allesklusser

Plaatjes plaatsen in een topic via een URL

41 posts in this topic

45 minutes ago, allesklusser said:

Bedankt Jelle!

Dit is een mooie instinker en wel waarom. Blijkbaar wist niemand te vertellen dat je via Photobucket de link "IMG" moet gaan gebruiken. 

Staat bij photobucket bij dat die link speciaal voor fora is. Dus vandaar dat ik het altijd op die manier gebruik 😅 

Via dat piepkleine vraagtekentje zie je inderdaad dat IMG voor fora gebruikt kan worden. Waarom het vroeger wel werkte via Direct en Insert other media dat snap ik niet en kan blijkbaar niemand verklaren..

1 hour ago, allesklusser said:

Via dat piepkleine vraagtekentje zie je inderdaad dat IMG voor fora gebruikt kan worden. Waarom het vroeger wel werkte via Direct en Insert other media dat snap ik niet en kan blijkbaar niemand verklaren..

Het hoort nog steeds op die manier te werken. Als ik deze link uit je start post  http://i1200.photobucket.com/albums/bb339/allesklusser/Screenshot_20160826_142243_zps3okegyt5.png op het support forum van IPS (onze forum software) plak zie ik direct het plaatje verschijnen (zie screenshot hieronder). Hun draaien dezelfde versie als hier op het forum.

IPS-image.PNG

Ik heb inmiddels reactie gekregen maar er wordt blijkbaar iets geblokkeerd vanaf onze server wat mogelijk de oorzaak kan zijn. Ik heb onze hosting provider een ticket gestuurd maar nog geen reactie gehad.

even een tesje dan....

FullSizeRender._zpstbrr2t2q.jpg

het werkt zo te zien :) bedankt

6 hours ago, JRS004 said:

even een tesje dan....

FullSizeRender._zpstbrr2t2q.jpg

het werkt zo te zien :) bedankt

6 hours ago, The Crow said:

Het hoort nog steeds op die manier te werken. Als ik deze link uit je start post  http://i1200.photobucket.com/albums/bb339/allesklusser/Screenshot_20160826_142243_zps3okegyt5.png op het support forum van IPS (onze forum software) plak zie ik direct het plaatje verschijnen (zie screenshot hieronder). Hun draaien dezelfde versie als hier op het forum.

IPS-image.PNG

Ik heb inmiddels reactie gekregen maar er wordt blijkbaar iets geblokkeerd vanaf onze server wat mogelijk de oorzaak kan zijn. Ik heb onze hosting provider een ticket gestuurd maar nog geen reactie gehad.

Bedankt zover.

Met de "nieuwe Photobucket methode" IMG en het direct plakken in het forum heeft het nadeel dat je geen preview te zien krijgt en de foto ook niet kan aanpassen wat betreft  de grootte. Je krijgt altijd de volle foto. 

Ben er inmiddels achter dat het plaatsen van plaatjes via GoogleDrive een flop is. Wat blijkt. Op het moment van plaatsen zie je resultaat, het plaatje is aan te passen volgens de methode via Insert other media. Prima zover. Na een bepaalde periode is het plaatje uit het topic op onverklaarbare wijze verdwenen.  Er blijft slechts een plaatje met tekst over, das alles.

De linkverwijzing zoals onder blijkt dan toch gewoon te werken.

https://drive.google.com/file/d/0B0mTdSsm4VGhbWd6d3FETWtMOUk/view?usp=sharing

original

25076706_da5ae679834496d65962ce4ef66717a25076684_6e3ca1367c7b515171bd2098168a039

Even een account gemaakt via www.hq23.com. Werkt prima overigens deze site om fotoverzamelingen te doen en is overzichtelijk.

De eerste foto werd via Insert other media erin geplaatst met de linkverwijzing Copy image URL. Het formaat is echter niet aan te passen binnen het topic.

De laatste twee met direct plakken in de tekst. De foto verschijnt direct in de topic en daarbij wordt gevraagd of je kiest voor alleen een URL-link verwijzingstekst. Deze dus:

http://www.23hq.com/23707327/25076684_6e3ca1367c7b515171bd2098168a0390_large.jpg

Zoals bij de eerste kun je ook geen formaat wijzigen helaas.

Kortom, er is dus ook verschil hoe de website je download afhandeld. 

On ‎21‎-‎9‎-‎2016 at 16:58, allesklusser said:

Even een account gemaakt via www.hq23.com. Werkt prima overigens deze site om fotoverzamelingen te doen en is overzichtelijk.

De eerste foto werd via Insert other media erin geplaatst met de linkverwijzing Copy image URL. Het formaat is echter niet aan te passen binnen het topic.

De laatste twee met direct plakken in de tekst. De foto verschijnt direct in de topic en daarbij wordt gevraagd of je kiest voor alleen een URL-link verwijzingstekst. Deze dus:

http://www.23hq.com/23707327/25076684_6e3ca1367c7b515171bd2098168a0390_large.jpg

Zoals bij de eerste kun je ook geen formaat wijzigen helaas.

Kortom, er is dus ook verschil hoe de website je download afhandeld. 

Bedoel je met 'formaat' aanpassen, dat je na het direct plakken van de foto op de foto klikt en dan witte blokjes ziet zodat je de grootte kan aanpassen? Dat zou wel moeten werken (zie foto hieronder).

