Jump to content
Fiestaclub.nl
Devator

Ford SYNC + Spotify / bluetooth

Recommended Posts

Ik heb wel gemerkt dat Flitsmeister zelf gigantisch begint te flippen na de upgrade naar pro. Max snelheid staat ineens op 243km/u, actuele snelheid wordt niet meer weergegeven en nog wat andere vreemde zaken. Weinig toegevoegde waarde en ook niet via Sync...

Ben zelf erg benieuwd hoe flitsmeister werkt via applink. Ik heb ook een tijdelijke pro abo en flitsmeister doet het via sync. Maar heb nog geen file's gehad om te kunnen testen hoe het systeem zou moeten werken 

On 8 april 2016 at 19:00, Harry said:

Goed om te horen!

Ik heb nu een klein tijdje de SYNC 1.1 module in mijn Fiesta en heb de volgende veranderingen gemerkt:

- Uiteraard de Applink functie
- Emergency assistant kan uitgeschakeld worden
- Nummer info bij bluetooth streaming
- Duidelijkere stembesturing met extra bevestigings optie.

Hoi Harry, ik ben wel benieuwd hoe en waar je dan die Emergency assistant uit kunt schakelen, ik kan het in mijn sync systeem met 5.9 update namelijk niet vinden :-/

update: ow sorry dacht dat je die irritante melding bedoelde als het het uit hebt staan

Maakt het uit uit welk jaar de D1BT-14D212-ED module komt? Er staat er een op ebay maar daar staat bij mk8 2008-2012 

Volgens mij gaat het om het type nummer. Mijne komt ook uit een Focus/c-max volgens de verkoper op ebay.

Ik heb vorige week ook een gebruikte Sync module gekocht, via e-bay. Inbouwen e.d. ging allemaal prima en daarna de update starten ook. Alleen toen heb ik met m'n stomme kop niet afgewacht tot de melding "update voltooid" kwam, maar na een tijd gewoon geheel gedachteloos de motor uitgezet. Omdat op dat moment de deur van de auto open stond schakelde het sync systeem zichzelf dus meteen uit. En nu kan ik niet meer in het sync-instellingen menu komen of een nieuwe update starten. Ik heb al eens geprobeerd de accupolen opnieuw los te halen. Ook de oude module er nog eens ingezet en die deed het wel gewoon nog. Iemand nog ideeën?

[edit: ik kreeg nog de tip om de accupolen een tijdje los te laten hangen. Dat heb ik gedaan, half uur ongeveer en daarna kreeg ik de melding "Sync initialisatie". Daarna kon ik de Sync module gewoon weer gebruiken. Opgelost dus :)   ]

Edited by Jeroenm77
Opgelost :)

Kleine vraag.....ik wil mijn telefoon via bluetooth koppelen in mijn nieuwe Fiesta. Dit lukt allemaal totdat ik de code moet bevestigen die het systeem opgeeft.

Wie weet welke knop ik moet indrukken om de code te accepteren.

Bij de meest linker knop staat toch "ja" en bij de meest rechter knop toch "nee".
Dan moet je dus de meest linker knop hebben van de vier. Degene met de streepjes erop.

Helemaal gelukt! Kon dit niet in de beschrijving vinden. Het werkt allemaal, de tefefoon en zelfs Spotify! Bedankt voor je antwoord.

Met mijn Oneplus (android) telefoon werkt alles perfect, bellen, spotify etc. Maar een app linken met de iPhone 5c van mijn vrouw werkt het niet echt lekker. Krijg continu de melding dat hij geen apps kan vinden terwijl daar ook gewoon spotify opstaat. Heb het al wel even kort voor elkaar gekregen om audio te streamen naar sync maar dat werkt niet optimaal, na het indrukken van een andere bron lukt het streamen niet meer. Iemand hier ervaning met het linken van apps met een iphone 5c?

goedemorgen heeft iemand enig idee wat deze foutcode betekent ik lees dit uit met Forscan  U2101:00-2F

deze zit in de ACM(audio control unit) module erbij staat cotrol module configuration incompatible.

Ik probeer software versie 5.9 er op te zetten via de website va Ford India.

