Jump to content
Fiestaclub.nl
BeeST

Even voorstellen!

Recommended Posts

Hi allemaal!

Graag stel ik mijzelf even voor. Ik ben Youri, 25 jaar en woonachtig in omgeving Rotterdam.
Op dit moment studeer ik nog, maar dat duurt nog maar een maandje of 1.5 en sinds een week ben ik eigenaar van een prachtige (al zeg ik het zelf) Fiesta ST MK6.5.

De Fiesta is voorzien van een paar leuke opties:

- Mongoose volledig systeem met de-cat en 4.5" eindstuk
- K&N luchtinlaat
- KW Variant 1 schroefset
- Triple R splitter en diffusor
- Witte Borbet 8J 17" velgen
- Pioneer Actieve subwoofer

Wat ik nog van plan ben te doen:

- Vervangen richtingaanwijzerstengel, de RE/SET-knop van de boordcomputer reageert slecht [DONE]
- Nieuwe ST-logo's [WORK IN PROGRESS]
- Full car detailing (voorjaar) [DONE]
- Stickerset aanpakken
- Achterste 3 ramen laten tinten [DONE; OEM privacy glass geplaatst]
- Achterlichten tinten [DONE]
- Donkere NL-stickers kentekenplaat

- Verschillende interieurdelen wrappen (carbonwrap)
- Grijs plastic voorkant zwart spuiten
- Downpipe voor de luchtfilter aanleggen
- O2-cheater voor Mongoose-systeem (lijkt niet meer nodig)
- Strutbar voor, niet omdat ik het nodig vind, maar omdat het kan
- Key hole cover achterklep
- Set gelbadges
- Naafdoppen
- Accenten aanbrengen ín en áán de auto in "acid green"

In de korte week dat de Fiesta in bezit is al een hoop bekijks getrokken en uiteraard veel genoten van mijn nieuwe aanwinst. Een dergelijke auto past mooi bij mijn andere hobby (op twee wielen).

Ik hoop deel te kunnen nemen aan leuke meetings en veel tips en ideëen uit te wisselen!

Groet, Youri

01_DSC_0157_zps7eaegrip.jpg

01_DSC_0196_zpsaw6ytw6z.jpg

DSC_0153_zps4qk2qim7.jpg
(Met de tuut van 't vrouwtje :))

Voor de stickerset heb ik al een plan gereed. Een kennis van mij is stickeraar en hij heeft op de motorkap een teststukje aangepakt, wat hij feitelijk doet is een heel dun randje van de striping afsnijden, zodat het nieuwe randje weer mooi crisp is. Zou duidelijk geen klusje voor mijzelf zijn, aangezien ik bij het toeschouwen al klamme handjes kreeg :-o :lol:

En voor de geïnteresseerden (als die er überhaupt zijn?), mijn tweewielert:

IMAG0684_zps934raixk.jpg

Dat rode bommetje is van mijn vriendin :-D

Dankjewel!

De richtingaanwijzerstengel is inmiddels gedemonteerd. Allereerst was dit om het serienummer dat erop staat te controleren, zodat ik bij aanschaf van een nieuwe niet een verkeerd model zou bemachtigen. Maar nu vraag ik mij af, kunnen die stengels zelf ook uit elkaar? Het voelt zo overdreven om de hele stengel eruit te bonjouren omwille van 1 knopje. Iemand ervaring mee toevallig? 

3 hours ago, BeeST said:

Dankjewel!

De richtingaanwijzerstengel is inmiddels gedemonteerd. Allereerst was dit om het serienummer dat erop staat te controleren, zodat ik bij aanschaf van een nieuwe niet een verkeerd model zou bemachtigen. Maar nu vraag ik mij af, kunnen die stengels zelf ook uit elkaar? Het voelt zo overdreven om de hele stengel eruit te bonjouren omwille van 1 knopje. Iemand ervaring mee toevallig? 

Het is allemaal klikklak gelijmd plastiekspul. Wellicht een poging waard om te proberen om het geval te demonteren, je hebt toch weinig te verliezen. Je moet inderdaad wel de goede bestellen. De meeste die je op internet vindt zijn de versies zonder boordcomputer. Wellicht kun je met het Fordnummer wat erop staat even googelen om uit te zoeken waar je het voordeligste uit bent of anders de autodemontage bedrijven proberen.