Ik heb nog geen reactie van de provider. Het lijkt erop dat het door de server wordt tegengehouden voor sommige gebruikers als het bijv. van Photobucket komt want deze foto werkt wel gewoon en bij een echte fout als er bijv. een functionaliteit niet meer werkt, is het meestal dat het voor iedereen niet werkt even simpel gezegd.

25076684_6e3ca1367c7b515171bd2098168a039

Klopt wat je zegt Ferdi. Via 23hq.com kun je het formaat binnen het topic niet aanpassen nadat het plaatje verschijnt met direct de linkverwijzing in het topic tekstveld plakken. Dit gaat dus ook niet met dezelfde methode via Photobucket.

-

Edited by ing_BRW
stopt met het forum

15 minutes ago, ing_BRW said:

Helaas kan ik nog geen foto's presenteren.
Ik heb alles al geprobeerd (Chrome, FireFox, Edge) op verschillende computers (W7, W10, Mac) met verschillende clients (Dropbox en Photobucket) maar "Insert image from URL" wil de links maar niet pakken. Terwijl afbeeldingen uit Google zoekresultaten wel worden gepakt.

Hallo Peter,

Het werkt alleen met de "Jelle methode" via Photbucket of zoals ik heb uitgeprobeerd via www.23hq.com. Zie boven. 

Neem verder aan dat men het verder aan het onderzoeken is. 

We kunnen terecht verontwaardigd en boos zijn op Photobucket.

Velen van ons hebben dit gebruikt om binnen de topics hun plaatjes te laten zien. Photobucket kreeg plots het heldere idee om geen 3th party hosting meer toe te staan voor de standaard accounts waarvoor onze hartelijke dank namens de rest van de planeet. Kortom, het complete forum staat bol van leden die ooit hun plaatjes hier geplaatst hebben en nu zichtbaar zijn met een leuk plaatje van die fotoemmerclub met de mededeling dat je maar even moet kijken op ??????

Hier ben je gauw van genezen want zie hier Als je $399,99 op jaarbasis over hebt dan mag je weer. Leuk hé deze tent:-(

Ben er over aan piekeren om een stuk internethost te gaan huren voor een paar euries, soms zelfs gratis, met linux erop en apache ook gratis.

Dit is eigenlijk wel lachen: fotki die aanbiedt om die gedupeerde PhotoBucket gebruikers te helpen met importeren

Voor 5 jaar lidmaatschap betaal je hier dus $92 en bij die fotoemmerdruiven zou je dus voor dezelfde opslag $99 per jaar moeten betalen zonder de mogelijkheid van 3rd party hosting.

Fotki is een snel werkende website zonder reclames, popups etc. Wat een verschil met googledrive qua snelheid. Registreren gaat supersnel zonder omwegen met een maand vrij uitproberen. Je kunt een publiek en of privé album aanmaken en heeft uiteraard 3rd party hosting ondersteuning. Er is ook een APP beschikbaar voor uploading maar met mijn mobiel lukte het uploaden niet. Normaal uploaden gaat snel met drag & drop en Filezilla. De hele menustructuur is simpel en efficiënt opgezet. Heb inmiddels besloten om definitief dit te kiezen. Met een eigen host moet je weer jaarlijkse domeinkosten gaan betalen wat uiteindelijk toch weer duurder is. Bij Linode, is wel erg gaaf, betaal je bijvoorbeeld standaard $5 per maand zonder domeinregistratie.

Met ctrl-v verschijnt deze hele bekende direct in het topic waarbij de vraag verschijnt of je alleen de URL wilt plaatsen:

DSC08901-vi.jpg

Verder is piwigo een mooie website om foto's te plaatsen met 3rd party host ondersteuning. Snel en geen reclame geneuzel. Is wel duurder en hun menustructuur is wat uitgebreider met een apart controlepaneel om albums mee aan te maken met (te) veel keuzes voor privé, admin etc. Het foto weergave formaat van een album is wat aan de kleine kant.

On 1-8-2017 at 10:25, allesklusser said:

We kunnen terecht verontwaardigd en boos zijn op Photobucket.

Velen van ons hebben dit gebruikt om binnen de topics hun plaatjes te laten zien. Photobucket kreeg plots het heldere idee om geen 3th party hosting meer toe te staan voor de standaard accounts waarvoor onze hartelijke dank namens de rest van de planeet. Kortom, het complete forum staat bol van leden die ooit hun plaatjes hier geplaatst hebben en nu zichtbaar zijn met een leuk plaatje van die fotoemmerclub met de mededeling dat je maar even moet kijken op ??????

Hier ben je gauw van genezen want zie hier Als je $399,99 op jaarbasis over hebt dan mag je weer. Leuk hé deze tent:-(

Ben er over aan piekeren om een stuk internethost te gaan huren voor een paar euries, soms zelfs gratis, met linux erop en apache ook gratis.

Quit Dick, zoals hier op het forum iemand vermelde, "it's the bisnicemodel" heet het""first gratis, ! Sommige peoeple paaing gewoon, p.e also in the Dutch for carparts made by Ford/Robert Bosch/Dick Varta, and all  it's made in the RU/CN! It have many angry peoeple? But possible not all? Many peoeple buying klakkeloos!!!!?