Rene95

Opmerkingen/vragen

53 posts in this topic

Heren,

Goed om te zien dat het forum weer online is! 

De eerste indruk is goed! Stuk meer met zijn tijd mee. Keep up the good work!

Uiteraard is het denk ik zo prettig dat als iemand een foutje vind, dat die hier gedeeld worden zodat we met z'n allen eraan kunnen werken.

Ik zal dan gelijk maar de aftrap geven.

De announchements staat op Amerikaanse datumnotatie, misschien handig om dit precies andersom te doen?

Voor het gemak een screenshot:

1zb52ms.png

Tweede wat ik tegen kwam in het meeting gedeelte. Ik zou mij graag aanmelden voor de Nieuwjaarsmeeting, Maar waar? Ik kan wel zien wie er gaat en ook kan ik switchen tussen de 'maybe' en 'declined' button. Is hier een aanmeld link vergeten, of kijk ik eroverheen? Ook bij deze een screenshot:

4j47ea.png

Tijdens het typen van dit topic viel mij het op dat er automatisch een witregel wordt gecreëerd als ik op 'enter' druk, persoonlijk vind ik dit erg onrustig.

54c3v8.png

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, dit alles met Windows 8.1 en de laatste versie van Google Chrome.

24 minutes ago, Rene95 said:

De announchements staat op Amerikaanse datumnotatie, misschien handig om dit precies andersom te doen?

Het forum is in het Engels (USA) vandaar de Amerikaanse datumnotatie. Ik heb nu Nederlands als locale ingesteld, zou nu goed moeten staan.

Ik zou mij graag aanmelden voor de Nieuwjaarsmeeting, Maar waar?

Ik heb wat aangepast, zie je nu wel de aanmeld mogelijkheid?

Tijdens het typen van dit topic viel mij het op dat er automatisch een witregel wordt gecreëerd als ik op 'enter' druk, persoonlijk vind ik dit erg onrustig.

Standaard stond ingesteld dat je met 'enter' naar een 'volgende regel' gaat in plaats van een witregel maar daardoor werden alle oude berichten aangepast waardoor die geen opmaak meer hadden en je per bericht een grote lap tekst kreeg te zien. Vandaar dat het nu staat ingesteld op 'enter = witregel' en 'shift + enter = volgende regel'.

@The Crow, duidelijk! Datumnotatie staat nu goed. Evenals de aanmeld mogelijkheid voor de meetings. 
Mocht ik nog wat tegen komen dan horen jullie het. :)

robinmull112 kan als net nieuwe forumlid geen topic aanmaken in het even voorstellen topic. 
ik weet niet of dit een probleem is wat alle nieuwe forumleden zullen gaan meemaken maar misschien dat iemand hierna kan kijken..

1_zpslpnmdz9j.png

Bedankt voor de melding, we gaan ermee aan de gang.

Het nieuwe forum werkt met een ander systeem voor nieuwe leden en die hadden nog geen rechten om een topic te starten. Zou nu weer moeten werken.

Van handtekeningen zijn we afgestapt? :P

Verder is het wennen, ik zag dat de avatars een beetje vervormd zijn in het overzetten, dus die maar even voor mijzelf aangepast.

btw, wat is die 'reputation'?

We staan allemaal op 0 zag ik al.. maar v.a. wanneer wordt dat beter? :)

On ‎9‎-‎12‎-‎2015 at 12:54, NepGangster said:

btw, wat is die 'reputation'?

We staan allemaal op 0 zag ik al.. maar v.a. wanneer wordt dat beter? :)

Die gooien we handmatig omhoog als je tijdens meetings koffie voor ons meeneemt. :mrgreen:

Maar serieus, ik zou het niet weten. Weet jij dat Ferdi?

4 hours ago, VitroFiesta said:

Die gooien we handmatig omhoog als je tijdens meetings koffie voor ons meeneemt. :mrgreen:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

5 hours ago, VitroFiesta said:

Maar serieus, ik zou het niet weten. Weet jij dat Ferdi?

Waarom sta ik dan nog op nul??

Het Reputation systeem gebruiken we niet maar stond standaard aan in de nieuwe versie, deze staat nu uit en is niet meer zichtbaar bij je profiel.

Wilde zojuist een topic plaatsen en foto's toevoegen om mijn verhaal duidelijker te maken maar kan geen foto's toevoegen.

Toen ik bij mijn profielgegevens keek zag ik dat ik 4mb van mijn 250kb attechment heb verbruikt.

Wat houd dit in en wat zijn de regels over het uploaden/toevoegen van foto's?

M.v.g. Sander

12 hours ago, SANKOR said:

Wilde zojuist een topic plaatsen en foto's toevoegen om mijn verhaal duidelijker te maken maar kan geen foto's toevoegen.