Update: nieuwe richtingaanwijzerstengel (scrabble) besteld! Hopelijk binnen een week binnen, komt uit het buitenland.

Nu nog naarstig op zoek naar een goed bedradingsschema voor een O2-cheater. Ik geloof dat het eigenlijk vrij simpel is en met 2 weerstandjes voor elkaar te krijgen is.
Ik denk dat ik het op deze manier ga proberen, aangenomen dat dezelfde weerstanden gebruikt kunnen worden voor alle auto's met een 4-dradige O2-sensor. https://www.youtube.com/watch?v=qHD7T7EhuzI

Deze cheaters zijn ook in de handel verkrijgbaar :-)

Trouwens snijden en lak..zou het niet doen. Al die persoon nog zo goed, je lak beschadigt en dan ben je nog verder van huis.

Al diverse malen gezien bij het aanpassen van gewrapte auto's door professionals

Trouwens bekende auto, toevallig van stefan geweest?

19 hours ago, Razer said:

Deze cheaters zijn ook in de handel verkrijgbaar :-)

Trouwens snijden en lak..zou het niet doen. Al die persoon nog zo goed, je lak beschadigt en dan ben je nog verder van huis.

Al diverse malen gezien bij het aanpassen van gewrapte auto's door professionals

Trouwens bekende auto, toevallig van stefan geweest?

Thanks voor je bezorgdheid. Het is een professioneel stickerbedrijf, mocht er iets misgaan dan mag zijn verzekering het oplappen :). Hebben al jaren het zakelijke wagenpark ( de reclame ervan dus) bij hem in het onderhoud, nog nooit complicaties gehad. Het is ook een klusje dat ik mijzelf in geen 100 jaar toe zou vertrouwen, hoe vast ik ook denk dat mijn hand is. Vind het ook maar griezelig! 

En, inderdaad. Auto heb ik van Steven overgenomen! 

Update:  

• Nieuwe ST badges voor op de kofferklep en in de grille besteld :-D
  • Nieuwe ontgrendelingskabel bestuurdersstoel (die is kaput)

Ben nu de mogelijkheden tot het spuiten van mijn grille aan het bekijken met een bevriende airbrusher. Zijn er mensen met ervaringen op dit vlak?
Ook had ik ergens op het forum gelezen dat iemand gratis nieuwe Ford-logo's had gescoord bij de dealer (want auto <10jaar oud). Is dit echt/overal zo? Ik ben eigenlijk op zoek naar zwarte Ford-logo's 8)

Ziet er goed uit!!

Bij de dealer zou je echter alleen de originele logo's krijgen en helaas geen zwarte.

De zwarte logo's kan je bestellen bij gelbadges@gmail.com. Ik ga een prijsje opvragen voor rood met zwarte letters voor op de motorkap en achterklep en zwart met rood voor de wielnaaf dopjes en stuur. Voor als je instagram heb @gelbadges, staan wat foto's op die die verkoopt.

On 12/24/2015 at 08:26, Michelvh said:

Ziet er goed uit!!

Bij de dealer zou je echter alleen de originele logo's krijgen en helaas geen zwarte.

De zwarte logo's kan je bestellen bij gelbadges@gmail.com. Ik ga een prijsje opvragen voor rood met zwarte letters voor op de motorkap en achterklep en zwart met rood voor de wielnaaf dopjes en stuur. Voor als je instagram heb @gelbadges, staan wat foto's op die die verkoopt.

Dankje! En dat is een supertip! Geen Insta jammer genoeg, maar een mailtje kan ik er altijd wel aan wagen! Wielnaafdoppen is ook nog iets waarnaar ik op zoek ben :-D
Zou hij ook van die sleutelgatcovers voor je kofferklep hebben?

Badge voor + achter + stuur + naafdoppen complete set 35 pond exclusief verzendkosten bij de door Michelvh genoemde verkoper

Sleutelgat covers voor zover ik weet niet. Hij doet alleen gelbadges. Misschien dat de dealer je verder kan helpen. Sico developements had ze volgens mij wel voor de deuren. Regio Rotterdam...toevallig ook aan de kust? Haha @BeeST

14 hours ago, Michelvh said:

Sleutelgat covers voor zover ik weet niet. Hij doet alleen gelbadges. Misschien dat de dealer je verder kan helpen. Sico developements had ze volgens mij wel voor de deuren. Regio Rotterdam...toevallig ook aan de kust? Haha @BeeST

Mooi spul heeft die kerel zeg! Ik heb zo'n gevoel dat ik mijzelf binnenkort een verlaat kerstcadeautje ga geven! Moet ik eerst even naafdoppen bestellen voor de Borbets, in een gaatje plakken gaat 'm niet worden ben ik bang :lol:

26 minutes ago, feesie said:

Blijft een mooie ST!
Leuk dat hij in de club blijft.

Welkom gelukkig dat de ST weer terug is op het forum, en hopelijk zien we hem ook op meetings! 

On 27-12-2015 at 15:44, BeeST said:

Zou hij ook van die sleutelgatcovers voor je kofferklep hebben?

Ebay.co.uk staan ze voordelig :-)

On 1/1/2016 at 12:40, FeesST05 said:

Welkom gelukkig dat de ST weer terug is op het forum, en hopelijk zien we hem ook op meetings! 

Thanks! En dat is zeker de bedoeling :-D

Heb één van m'n nieuwe ST-logo's al ontvangen, jammer genoeg ben ik niet helemaal tevreden over de kwaliteit. Dus eens zien of ik een mooiere kan krijgen :D

On 1/1/2016 at 13:03, Razer said:

Ebay.co.uk staan ze voordelig :-)

Ik ga meteen even rondspeuren, thanks voor de tip!

Zo, nieuwe knipperlichtstengel zit erin! Kan ik eindelijk zonder gevloek en 163.4x klikken mijn tripmeter resetten :D

ST-logo voor de grille is ook binnen, alleen even een keer de garagekrik eronder, want het is allemaal net een beetje lastig om erbij te komen om 'm vast te zetten. Geen idee of dat roostertje gemakkelijk loskomt?

Echt mooi spul , snap dat je veel bekijks trek met deze beauty.

vraagje , wat is een KW schroefset en triple R splitter ?

KW is het merk en schroefset zijn je veren/schokbrekers die je kan afstellen op hardheid en hoe laag je de auto wil hebben. Triple R splitter is een spoilertje die onder je voorbumper komt @Oemoemenoe

4 hours ago, BeeST said:

Zo, nieuwe knipperlichtstengel zit erin! Kan ik eindelijk zonder gevloek en 163.4x klikken mijn tripmeter resetten :D

ST-logo voor de grille is ook binnen, alleen even een keer de garagekrik eronder, want het is allemaal net een beetje lastig om erbij te komen om 'm vast te zetten. Geen idee of dat roostertje gemakkelijk loskomt?

de grill waar je ford logo op zit kan je zo los trekken, motorkap open dan zit er links en rechtsboven een klein haakje, derest is gewoon voorzichtig trekken.

18 hours ago, Oemoemenoe said:

Echt mooi spul , snap dat je veel bekijks trek met deze beauty.

vraagje , wat is een KW schroefset en triple R splitter ?

Thanks voor het mooie compliment!

17 hours ago, Michelvh said:

KW is het merk en schroefset zijn je veren/schokbrekers die je kan afstellen op hardheid en hoe laag je de auto wil hebben. Triple R splitter is een spoilertje die onder je voorbumper komt @Oemoemenoe

Thanks voor het uitleggen :-D ik wil elke keer reageren via mijn mobiel, maar dat gaat niet lekker. Ik quote dan automatisch het hele topic op de een of andere manier..

14 hours ago, JRS004 said:

de grill waar je ford logo op zit kan je zo los trekken, motorkap open dan zit er links en rechtsboven een klein haakje, derest is gewoon voorzichtig trekken.

Ik wil het logo het liefst op het onderste stukje grille bevestigen! De bovenste komt inderdaad heel erg gemakkelijk los, maarja.. Meer lastig is meer beter 8)