Als ik via bluetooth afpeel zie ik mijn tracks net in beeld er staat alleen afspelen via bluetooth , heb dit getest in een andere fiesta zelfde bouwjaar en maand

en daar zie ik netjes alle info van de track staan wie het is en het hoeveelste liedje?????? er staat nu versie 5.8 op en ik wil er 5.9 ophebben.

Heb geen direct antwoord op je vraag. Onderdeel van de update is echter het weergeven van trackinformatie en is dus zeker een aanrader om te instaleren.

OK niels zal het eens gaan proberen vandaag wat is de beste methode de india methode of die zoals beschreven op pagina 2 via de sync optie.

Gaan maandag ook nog via forscan proberen cruise control te activeren op een mk7 ben me nu even aan het inlezen van hoe en wat evt nog tips.

Gisteren de module D1BT-14D212-ED ontvangen uit de UK en nu net ingebouwd met hulp van de kennis hier op het forum, bedankt mensen!
De vraag die ik nog heb is ;moet ik m nog upgraden naar 5.9?  En waar kan ik  zien welke 5.X er nu in zit?

Hey Allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het forum, ik ga aankomende zaterdag mijn Fiesta MK7 uit 2009 ophalen :) 

Het enige waar ik van baal is dat ik mijn ingebouwde bluetooth alleen kan gebruiken om te bellen, maar niet om muziek te streamen. Nu heb ik al veel geleerd van het bovenstaande topic en ik zie het wel zitten om de module D1BT-14D212-ED in te bouwen zodat ik de Sync1.1 met AppLink optie kan gebruiken. 

Nu vraag ik me alleen af of dat in mijn Fiesta kan. Ik zag hierboven een "nieuwer scherm" met blauwe tekst, ik heb nog een wat ouder scherm met rood/oranje letters. Ook heeft mijn Fiesta geen USB poort ingebouwd, maar enkel de AUX uitgang. Stel dat ik een tweedehandse D1BT-14D212-ED module aanschaf, komt daar dan ook de bekabeling bij voor het "kleine frontje" met AUX + USB? Of zou je dit ook bij een sloopbedrijf kunnen kopen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Op de foto zie je nog hoe het frontpaneel eruit ziet van mijn Fiesta.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Rick

large_1538244651565256.JPG

laat dat maar zitten, sync is door spotify stilletjes gesopt.

dus streaming via app link werkt niet meer, echter merk ik op met de versie 5.11 op mijn sync 1.1 met kleuren scherm en nav dat spotify wel streamed en netjes nummer weer geeft maar niet aantal tracks in de speellijst. 

Dit doet apple music bijvoorbeeld wel.

en slefs stingray lite app die geeft netjes nummer info mee naar de radio via bleutooth

DE module is voor zover ik heb gezien steets alleen dat, de module zelf. 

de usb kabel kom wel van de module af maar de usb zit tussen de aux en 12v aansluiting bij de de 1.1 met usb  dus je versnellings pook kap met bakje moeten ook vervangen worden.

Mits je een aanbieder weet te vinden die de bekabeling er bij heeft zul je alleen de module krijgen, en let wel op dat je ook een forscan moet hebben die de wardes van je oude module uitleest. 

en dat je een waarde set van een auto met sync 1.1 die bleutooth streaming heeft en usb anders werkt het nog niet.

er komt echt meer bij kijken dan alleen de module even omwisselen, in de modules word op basis van vin nummers en serials een bepaald welke functies actief zijn.

On 28-2-2016 at 17:08, Harry said:

Wanneer je het onderstaande menu in jou Fiesta hebt, dan kan je applink gebruiken. Wanneer je dit menu niet hebt, dan heb je SYNC 1.0 en kan je er verder niet veel mee.

20141030_134017_zps091eddc4.jpg

Nu had ik het bovenstaande scherm máár....

Trrug ezet naar fabrieksinstelligen zodat ik alles op mijn manier kon instellen en nu is dit menu weg...

Als ik op sync-applicaties klik geeft hij aan geen applicaties.

Ook het emergency scherm kan ik niet meer vinden.

Mijn telefoon wordt echter wel verbonden met het systeem en dan geeft hij wel iets aan over het emergency systeem (staat uit, zet het aan o.id. ik kan het dan wel direct aanzetten)

Ik zou even proberen je SYNC module te resetten.
Stroom er een paar minuten vanaf halen (stekker loskoppelen van de module of de min van de accu afhalen).