Ari

Fiesta 2017

38 posts in this topic

Komt soieso geen rs model. Dat idee kun je wel laten varen.

3 cillinder in een st model, sorry maar dan sla je de boot mis

Lekker bezig bij Ford....

Eerst van een 5-cilinder Focus ST naar een 4-cilinder Focus ST en nu van een 4-cilinder Fiesta ST naar een 3-cilinder Fiesta ST.

En dan met cilinderuitschakeling zelfs 2-cilinders; lijkt wel een motorfiets.

Vooralsnog blijft mijn ST200 de Fiesta met de meeste pk's in Ford geschiedenis en dan nog met de laatste zeer fijne 4-cilinder.

Ik ben geen fan van de 3-cilnder; vind deze motoren toch minder verfijnd lopen dan een 4-cilinder.

Begrijp heel goed dat het voor het milieu belangrijk is, maar mijn auto-hart gaat er niet sneller van kloppen.

Volgende generatie ST zal vast een hybride of vol-elektrisch zijn.

We rijden al een tijdje een Bmax als familiewagen (1.0 driecilinder),

en ik moet zeggen, ik ben best wel benieuwd naar de roffel die zo'n 1.5 dan gaat bieden.

4 cilinders draait mooier, maar ik vind het "groffere" draaien op 3 pitten ook wel iets hebben.

Op Ford.nl kun je inmiddels de Titanium en Trend samenstellen, al missen er volgens mij nog wat opties als meer motoren. Vignale en ST komen in oktober, zo staat in de brochure. 

Ter info: Vignale en ST-Line komen in Oktober,

de echte ST komt pas medio 2018.

Komt er in 2018 niet ook een nieuwe focus ? (Sorry, vloeken in de kerk natuurlijk :-) )

hier volgende week een proefrit in een first edition. mocht dit bevallen dan gaat mijn huidige MK7 3drs eruit. mocht de proefrit toch niet bevallen dan gaat diezelfde auto er nog steeds uit voor een mk 7.5 5drs.

Vandaag de first edition bekeken en bijna aan laten smeren! Mooi autootje!

Ze hebben als actie voor de eerste voorraad die verkocht wordt een mooie lijst met opties die je met een korting krijgt plus een inruilpremie.

Eerst de folders meegenomen naar huis om even rustig door te nemen.

Vind het jammer dat de candy blue er uit is gegaan. De wave blue is toch een andere kleur.

Bedankt Thieske voor de verwijzing hier naar toe :). Als het nu hier om de nw. mk8 gaat, basis uitvoering, de Trent! vanaf €13.440.  Ik heb zelf daar genoeg aan, maar dan wel de ca. 100pk 3deurs uitvoering met cc. (Adaptive Cruise???) en klimaatregeling, geen airco dus! Kan dat zo besteld worden? Inplaats van het First Edition Pack  @ €995,- ! Nav. B&O Play en Sync.3, APAssist intereseerd mij (ik dus kan goed zelf inparkeren) niet zo! 

Airco vindt ik niet zo fijn, en als dat kan, de klimaatregeling ! Daar zit zeker een flinke meerprijs aan?? :o 

On 2-8-2017 at 11:27, Pieterke said:

Bedankt Thieske voor de verwijzing hier naar toe :). Als het nu hier om de nw. mk8 gaat, basis uitvoering, de Trent! vanaf €13.440.  Ik heb zelf daar genoeg aan, maar dan wel de ca. 100pk 3deurs uitvoering met cc. (Adaptive Cruise???) en klimaatregeling, geen airco dus! Kan dat zo besteld worden? Inplaats van het First Edition Pack  @ €995,- ! Nav. B&O Play en Sync.3, APAssist intereseerd mij (ik dus kan goed zelf inparkeren) niet zo! 

Airco vindt ik niet zo fijn, en als dat kan, de klimaatregeling ! Daar zit zeker een flinke meerprijs aan?? :o 

Ga naar Ford.nl en download de prijslijst, dan kan je alles zelf uitzoeken.

Een trend uitvoering heeft standaard airco en is niet leverbaar met een ecoboost motor. Dus als je 100 pk wil, zal je sowieso een Titanium uitvoering moeten hebben.
Adaptive cruise control is (nog) ook niet leverbaar op een trend.

Jammer genoeg kun je de st-line versie nog niet samenstellen op de site.

Ik ben gisteren in de garage geweest voor een beurt van de B-max, kon er opwachten en natuurlijk even de nieuwe Fiesta bekeken. Daarna even de documentatie ingedoken en viel mij op, dat de koppel van de turbo motoren redelijk bij elkaar in de buurt bleven. De 100- en 125pk hebben allebei 170Nm koppel en de 140pk 180Nm, dat valt mij toch wel een beetje tegen. Ik had van de 40 versie toch wel meer koppel verwacht. Hieruit blijkt weer dan tuning loont. Dan heb je meer pk's  en vooral meer koppel en waarschijnlijk ook goedkoper. Gisteren ook nog een Focus rijder lekker gemaakt over tuning en na een positief verhaal van de dealer, zal hij dat waarschijnlijk ook gaan doen, ook vanwege de koppel verhoging.