Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbenley

Ford Fiesta ST MK6 Phanterblack

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Ik zit al een tijdje op dit forum, al veel geleerd en aanpassingen gedaan aan mijn ST, en vind dat het wel eens tijd is voor een project pagina, aangezien ik nog genoeg van plan ben! 

De ST was origineel nog niet de mooiste, maar momenteel staat hij er nu redelijk netjes bij!

Verloop van toen naar nu:

540.jpg

Februari "16

540.jpg

Mei "16

540.jpg

Maart "17

540.jpg

Juli "17

https://myalbum.com/photo/qEUiZELtbbzQ/540.jpg

Augustus “17

Motorische aanpassingen: 

4-1 Spruitstuk van Milltek

Custom 200 cells sport katalysator 2.36" (milltek de-cat, magnaflow kat)

Milltek Non Resonated Catback

60mm gasklephuis

Pipercross inductie kit

Remap van Unlimited Tuning te Amersfoort.

Totaal vermogen tot nu toe: 

174,4 PK / 216,1 NM 

360.jpg360.jpg

Uiterlijk: 

Climair zijwindschermen.

Grillen + plastic delen gespoten. 

17" origineel ST, ral 9003 + blanke coating

Remklauwen gekleurd.

Carbon wrap spiegels.

Facelift koplampen.

Carbon splitter.

Onderstel:

20,5mm spacers. (thnx DarisR)

Eibach Pro Kit.

Toekomstplannen: 

• Restylen, polijsten
  • EBC remschijven en blokken
  • OMP/Sparco veerpootbrug
  • Dashboard paneel voorzien van carbon wrap
  • cold air  i.p.v. inductie intake
  • Lederen pookhoes
  • Stickers
  • Voorbumper oplappen
  • kleppendeksel spuiten
  • siliconen slangenset
  • ... 

Nette ST vroeg net naar je verdere aanpassingen in het andere topic maar lees het nu net en zie al flinke plannen nog op het lijstje staan haha.

@FeesST05 Dankje! Ja ik zag het, en inderdaad veel plannen met het wagentje! Meer als op het lijstje in ieder geval.

Vraagje, wat is jou ervaring met het wrappen van jou dashboard paneel? Wil de mijne ook doen, oogt zo saai, mat zwart.. haha

Het was best een klusje en ook niet echt makkelijk als je gaat stappen zorg dan ook voor de folie van 3M met die lukt het wel! 

@FeesST05 oke top! Dan schaf ik binnenkort 3M folie aan en ga ik er mee aan de slag, het ziet er op filmpjes etc. Ook niet handig uit, en veel geduld voor nodig denk ik of niet? 

AP schroefset of 17 inch velgen, lenso d1r/rota achtig?? Ik neig zelf meer naar de schroefset om die als eerst te nemen en deze velgen te coaten?

Ja dat lijkt mij ook, vooral in de bochtjes! Heb laatst een glijder gehad, klein beetje van geschrokken haha. Was de eerste keer met deze wagen ?

*update* 

Ben vanmorgen een setje origineel 17 inch wielen met winterbanden tegen gekomen, en voor een erg leuke prijs op mogen halen! Staat is vrij goed, 1 velg licht beschadigd. Maar geen probleem, ga ze schuren en spuiten! Ben er erg blij mee:grin:

720.jpg

Gisteravond bezig geweest met de velgen te voorzien van een verse grondlaag. 

1k vulprimer spraymax gebruikt, universele primer. 

Velgen stap voor stap geschuurd tot p400, ontvet en afgestoft. "Spuitcabine" gemaakt met zeilen, op temperatuur gebracht 20/25 graden. Velgen verwarmd door ze voor een patroleum kachel te zetten, primer in emmer water(50 graden) en na 15min begonnen met spuiten. Maar met het opdrogen schrok ik!? 

720.jpg

Heeft iemand hier enig idee wat ermee gebeurd is?? 

Als het een reactie is door de lak/primer stuur ik de bussen terug en ga ik direct naar een coater.. wou eigelijk de eer aan mezelf houden:(

Wow, jammer dat het een beetje mislukt is.
Misschien is het toch te warm geweest, zou het niet gewoon rustig moeten drogen?

