Ari

Fiesta 2017

38 posts in this topic

Platgeslagen B-max.

De features zien er aardig uit, mooi is dat het dashboard nu eindelijk verlost is van 

het zogenaamde telefoonbeeld, maar om nu een losstaand display te introduceren....

beetje jammer, had van mij in de console verwerkt mogen worden. LED vind nu ook zijn weg, maar zijn de achterlichten ook LED?

en de koplampen? Nu Xenon leverbaar? LED?

De driepitter (en zelfs af en toe 2!!!) is standaard, volgens de geruchten, gaan we weer, komt 2018 de ST variant, en maybe....de RS.

Dus motorisch veranderd er in het begin niet veel. Sync 3 wordt eindelijk de standaard, maar als ik naar de upgraded VW golf kijk,

dan loopt Ford wederom achter de feiten aan. Ik wacht ff af. In ieder geval tot er een potente versie van de Fiesta beschikbaar komt.

Mooie update van het interieur.

Exterieur is niet mooier dan de MK7.5

Ik ben het volledig eens met wat Caesar zegt. Misschien dat de ST me kan bekoren, maar tot nu toe loop ik er niet warm voor. 4 verschillende uiterlijke voor 4 verschillende versie, waarvan er 2 in mijn ogen lelijk zijn. Beeldscherm niet mooi verwerkt in dashboard maar lijkt er wel op laatste moment aan toegevoegd. De tijd heeft (helaas voor deze nieuwe Fiesta) niet stil gestaan.

-

Edited by ing_BRW
stopt met het forum

Eindelijk kun je Reply gebruiken,

Vind het wel een goede zaak dat je uit 3 verschillende turbo motoren kunt bestellen, de 1.1 turboloze kunnen ze beter achterwege laten.

Ik dacht dat er geen 3 deurs versie zou komen, maar voor de sportievelingen is het wel positief dat er toch een 3 deurs komt.

Over het model vindt ik het wel aardig, gaat een beetje op de c-max te lijken vooral de achterkant. Hoeveel voorbumpers van de 3 deurs zullen straks op de 5 deurs versie verschijnen???

Jammer van die grote beeldscherm rechtop, hadden ze die nu niet in het dashboard kunnen verwerken? Ford en Mazda, ze kunnen nog niet zonder elkaar

Exterieur is eerder een achteruitgang, maar dat interieur ziet er echt veel beter uit moet ik zeggen.

Gelukkig ook weer een 3deurs. De ST-Line vind ik erg geslaagd. Dashboard ziet er best knap uit.

Active? Bwah, ik begrijp best dat Ford graag een graantje wil meepikken in het SUV-wannabe wereldje

en de Vignale is een visje uitgooien in het "Premium" wereldje. Er zijn er slechtere/lelijkere......

"platgeslagen B-Max" vind ik  persoonlijk niet echt. (is de B-Max geen opgeblazen Fiesta ? :grin: )

Vooral de achterlichten lijken er erg goed op, maar het neusje lijkt dan ook weer op de Focus.

Bedoeling is zelfde stijl over de hele familie veronderstel ik?

1480508307.0122.jpg

-

Edited by ing_BRW
stopt met het forum

Eigenlijk is het best wel leuk dat de nieuwe line-up 4 verschillende gezichten heeft.

hoop dat ze dit nog gaan aanpassen ik vind het er niet uit zien..(de WRC versie)

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van de Vignale uitvoering. Heerlijk lux en het ziet er chic uit. De nieuwe technologie in de Fiesta vind ik echt top. Zo maar even een paar voorbeelden.

- Ik ben erg benieuwd naar het B&O audio systeem, volgens Ford is het zeer uitgebreid:

"De exclusieve nieuwe B&O PLAY-systemen bieden een verbeterde audio-ervaring dankzij een specifieke plaatsing van de luidsprekers en een kalibratie voor elke auto in het Ford-assortiment. Voor de Fiesta betekent dit tien luidsprekers inclusief subwoofer in de kofferbak, en een centrale luidspreker voor middelhoge tonen boven op het dashboard, voorzien van het aluminium B&O PLAY-logo en een uniek gatenpatroon. Het totale vermogen van de versterker bedraagt 675 watt, en wordt aangestuurd door een Digital Signal Processing-versterker, die de egalisatie en audiomix regelt voor een rijk en krachtig geluid, ongeacht de zitpositie."

