Jump to content
Fiestaclub.nl
Joshua1975

Joshua1975 Fiesta MK6

Recommended Posts

Na een maand verder ook maar eens wat veranderingen in de planning gedaan.

Op dit moment is het volgende gebeurd: 

Nieuwe accu

Kleine beurt

Kachelunitlampjes gefixt

Dubbeldin geplaatst.

Eventueel wat er nog aan zit te komen:

Polijsten

Lichtmetalen velgen

Dakspoiler.

Vooral het monteren van de 2din radio viel me niet mee. Alhoewel alles naar behoren werkt wil ik toch nog proberen het scherm iets verder in het dashboard te krijgen. 

Ook het vervangen van de kachelunitlampjes vergde veel geduld.

1476189220243.jpg

Zo'n ingebouwde navi is altijd netjes, en het interieur word er op slag een paar jaartjes jonger door LOL.

Staat ie wel niet wat laag zo? Ik had toen ook gedacht aan zo'n dubbeldin met navi, of enkel met een uitklapscherm,

maar vond dat té laag in mijn gezichtsveld zitten.

@schuifelhoofd Netjes is het zeker. Van de hoogte ervaar ik weinig hinder. Daar ik hem slechts als radio gebruik. Navigatie gebruik ik zelden maar dan wel weer erg leuk om het erop te hebben.

Ziet er strak uit.

Mooi ook dat er in de MK6 makkelijk een dubbeldin radio past.

Dank jullie. 

ondertussen helemaal deukloos.

gisteren via uitdeuken zonder spuiten alle kleine deukjes laten verwijderen. Nu nog een keer de voor bumper aanpakken, heeft verschil in kleur met de rest van de auto. Ook een Armsteun besteld die is ook onderweg.  

Mooie wagen Joshua, echte liefhebber zie ik wel. Mag ik vragen wat het zo kost om uit te laten deuken? Ik heb zelf ook een aantal deukjes helaas. 

@RobbenleyIk had voor een beste deuk in het spatbord. Ter grote van een voetbal. Achterop een drietal deukjes van een euro grote en dan direct naast mekaar.  Verder nog paar kleine deukjes aan  zijkanten.  Was totaal hier in de buurt 215 euro kwijt 

Daar is niks van te zeggen! Ik heb er bij elkaar ongeveer 10 ter grote van een +- 1 euro munt.(stadsauto geweest denk ik) 

Ondertussen knutselen we lekker verder. Vandaag het fiesta logo van de achterkant gehaald, alleen zie ik nu witte randen waar het logo heeft gezeten. Toch maar weer plaatsen...eerst maar eens zien of dit met polijsten minder word. Na het insprayen van de riem is de riem nu geluidsloos. Ook niet meer gepiept sindsdien. Alleen sindsdien heeft het ook niet meer gevroren. Mocht het toch terugkomen zal ik een andere plaatsen. Het achterraam wat ik heb laten tinten bevat nog enkele oneffenheden en deze zal dan ook binnenkort worden vernieuwd. 

Zojuist een andere pookhoes besteld en een armster armsteun. Dit weekend maar eens monteren. Ook via Wish een soort van kunstof ringetje besteld wat je op je stuur kunt plakken. Alles om het net even mooier te maken.

Het to do lijstje is dus ingekrompen en wil ik nog de volgende dingen aanschaffen:

-Zijwindschermen.

-Volledig kleien en polijsten.

-Andere schokbrekers daar deze nogal puffen.

- plaatjes voor de deursloten zodat dat ook mooi is afgedekt.

Ook zal ik bij mooi weer eens opzoek gaan naar het irritante geluid wat aan de rechterkant wegkomt. Een zeer irritante tikje. 

fotos zeggen meer dan woorden. 

ben benieuwd  hoe alles eruit ziet op je auto.

het tikkende geluid zou wellicht de handrem kabel kunnen zijn. de rubbers waar ze in hangen willen nog wel eens slijten en dan kan die gaan klapperen.

1 hour ago, Joshua1975 said:

Oké deze rubbers zijn los verkrijgbaar @Jelle_10 ? 

jij had ook een armster? Hoe bevalt deze? 

ik heb dit zelf opgelost door een stuk brandstofslang om de handremkabel te doen en deze weer op zijn plek te drukken daarna deze verzegeld met een tie rip.

ik heb een armster 2, hij bevalt zeer goed. ik zou niet meer anders willen :) 

Oké dit weekend maar eens even kijken.  

Ik heb de eerste armster overgenomen.  2 maand gebruikt voor 40 euro. Komt als het goed is vandaag binnen. Ook hoop ik de pookhoes binnen te krijgen en dat deze makkelijk te monteren is zonder teveel aanpassingen