zwarte auto ?

Ja vertel mij wat.. ? Heb hem een hele stoot terug gekleid, in meguiars nxt techwax 2.0 gezet, dat scheelt enorm met wassen! Blijft een aantal maanden glad en schoon en elke keer na het wassen glimt hij weer als nieuw.

Maar ja zwart/wit vind ik ook geweldig ben ik wel achter inmiddels? 

ST logo nog ff wit/rood maken en nieuwe ford emblemen bestellen in het zwart/wit.. eerst ff photoshoppen of het niet teveel van het goede word. 

Eindelijk weer eens een update plaatsen, meerdere zelfs?

Milltek non resonated catback gemonteerd - Wereld van verschil, helemaal geen rot herrie, 0,0 galm door de auto meer heen! 

Eibach Pro kit gemonteerd - Auto voelt wat stugger aan, meer gevoel met sturen maar had lager gemogen, maar is mij de 375 euro meer niet waard! Kan nu nog goed over de drempels dus?

Ook heb ik de spiegelkappen gewrapt en de deurlijstjes, ziet er goed uit vind ik voor aliexpress kwaliteit! 

Nog wat foto's natuurlijk!

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Binnenkort koop ik een systeem camera, dan kan ik wat mooiere detail foto's maken. 

Kijk fijne updates! Ook de resonated zie ik heb hetzelfde alleen klinkt me auto nu zachtjes uit de uitlaat dus op zoek naar een non resonated haha! Voor de rest leuke updates weer en ze komen me bekend voor ?

12 hours ago, FeesST05 said:

Kijk fijne updates! Ook de resonated zie ik heb hetzelfde alleen klinkt me auto nu zachtjes uit de uitlaat dus op zoek naar een non resonated haha! Voor de rest leuke updates weer en ze komen me bekend voor ?

Een non-resonated pijp kost rond de 100€ op ebay, gewoon uitwisselbaar volgens mij! Maar ja, de ideëen die jij in jou auto hebt gestopt heb ik ook? Maar ik wil geen na-aper worden.. haha denk dat we ongeveer dezelfde smaak hebben?

De catback die er onder heeft gezeten maakt echt 10x zoveel herrie als de non resonated die ik nu heb van Milltek, Vind hem eerlijk gezegd best wel beschaafd! 

3 hours ago, feesie said:

Goede upgrades! 8)

Dankje!

Vandaag weer een jaartje APK erbij gekregen??

*update* 

De carbon folie is er weer af helaas, het krimpte in de zon waardoor het er niet meer mooi uitzag. Keertje 3M folie bestellen! 

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op mijn verjaardag met een Joying android radio, hartstikke fijne radio, moet nog het een en ander uitvogelen maar dat komt wel goed!

360.jpg

Ik heb voor het tunen van mijn wagen een aantal 0-100 testen gedaan via GPS, kwam met de beste tijd toen uit op 7,7 sec(nat wegdek & +-10 graden) nou na het tunen zakte mijn broek werkelijk af.... 8,4 sec op droog wegdek en +-20 graden en sneller lukt gewoon niet?! Mijn topsnelheid ligt ook gelijk aan voor het tunen, 220 teller... wat klopt hier niet? Hij voelt tussen de 80 en 160 wel een stuk sneller aan?

Hmm das een goeie 8.4 seconden is normaal wat ze standaard doen dus dat is indd best vreemd. 

Koude lucht bevat meer zuurstof..  Daar kan een deel in zitten.

Misschien meer wielslip? Andere banden spanning, tegenwind, olie kwaliteit en hoeveelheid telt ook mee. Zelfs volle of lege tank maakt verschil bij 0-100

8 hours ago, ReneKunst said:

Koude lucht bevat meer zuurstof..  Daar kan een deel in zitten.