- Het panorama dak is eigenlijk iets wat je alleen in grotere auto's tegenkomt, lijkt mij echt een topper:

"De nieuwe generatie Fiesta biedt verhoogde kwaliteit dankzij een verbeterd uitrustingsniveau, innovatieve techniek en een geavanceerd ontwerp, inclusief het eerste glazen panoramadak over de volledige lengte dat kan worden geopend in een Fiesta. Het dak bestaat over vrijwel de volle breedte uit twee panelen van gehard, getint glas. Het is in de auto ingebouwd door middel van een soldeerproces met behulp van laserstralen, waarbij de componenten worden samengevoegd door een dunne metaaldraad ertussen te smelten, waardoor een naadloze afwerking en een grotere sterkte worden gerealiseerd."

- Comfortabel en stil in het interieur. Ik zeg altijd, hoe stiller en comfortabeler, hoe beter:grin:.

"Een stijvere carrosseriestructuur, minder geluiden en trillingen, een verbeterde isolatie van de aandrijving en een akoestische voorruit dragen bij aan een comfortabelere en exclusievere rijervaring voor bestuurder en passagier. Een weggeluidsniveau in het interieur van 29,3 sone, een eenheid voor geluidssterkte, bij 100 km/u, betekent een verbetering van 7 procent vergeleken met de vorige Fiesta-generatie."

- Door protectors zitten er ook op. Ik heb ze op de Focus van me pa in werking gezien. Als je het mij vraagt werkt het niet altijd even goed. Maar natuurlijk wel leuk.

"Bij de Door Edge Protector-functie van Ford schuift er binnen een fractie van een seconde een verborgen beschermingsflap uit het portier, die voorkomt dat de lak en carrosserie schade oplopen, en die bestuurders helpt bij het parkeren in krappe ruimtes."

Helaas kan ik nog niks terugvinden over Xenon of LED koplampen. Hopelijk is Ford wel zo slim geweest om het op de optielijst te zetten.

Ik ga alvast sparen:grin:

Op het ford owners club forum kwam ik de volgende plaatjes tegen, zonder verdere informatie.

(als het echt is, zeg ik heel graag JA ondanks de 2 deuren teveel)

IMG_1553.JPG.0615a430fc7f4c1ea5a3f3ce0ef

IMG_1552.JPG.32705fa6dea36b638fba25df3ea

IMG_1554.JPG.40a006719dc0fec2e4264aa0f3d

Mooi, maar graag een 3 deurs.

Die 2 deuren teveel is voor de Ami markt. Verder leuke Photoshop pica's.

Zoals al eerder; volgens de geruchtenmachine staat er een 2018 ST op het programma.

Deze zou begin 2018 op de markt komen, dus niet op het bijna einde van een modellenreeks.

De RS versie is uiteraard weer spraakmakend. De vernieuwde ST zal mijns inziens doorboorduren op

de 1.6 Turbo, maar nu gekieteld door Mountune, dus minimaal 215 PK.

De RS is wot we all dream of, of het in 2018 eindelijk waarheid wordt....

Zal toch weer een frontwheeler worden, en om de concurrentie te beantwoorden

zal er toch minimaal 240 pk uitgeperst moeten worden. De huidige 1.6 is daar met wat aanpassingen

wel degelijk toe in staat. Ik zie het wel op me afkomen........

Doe mij maar een Active met de uitrusting van een Vignale......

Die combi lijkt me wel wat......

Oef... Ik moet even wennen. Het lijkt alsof hij een beetje uit proporties is. Ik vind de achterlichten ook niet helemaal geslaagd. 

Kan niet wachten om hem in het echt te zien. Ik hoop dat hij niet heel fotogeniek!

Ziet er toch ook wel goed uit, maar de mk7.5 is toch met wat mooier. Vindt deze een beetje te ''lief''....

Ik ben er nog geen fan van. Ik vind de lijnen van de huidige Fiesta veel sprekender/stoerder.

Zo'n gladde motorkap is toch wat saai. Achterkant heeft wat B-max-achtigs en is wat anoniem.

Meestal moet ik even wennen aan een nieuw model en in het echt is het altijd anders. Even afwachten dus.

Vanaf de zijkant gezien lijkt het een kleinere Focus, vindt het wel een mooi model, vooral de Rs. Hoop dat hij er wel komt.

ST4fHkg.jpg

yIAIniZ.jpg

UNxVJNi.jpg

vYfeAAP.jpg

De voorkant is mooi, maar de achterant te lief, had wat meer opwinding verwacht. Misschien toch nog een RS in de planning?

Als het dit wordt, dan laat ik hem lekker voorbij gaan. Ziet er "te lief" uit, behalve een st logo is de buitenkant gewoon een Fiesta. Teleurgesteld, toch maar kijken voor een Focus als ik mijn Fiesta Red beu ben ? 

Ben zo blij dat ik een Focus RS heb besteld en niet op dit ding gewacht heb - vind mijn huidige Fiesta ST veel mooier.