Toen ik bij mijn profielgegevens keek zag ik dat ik 4mb van mijn 250kb attachment heb verbruikt.

Wat houd dit in en wat zijn de regels over het uploaden/toevoegen van foto's?

M.v.g. Sander

Deze vraag over het plaatsen van foto's binnen een topic is al veelvuldig gesteld. Zou misschien handig zijn om hier een korte beschrijving van te hebben op het forum bijvoorbeeld bij "vragen over de website".

Terug bij je vraag. Plaats je foto's op een externe website zoals photobucket of dropbox d.m.v. uploading. Kopieer de linkverwijzing van je plaatje op de bewuste website. Ga bij het aanmaken of wijzigen van je topic naar "Insert other media" rechts onderin en kies voor "Insert image from URL" Plak de linkverwijzing erin en je foto verschijnt in je topic.

NB, ik heb ooit gehad dat de dynamische linkverwijzing via Googledrive niet door de IPS software werkte maar alleen via een static linkverwijzing. Zal eens proberen of dit nu mogelijk nu wel werkt of weet iemand dit. Zou eigenlijk het liefste alles op Googledrive willen plaatsen omdat dat redelijk snel is t.o.v. photobucket want die laatste is ontzettend traag.

Oke. Bedankt voor de uitleg allesklusser. 

Snap het nu maar het was een beetje verwarrend omdat ik bij het voorsteltopic de fotos rechtstreeks vanuit mijn laptop kon plaatsen.

Lieve admins,

Zoals jullie misschien wel eens is opgevallen, ben ik altijd best actief bezig geweest met het melden van topics die gesloten konden worden.
Dit deden we voorheen (dat roestig oude forum van vroeger *gniffel*) met de 'Report' knop.

Deze kan ik niet meer vinden. Nu ga ik er vanuit dat die SPAMtopics niet meer snel voor zullen komen, maar zo'n knop lijkt me wel handig om jullie te kunnen informeren over een dubbel topic (bijv. in car entertainment) of een of ander spam topic..

Zenks!

Als het goed is staat er per losse post 'Report post' boven de tekst.

Bij de mobiele versie is het het vlaggetje achter "Posted .. hours ago"

@The Crow Heb je die nu net toegevoegd of was ik zo scheel gister middag? ;)

Thanks anyway, @Gerjan jij ook!

Ik denk allebei, want op de mobiele site zit die optie er niet.

De reportfunctie zit er altijd al, die heb ik zelfs getest voor het online gaan van het forum. Hij wordt alleen lichtgrijs aangegeven, dus is misschien niet zo snel zichtbaar. Op het moment dat je de muiscursor op het bericht zet wordt het in donkerblauw aangegeven en zie je het beter.

Op de mobiele versie zit hij er ook, zie het bericht van Gerjan hierboven. Je moet alleen wel ingelogd zijn, anders wordt het inderdaad niet weergegeven.

Heb een kleinigheidje gevonden;  op de forum homepage staan rechts de upcoming events. Bij het eerste evenement  (de nieuwjaarsmeeting) staat bij mij onder 11 user going; You are going. Ondanks dat ik nergens geklikt heb om aan te geven dat ik ga, heb ter controle wel een keer aangeklikt en vervolgens weer "afgemeld", blijft op de homepage blijft staan dat ik ga? Sta zover ik kan zien ook niet in de lijst van mensen die gaat.

Edit; probleem is blijkbaar opgelost 29-12

Edited by Thieske

@Thieske waarschijnlijk zit er op een of andere manier wat vertraging in dat systeem. Zal eens aan @The Crow vragen hoe en wat. 

Vreemde is dat er stond dat ik zou gaan, terwijl ik helemaal niet bij die meeting gekeken had. Pas toen ik zag staan dat ik zou gaan heb ik verder gekeken in het betreffende meeting gedeelte; kon nog alle opties selecteren (ga, misschien, niet) en ik stond niet in de deelnemers lijst. Omdat ik dat vreemd vond heb ik toen op de optie going geklikt gevolgd door meteen afmelden. Omdat dit geen resultaat had, heb ik hier een berichtje gezet. Heden middag was de tekst "you are going" weg.

Volgens mij wordt het 'upcoming events' blok voor een deel in het geheugen van de server gezet waardoor het even kan duren voordat dat blok weer up to date is. Ik heb er al eens naar gekeken maar we kunnen dat niet zelf aanpassen.

Wat betreft het aanmelden voor een meeting, zover ik weet gaat dat niet automatisch en moet je altijd zelf op een van de opties klikken dus dat is wel raar dat er dan stond dat je zou gaan.

Ik werk veel via mobiel, nu kan ik geen foto's en plaatjes invoegen.

Alleen links en emoticons. Kan die optie terug komen..zoals de vorige layout?