Michelvh

Project Red Edition

346 posts in this topic

Heb je al de achteruit rij lichten geplaatst?

Weet niet of je veren ook geschikt zijn voor een st?

ik zie het al, daar heb ik niets aan volgens mij, wilde eigenlijk net deze week veren gaan bestellen, dat ga ik nu dus ook maar doen :)

is zo'n splitter makkelijk zelf te monteren?

13 hours ago, Thieske said:

Heb je al de achteruit rij lichten geplaatst?

Ja de lichtenset is al geplaatst, heb alleen nog geen goede foto's kunnen maken...

13 hours ago, satisfaction73 said:

ik zie het al, daar heb ik niets aan volgens mij, wilde eigenlijk net deze week veren gaan bestellen, dat ga ik nu dus ook maar doen :)

is zo'n splitter makkelijk zelf te monteren?

Mocht je interesse hebben kan ik even zoeken voor welke modellen deze geschikt zijn. Splitter is zelf te doen alleen is het wel aan te raden om met ze 2e te zijn anders kom je een handje tekort

Mochten ze geschikt zijn heb ik mogelijk interesse in de veren.  Wat heb je ongeveer voor prijs in gedachte? 

Ik heb het ff nagekeken, maar ze zijn niet geschikt voor mijn auto.

ben benieuwd naar je ervaring met de ap set... zit al heel lang te twijfelen om er een aan te schaffen. Van de ene kant hoor je dat het allemaal veel te stug is. Van de andere weer beste prijs-kwaliteit...

Even wat stof afblazen hier. Weinig updates verder gehad, wel ben ik aan het orienteren voor een stage 2 chip.

Ter info: splitter staat te koop. verkoop link

@Michelvh ik heb nu een paar weekjes een stage 2 tune, de Voodoo V175. Het rijd geweldig kan ik je zeggen 👍🏼

splitter is verkocht, nu op zoek naar een nieuw setje velgen (alweer) of een intercooler :)

Zoo, nieuwe set velgen heb ik gevonden. Deze haal ik tijdens ford fair op in Engeland, tevens zit er sinds kort een milltek sportkat onder. Er is qua geluid niet veel verschil maar het is wat dieper/voller en met het optrekken merk je toch dat het wat vloeiender gaat. In Engeland wil ik ook een dyno run gaan doen en misschien nog wat afstellen.

fillumpie (zal binnenkort proberen een wat beter filmpje te maken)

On 26 september 2016 at 08:39, Michelvh said:

En daar zijn de foto's

IMG-20160918-WA0000_zpsqlqbqom4.jpg

DSC_0301_zpsfo17pjsj.jpg

DSC_0298_zpsnpi3hjaz.jpg

Mooie concave hebben de velgen, staat je fiesta goed 👍🏻

10 hours ago, Nor said:

Mooie concave hebben de velgen, staat je fiesta goed 👍🏻

Bedankt :) helaas zitten de velgen niet meer onder de auto. Een van de domste beslissingen die ik heb gemaakt.

hihi Helemaal mee eens Michel. :P 

Wederom even stof afblazen, de set velgen ging niet door omdat diegene had afgezegd. Vorige week even op de dyno bank geweest en de resultaten vielen niet tegen, had wel wat meer verwacht maar met wat kleine aanpassingen kom ik bij het doel wat ik voor ogen heb.

Dyno filmpje

IMG_4464_zpsb5k8lgtn.jpg

IMG_4470_zpstex5bkio.jpg

On 8/22/2017 at 08:48, Michelvh said:

Wederom even stof afblazen, de set velgen ging niet door omdat diegene had afgezegd. Vorige week even op de dyno bank geweest en de resultaten vielen niet tegen, had wel wat meer verwacht maar met wat kleine aanpassingen kom ik bij het doel wat ik voor ogen heb.