Ik heb het een jaar geleden ook gedaan, toen heb ik de verf en blanke lak bij Nieuwehuizen verf in Delft gekocht.
Goede verf speciaal zaak. Eerst de velgen goed geschuurd en de stoeprandschade eruit geschuurd. Vervolgens
goed schoon gemaakt en ontvet. Daarna 3/4 lagen verf erop gespoten met steeds 15 min wachten tussen de lagen door.
Daarna 24 uur later nog 2/3 lagen blanke lak erop gespoten.

Ik vermoed dat het aan de wasbenzine ligt, ik heb het gedaan zoals het op de bus stond. Heb altijd goede ervaringen gehad met spuiten, zelfs metallic gespoten wat er erg goed uitzag.. 

Vandaag maar de grondlaag weer verwijderen en ontvetten met power clean van innotec. Hopen dat het dan wel goed gaat, de velgen zijn btw wel al gespoten geweest ontdekte ik met het schuren, kwam bij één velg een hele rand stoeprandschade tegen. 

Kan gewoon aan de onderlaag liggen. Als er iets van silicone oo de oude lak zit, hecht de verf niet. Dan moet je ontvetten met MEC.

Ook kan de onderliggende verf een probleem zijn. Als die op basis van cellulose is, hecht de verf niet. 

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met spuitbussen van de Action zowel de primer, lak als blanke lak (vernis). Spuitbussen zijn 2 Euro per stuk en eigenlijk heb je van elk maar een bus nodig voor 4 velgen.

PS: Ik zou eerst goed ontvetten met thinner, dan zit je meestal al goed. Een velg als proef in de primer zetten. Als dat goed gaat kun je doorgaan.

O ja, kleuren van de Action: zilver, goud, rood, wit,  zwart en geel.

5 minutes ago, Jacques said:

Kan gewoon aan de onderlaag liggen. Als er iets van silicone oo de oude lak zit, hecht de verf niet. Dan moet je ontvetten met MEC.

Ook kan de onderliggende verf een probleem zijn. Als die op basis van cellulose is, hecht de verf niet. 

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met spuitbussen van de Action zowel de primer, lak als blanke lak (vernis). Spuitbussen zijn 2 Euro per stuk en eigenlijk heb je van elk maar een bus nodig voor 4 velgen.

Ik heb de spuitbussen al thuis, spraymax 2k ral 9010 en spraymax 2k blankelak.

Ben inderdaad ook bang dat de het de onderlaag is, maar gok het eerst op de wasbenzine(merk OK van de gamma) laat vanavond meer weten! 

Spraymax primer vervang ik denk ik voor motip primer. 

Nee, Thinner. Dat is een veel agressievere ontvetter dan wasbenzine.

Gebruik je primer?

8 minutes ago, Jacques said:

Nee, Thinner. Dat is een veel agressievere ontvetter dan wasbenzine.

Gebruik je primer?

Ik ga innotec power clean gebruiken, is ook lekker agressief. 

Ja de primer zie je op de foto.. nog nooit zo meegemaakt, maar gooi de gok op de wasbenzine dus. 

Wat ook het probleem kan zijn, denk ik dan is dat je 2 soorten verf gebruikt die reageren namelijk op elkaar. Als je nu ook eens de primer en kleur van action gebruikt goed ontvetten indd niet met wasbenzine, maar met ISO of mek. 

Want zelf ook zeer goede ervaringen met de action spuitbus goedkoop maar prima spul. Eerst me grills en alles met gedaan en heeft het altijd goed volgehouden natuurlijk wat gevoelliger voor steenslag. Maar voor de prijs prima zelf te doen. 

7 minutes ago, FeesST05 said:

Wat ook het probleem kan zijn, denk ik dan is dat je 2 soorten verf gebruikt die reageren namelijk op elkaar. Als je nu ook eens de primer en kleur van action gebruikt goed ontvetten indd niet met wasbenzine, maar met ISO of mek. 

Want zelf ook zeer goede ervaringen met de action spuitbus goedkoop maar prima spul. Eerst me grills en alles met gedaan en heeft het altijd goed volgehouden natuurlijk wat gevoelliger voor steenslag. Maar voor de prijs prima zelf te doen. 

Ja dat klopt, ik ga het nog eens proberen vanavond op 1 velg, als het dan weer mislukt ben ik er klaar mee en gaat het setje naar de coater, heb geen zin dat uiteindelijk de lak er af springt met banden wissels etc. Dat het wat meer kost maakt niks uit, bonus gekregen van de baas :grin: