Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Vandaag wilde ik het gasklephuis van mijn Fiesta mk4 1.25 uit 1999 reinigen. Ik heb hier een aantal "How-To's" over gelezen en dit leek mij een niet zo moeilijke klus voor iemand met weinig ervaring. 

Echter liep ik tegen een probleem aan. Op het gasklephuis zitten 2 kabels bevestigd welke ik in geen enkele instructie tegen ben gekomen. Ik neem aan dat deze 2 kabels de gasklep open en dicht zetten? Mijn vraag is, hoe maak ik deze kabels los zodat ik het gasklephuis uit de auto kan halen?

Zie bijgevoegde foto.

gasklephuis 2.jpg

Volgens mij zit dat beugeltje gewoon vast met een paar torx boutjes.

De gaskabel en misschien een aftermarked cruisecontrol ( of een stekker aansluiting van iets )

De beugel zit inderdaad vast met een paar torx boutjes. Ik kan dit loshalen, maar zitten die 2 kabels dan niet nog steeds vast aan het gasklephuis? Of zie ik dit verkeerd?

Er zit overigens geen aftermarket cruiscontrol op. Het is een automaat dus misschien dat de 2de kabel daar mee te maken heeft?

Dat maakt toch niet uit ? Neem je hem helemaal los. Ze zitten er meestal in gedraaid of met een klem.

De kabel zit vast in een half maantje, door de klep te openen kun je hem eruit halen ( soort van fietskabeltje voor de handrem )

Ok, bedankt voor de tips. Ik ga het zo snel mogelijk uitproberen en laat hier de resultaten zien :)

Vandaag bovenstaande uitgeprobeerd en na het loshalen van het gasklephuis was het inderdaad een eitje om de 2 kabels los te halen en hierna het gasklephuis schoon te maken.

Het gasklephuis was aardig vervuild, maar na het schoonmaken merk ik eigenlijk weinig verschil. De accu was losgekoppeld dus de auto zou opnieuw ingeleerd zijn.

Het "probleem" is dat als de motor koud is en ik de automaat in D of R zet, de motor nogal gaat schokken, waarbij het toerental naar beneden valt en de motor soms uitvalt (niet altijd). Zodra de auto warm is schokt hij nog wel iets als je de automaat in D of R zet, maar lang niet zo erg en de auto valt ook niet meer uit.

Tijdens het rijden merk je hier verder niks van, auto trekt mooi op en de motor schokt niet meer als hij iets opgewarmt is. Ook loopt de motor stationair mooi stabiel.

Tot nu toe gedaan:

- Automaat olie nagekeken door garage, die zou goed zijn.

- Motorolie vervangen, zit 5w30 in.

- Gasklephuis dus schoongemaakt.

- Benzine injector reiniger aan de benzine toegevoegd.

Iemand nog tips wat ik kan proberen? 

Stationair regelklep al schoongemaakt? Deze kan als hij vies is ook gekke problemen geven

Hoi allemaal,

ik wil mij gasklephuis ook gaan schoonmaken maar welke reiniging middel moet ik gebruiken want er zit een coating in mijn gasklephuis.

ik heb begrepen dat je die eruit haalt als je middelen als rem reiniger gebruikt en op internet kan ik geen speciale reiniger vinden.

Hoi Hilbert,

Volgens Haynes geldt ook voor de MK6/6.5 dat het gasklephuis niet gereinigd mag worden i.v.m. de een of andere coating waarmee het ding behandeld is. Toch lees je vaak genoeg dat de gasklephuizen gereinigd worden.

Robert @razer enig idee wat nu waar is?

Heb ik nog nooit van gehoord dick.

Als dat een probleem zou veroorzaken dan zou hier vaker problemen mee zijn.

Nooit gehoord dat hierna problemen van zijn gekomen.

Moet dan wel goed zijn om de boel schoon te maken, maar het staat er echt en waar die linkssturende jongens die info dan vandaan gehaald hebben?

Afb0002-th.jpg

Heb nog geen enkele rechts stuurdend persoon gehoord dat het niet kan.

Overal waar je leest, daar maken ze hem schoon