Dyno filmpje

IMG_4464_zpsb5k8lgtn.jpg

IMG_4470_zpstex5bkio.jpg

Mooie score! Heb je ook nog zaken aangepast (naast de chip) aan je red edition om deze score te halen? Ben benieuwd of de standaard koppeling, versnellingsbak etcetera dit allemaal met gemak aankunnen...

1 hour ago, bertp said:

Mooie score! Heb je ook nog zaken aangepast (naast de chip) aan je red edition om deze score te halen? Ben benieuwd of de standaard koppeling, versnellingsbak etcetera dit allemaal met gemak aankunnen...

Jazeker, er zit een milltek sportcat met resonated catback op en een ander luchtfilter met bijbehorende slangen. Vooralsnog heb ik geen problemen met de versnellingsbak, dit ligt voornamelijk aan de rijstijl, rij wel sportief maar altijd met beleid en probeer de 1e en 2e versnelling zoveel mogelijk te ontzien met vol gas geven. Dragraces doe ik niet aan.

De chip zit er nu een jaar op en ben +/- 30.000km verder

47 minutes ago, Michelvh said:

Jazeker, er zit een milltek sportcat met resonated catback op en een ander luchtfilter met bijbehorende slangen. Vooralsnog heb ik geen problemen met de versnellingsbak, dit ligt voornamelijk aan de rijstijl, rij wel sportief maar altijd met beleid en probeer de 1e en 2e versnelling zoveel mogelijk te ontzien met vol gas geven. Dragraces doe ik niet aan.

De chip zit er nu een jaar op en ben +/- 30.000km verder

Goed om te weten :) Zag in een ander topic hier dat de standaard stage 1 tuning ongeveer 9 pk winst geef op de red edition. Maar vooral het koppel was behoorlijk toegenomen. Dat ga je denk ik goed merken in je dagelijkse ritjes. In ieder geval het overwegen waard voor mijn red edition :D

Is denk ook afhankelijk welke tuner je heb, ik heb de mijne laten doen in Engeland bij Revo toen ik daar was

Na een tijdje zoeken, wikken en wegen uiteindelijk nieuwe velgen gevonden en wel de velgen van een fiesta ST200. Vanmiddag ophalen en in de coating zetten zodat deze wellicht morgen geplaatst kunnen worden

23 minutes ago, Michelvh said:

Na een tijdje zoeken, wikken en wegen uiteindelijk nieuwe velgen gevonden en wel de velgen van een fiesta ST200. Vanmiddag ophalen en in de coating zetten zodat deze wellicht morgen geplaatst kunnen worden

Toevallig via bandenxl in dordt ? Was daar laatst toen ik naar de st180 velg op zoek was en toen bood hij mij deze voor een mooi prijsje aan...

26 minutes ago, Marijn87 said:

Toevallig via bandenxl in dordt ? Was daar laatst toen ik naar de st180 velg op zoek was en toen bood hij mij deze voor een mooi prijsje aan...

Nee bij een demontage bedrijf in Waardenburg, daar staat een st200 voor demontage. Voor hoeveel werden deze bij jou aangeboden als ik vragen mag?

1 hour ago, Michelvh said:

Nee bij een demontage bedrijf in Waardenburg, daar staat een st200 voor demontage. Voor hoeveel werden deze bij jou aangeboden als ik vragen mag?

Is al tijdje geleden maar bandenxl biedt de Ford velgen aan voor €495. Voor zover ik weet deze set ook. 1 velg had wel schade maar dat zouden ze fixen. Maar geen idee of ze ze nog hebben...weet ook niet meer wie ik toen gesproken heb

Wegens een fout van het bedrijf is de auto compleet met wielen verkocht en zijn ze nu bezig de wielen terug te kopen, speciaal paar uur moeten snipperen om de wielen op te halen krijg je dit te horen, stelletje prutsers

Zo,ben je lekker mee :shock: en nu nog hopen zeker, dat ze,ze kunnen terug krijgen :shock: