johnheijnen

Tripcomputer activeren

6 posts in this topic

Beste mensen,

mijn naam is John Heijnen en ben de trotse bezitter van een Fiësta MK7 1.4i Trend. Heerlijke auto,niks mis mee. Alleen heb ik in het verleden altijd een boordcomputer gehad met oa. actieradius. Bij mijn vorige auto (Peugeot) was het me wel gelukt om van niks een boordcomputer te activeren. Nu weten we dat dit bij deze auto ook moet kunnen,maar ik weet alleen niet hoe. Mijn officele Ford garage wil me wel hierbij gewoon gratis helpen, maar ze weten ook niet precies hoe? Is er een soort van stappenplan voor me waarin staat hoe we via IDS de functies kunnen activeren? Van die hendel links aan het stuur weet ik. Wil eigenlijk alleen weten hoe en waar ik in de software dit kan aanpassen. Heb Stefan Kuijpers hier ook al een bericht over gestuurd,maar helaas nog niks van vernomen. Hoop dat hier meerdere zijn die mij hiermee kunnen/willen helpen.

Alvast super bedankt!

Groetjes John

Helaas....ik heb ik onder andere Stefan Kuipers hier over gemaild,maar tot op heden heeft nog niemand iets terug gemaild over deze handelingen. Jammer, had echt gehoopt dat er iemand zou zijn die mij hier mee kon helpen.

Het activeren via IDS kan ik je helaas geen stappen plan voor leveren. Vermoedelijk moet dat via het enginering menu.

Naast de hendel moet er ook een temperatuursensor geplaatst worden!

De boordcomputer kan ik (waarschijnlijk) wel voor je activeren en waarnodig updaten.

Goedemorgen,

hartelijk dank voor je reactie! Ik had begrepen dat je in het schermpje tussen de tellerplaten 2 streepjes kreeg als de temperatuursensor niet was aangesloten en je via de dagteller reset knop ook door de verschillende standen kon bladeren ipv die hendel. Nu vind ik dat allemaal geen probleem. Belangrijkste van alles vind ik (en mijn vrouw) dat we in ieder geval kunnen zien hoeveel km (ongeveer) nog kunnen rijden met de tank. Het zou geweldig zijn als je dat voor ons zou willen doen. Wat zou het makkelijkste zijn om af te spreken? Waar moet ik heen komen en wanneer? Ik hoor het heel graag van je,

groetjes John

Hoi,

dat is ook mogelijk. Bij mij ook gebeurd. Je moet wel een andere hendel richtingaanwijzer hebben met drukknop. En even contact maken met michael in zwijndrecht. 

Ok, Thnxx!