Jump to content
Fiestaclub.nl
VitroFiesta

Fiesta In The Park 2016

Recommended Posts

Inmiddels weer thuis van een zeer geslaagd weekend overzee! Voor wie het leuk vind een klein verslagje:

Vrijdagavond na het werk doorgereden naar Jur, Jacq en Joanna, vanwaar we na het eten en overladen van de spullen richting Hoek Van Holland zijn gereden. 4 personen plus de nodige bagage in een Mk7 is niet heel ruim, maar het ging precies. Wel even de vlaggenstokken op schoot houden, maar het is maar een klein stukje naar de boot. Rustig op de weg wegens vakantie, dus rond half 8 kwamen we aan bij de terminal waar Gerjan en Tinet al stonden te wachten. Plek zat in de Mondeo, dus de vlaggen maar even overgeladen. We konden vrijwel meteen na het inchecken aan boord, dus snel de bagage naar de hutten gebracht en daarna even op de boot rondgekeken. Na het rondje neergestreken in de bar, en een paar biertjes gedaan.

Zaterdagochtend vroeg gewekt door het omroepsysteem 05:30 Engelse tijd (06:30 in NL). Opstaan, spullen pakken en om 06:30 de boot af. Voordeel is wel dat je de hele dag nog voor je hebt. Vanaf Harwich in ongeveer 1,5 uur naar Cambridge gereden, auto's geparkeerd en even de stad bekeken en wat geshopt. Net zoals in Nederland prachtig weer, dus niks te klagen. Rond 14:00 uur ingecheckt in het hotel en even wat uitgerust, van de zon genoten en de auto gewassen. In de avond even een pizzaria opgezocht en lekker gegeten. Terug bij het hotel nog een aantal van onze FCGB vrienden gesproken, en daarna op tijd naar bed want de wekker gaat weer vroeg. Engelse meetings beginnen vroeg, echt vroeg, want om 06:00 uur gaat het hek open.

Zondagochtend rond half 7 op het meetingterrein aangekomen, en wachten op de massaal aankomende Engelsen. Al vormde zich een flinke file voor de ingang en stroomde het terrein vol. Net als hier in Nederland was het schitterend weer en liepen de temperaturen op tot ruim boven de 25 graden. De rest van de dag was top, genieten van mooie auto's, gezelligheid en natuurlijk van het weer. Goed insmeren, rondje lopen, geconfronteerd worden met schaars geklede Engelsen (en dat is op zich niet echt een pluspunt), nog eens insmeren, lekker in de zon zitten, proberen van je verkoopwaar af te komen, en dat zo een aantal keer. Topdag gehad! Aan het eind van de dag onze FCGB vrienden nog even geholpen met afbouwen en opruimen van het terrein en rond 16:30 weer richting Harwich (ongeveer 160km) gereden. Tussenstopje bij de Burgerking gemaakt, en daarna het laatste stuk gereden. Aanzienlijk drukker op de boot deze keer, dus we moesten even wachten tot we aan boord konden. Wederom even in de bar gehangen, maar iedereen had het na een paar korte nachten en de hele dag in de warmte best wel gehad, dus we hebben het niet al te laat gemaakt.

Als een blok geslapen en na weer een zeer rustige overtocht rond 08:00 uur weer in Hoek van Holland aangekomen. In HvH afscheid genomen van Gerjan en Tinet en het laatste stukje met vlaggen op schoot weer richting Zwijndrecht. Na een bakkie en een broodje ben ik ook weer huiswaarts gegaan.

We kunnen wat mij betreft weer terugkijken op een zeer geslaagd weekend! Super mooi weer gehad, kon niet beter. Wat kleiner groepje dan voorgaande jaren, maar niet minder gezellig. Misschien volgend jaar weer wat meer mensen.

Foto's heb ik niet gemaakt, maar op Facebook zullen er vast de nodige voorbij komen, en Jur of Gerjan hebben ook wel een bijdrage denk ik.

Bijdrage zeker, maar het verhaal is vrijwel compleet. 

De mk7 heeft zich prima gedragen, al mis je met 4 man in een 1.25 mk7 en een heuvelachtig landschap soms wel wat vermogen om lekker te accellereren. 

Cambridge is een leuke (kleine) stad, met uiteraard de universiteitsgebouwen, vervelende opdringerige verkopers van 'punting' tochtjes, leuke markt, die we hadden leeggekocht als het aan onze dochter had gelegen :P

en.. leuk mensen gekeken.. haha

Een kleine miscommunicatie met onze engelse vrienden rondom de uitnodiging voor het eten zaterdag avond, maar George had een goed excuus. Die had na een klein bedrijfs ongeval een flinke ontsteking in z'n knie opgelopen. 

Zondag er inderdaad betijds uit. 

Dit jaar hebben wij zelf het touwtrekken (of het invallen hiervoor) overgeslagen, wat op zichzelf ook geen straf was

Zelf weer de nodige aankopen gedaan. 

- Striping set (i.v.m. een te herstellen linker achterkant van de mk7) 

- Droogdoeken, want de huidige bevielen zo goed, dat ik er bij heb gekocht

- washandschoen (lamswol) 

- bal aan een snoertje (voor dochterlief, die trouwens dit weekend zich enorm vermaakt heeft, zo ongeveer 20% van de tijd had ze aandacht voor de auto's , de rest voor een Engels vriendinnetje met wie ze de rest van de dag opgetrokken is) 

en weer een hoop mensen gesproken, leuke ideeen opgedaan en gewoon ... genoten. 

Echt een aanrader, als je het mij vraagt. 

Een leuk verhaal over een leuk weekend. Toch ook maar eens doen denk ik.?

Hebben jullie ook foto's en ideetjes opgedaan bij onze engelse vrienden?

Potver, ik heb dus weer wat gemist.

Hopelijk volgend jaar weer onze engelse vrienden opzoeken

Het kwam me niet zo goed uit om mee te gaan, maar heel leuk te lezen dat het een succes was.

En tsja, die Engelse witte kuiten met die warmte,, dat blijft wennen.

Wij hebben ons ook prima vermaakt. Kan er een heel verhaal van maken maar alles staat hierboven al. Zelf niet echt iets gekocht. Wel het een en ander aan Mk1 onderdelen verkocht. 

This zeker de moeite om volgend jaar weer te gaan. Mocht het kwa planning lukken gaan we zeker weer. 

Heb paar foto's gemaakt. Zal kijken of ik ze op het forum krijgen kan.