Misschien meer wielslip? Andere banden spanning, tegenwind, olie kwaliteit en hoeveelheid telt ook mee. Zelfs volle of lege tank maakt verschil bij 0-100

Het was indd wel kouder, toen meer wielspin, 16 inch velgen toen der tijd trouwens?. Tank zit weinig verschil in, had toen nog een subwoofer van +-45KG achter in liggen, nu 20kg. Wind stond er toen niet, nu ook niet.. 

Alleen grotere wielen nu, warmer met 21pk en 20nm verschil en is slomer van 0 naar 100... knap werk haha

9 hours ago, FeesST05 said:

Hmm das een goeie 8.4 seconden is normaal wat ze standaard doen dus dat is indd best vreemd. 

Ja precies.. merk jij wel onder de 100 meer vermogen te hebben? Weet wel dat de versnellingen 1 en 2 begrenst zijn op 120pk

@Robbenley merk in de 2 dat die toch flink snel is, 1 trek ik eigenlijk echt nooit door. Maar in de 2 zit zeker meer power ja. Kan ook zijn dat het door me software onbegrensd is. 

2 hours ago, FeesST05 said:

@Robbenley merk in de 2 dat die toch flink snel is, 1 trek ik eigenlijk echt nooit door. Maar in de 2 zit zeker meer power ja. Kan ook zijn dat het door me software onbegrensd is. 

Ja dat kan goed, ik geloof niet dat unlimited tuning die aangepast heeft bij mij.. ? Opzich niet zo'n probleem ivm kapot trekken van de bak en mijn zelfkennis ?

Welke snelheid haal je in de 2? 

Want als ik mijne doortrek in de 2 haalt die me 105/110. 

On 24-6-2017 at 09:50, FeesST05 said:

Welke snelheid haal je in de 2? 

Want als ik mijne doortrek in de 2 haalt die me 105/110. 

Ga het straks controleren, ik geloof 95-100. Heb je gps gemeten of gewoon teller?

De toerenbegrenzer slaat in tussen de 100 en de 105 op teller, dus 95 gps ongeveer

On 25-6-2017 at 10:10, Robbenley said:

Ga het straks controleren, ik geloof 95-100. Heb je gps gemeten of gewoon teller?

De toerenbegrenzer slaat in tussen de 100 en de 105 op teller, dus 95 gps ongeveer

Gewoon op de teller gemeten. 

16 hours ago, Sanderskeh said:

Mooie Fiesta!! :duim: prachtige kleur ook, waar had ik die nu eerder gezien???:fluiten:

Dankje! 

Geen idee, heel misschien op de Veenendaal meeting?

Vandaag via bandenthuis.nl een order geplaatst voor 4 nieuwe zomerbanden, het worden de hankook ventus v12 evo2. Aanstaande donderdag worden ze op mijn werk geplaatst, nooit geweten dat dit bestond! 

Voor de ford had ik deze bandjes ook op mijn peugeot liggen, ervaringen waren geweldig. Enorm veel grip, zowel nat als droog, slijtage was iets meer omdat het een wat zachtere band is. Maargoed, deze auto weegt weer 250 kilo minder dat zal ook schelen. 

Betaal er zelfs 15 euro minder voor als 2 jaar geleden, toen bij een vriend van me er op laten draaien. En nu komen ze gewoon langs op mijn werk?

Bovendien verwacht ik dat mijn 0-100 ook sneller zal worden omdat ik met de winterbandjes momenteel gewoon baggere grip heb met wegrijden en remmen. 

Ongechipt 7,7 seconden gps (16 inch viking zomerbanden)

gechipt 8,4 seconden gps (17 inch b-merk winterbanden)

Ben erg benieuwd naar wat hij straks zal doen!

Vandaag de nieuwe bandjes mogen ontvangen, geweldige service tot nu toe en hele spontane man. Wat mij betreft een aanrader, www.bandenthuis.nl??

Vandaag toch het besluit genomen de auto een andere look te geven. Vond het vorige toch wat "kermis achtig" uitzien. 

Grillen en mistlampkapjes gespoten met motip semi glans lak, stuk strakker. Maar nog niet helemaal tevreden. 

360.jpg