Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michelvh

Remmen

Recommended Posts

Mogge...

Ik heb een Red edition en wil van me trommelremmen af en naar schijfremmen. Is dit mogelijk?? Heb je ook remmen met een betere koeling oid?

Ja dat kan en dan kan je voor geventileerde schijven kiezen. Informeer eens bij http://www.mebu.nl/, die kunnen je precies vertellen wat je daarvoor nodig hebt.

Is het misschien mogelijk om dat verhaaltje ook op het forum te zetten?? Het om zetten van trommel naar schijfrem.

Denk dat meer mensen dat graag zouden willen weten ;)

Is het misschien mogelijk om dat verhaaltje ook op het forum te zetten?? Het om zetten van trommel naar schijfrem.

Denk dat meer mensen dat graag zouden willen weten ;)

Klopt helemaal

Maar mogelijk is de werking van esp en abs niet meer juist Weet niet of het een ander moduul is of dat deze geherprogrammeerd kan worden !wel een puntje van aandacht om uit te zoeken

Hoi Michel,

Het werkt wel, zag het eerst bij Ruud & nu bij Bart.
Heb er ook aan zitten denken, had al een achteras zien liggen,.....
.... maar die zit nu onder die van Bart.
Was voor mij ook teveel werk, moet alles uitbesteden en Bart is erg handig. ( zoals je bij zijn project ziet)

Groeten en succes ermee.
S.

Bedankt voor de reacties maar is niet echt meer van toepassing. Heb het niet gedaan omdat er nauwelijks verschil in zit, heb in plaats van de achter remmen om te bouwen een grotere set remmen voor gemonteerd aangezien meer dan de helft van de remkracht daarnaartoe gaat.

Voorremmen upgraden levert veel meer op. Ik heb het op mijn cabrio gedaan. Remschijven zijn nu 280x24mm (waren 260x22mm). Tevens grotere remklauw en de hoofdremcilinder aangepast.

100_5589klein.jpg

Hoofdremcillinder had niet eens gehoeven met zo'n kleine upgrade :-)

Maar trommels inruilen voor schijven is meer voor de looks dan de rest

On 17-2-2017 at 09:40, Michelvh said:

Bedankt voor de reacties maar is niet echt meer van toepassing. Heb het niet gedaan omdat er nauwelijks verschil in zit, heb in plaats van de achter remmen om te bouwen een grotere set remmen voor gemonteerd aangezien meer dan de helft van de remkracht daarnaartoe gaat.

Hi Michel,

Met een grotere set remmen bedoel je klauwen + schijven neem ik aan? Zijn daar 'plug & play' setjes voor verkrijgbaar? Ik vind de standaard remschijven aan de voorkant zo inimini, het is eigenlijk geen porum.

4 hours ago, Scarrrr said:

Hi Michel,

Met een grotere set remmen bedoel je klauwen + schijven neem ik aan? Zijn daar 'plug & play' setjes voor verkrijgbaar? Ik vind de standaard remschijven aan de voorkant zo inimini, het is eigenlijk geen porum.

Hoi,

ik heb uiteindelijk de remmen aan de voorkant geupgrade met remklauwen van een ST180, deze zijn net een slagje groter. Heb vanzelfsprekend ook een grotere schijf gemonteerd.

Dankje! Ik zag al zulke upgrade-kits online staan inderdaad :) 

Sign in to follow this