Harry

Handleiding: Plaatsen Cruise Control Mk7(,5)

60 posts in this topic

Goed idee! Eerst morgen los zien te krijgen. Heb er een snipperdag voor gepakt haha

13 hours ago, Dannytje555 said:

gewoon een hele kleine trekkende beweging maken en niet vergeten de plus eraf te halen!

voor je eigen veiligheid :)

Danny, je bedoeld (eerst) de - en eventueel de +accupool loshalen voor de auto electronica veiligheid! Van 12v dc spanning krijg je geen optater! :? Of heb ik het mis?? Je moet het wel goed doen! :) 

ik had de +... maar kan ook best zijn dat je de - ook kan gebruiken hoor. zolang de airbag maar niet af kan gaat :P 

4 hours ago, Dannytje555 said:

ik had de +... maar kan ook best zijn dat je de - ook kan gebruiken hoor. zolang de airbag maar niet af kan gaat :P 

Bickel bedoeld, EERST de - los koppelen en dan de +, bij weer aansluiten op de accupolen, EERST de + aan koppelen en dan de - aan koppelen aan de accupolen, met zonder contact dender, omdat de auto electronica dat LIEVER heeft :-(!!! :shock: Dus Bickel zei: Danny, je bedoeld (eerst) de - en eventueel de +accupool loshalen voor de auto electronica veiligheid! 

Als je alleen de -pool losmaakt dan kan er geen elektron meer uit de accu in de autoelectronica op pad gaan. Er is in die situatie geen stroomkring meer mogelijk.

Zo was ik ook verbaasd over het verhaal van elektrische auto's die mogelijk na een aanrijding onder hoge spanning komen te staan en een gevaar vormen voor hulpverleners. Stel dat dat zo is, hoe vorm je dan met de interne accu's van zo'n auto een stroomkring? Zo lang je niet zelf met je lichaamsdelen in die stroomkring geraakt dan gebeurt je niets. Al sta je zelf op de aarde dan kan de auto nooit een stroomkring vormen via de aarde. Een vogel die op een hoogspanningsdraad zit overleeft het ook omdat hij geen stroomkring kan vormen met de aarde ofwel er is geen potentiaalverschil.

Tis gelukkig inmiddels gelukt. Iedereen bedankt voor het meedenken. 

On 18-11-2017 at 08:34, allesklusser said:

Als je alleen de -pool losmaakt dan kan er geen elektron meer uit de accu in de autoelectronica op pad gaan. Er is in die situatie geen stroomkring meer mogelijk.

""Zo was ik ook verbaasd over het verhaal van elektrische auto's die mogelijk na een aanrijding onder hoge spanning komen te staan en een gevaar vormen voor hulpverleners. Stel dat dat zo is, hoe vorm je dan met de interne accu's van zo'n auto een stroomkring? Zo lang je niet zelf met je lichaamsdelen in die stroomkring geraakt dan gebeurt je niets. Al sta je zelf op de aarde dan kan de auto nooit een stroomkring vormen via de aarde. Een vogel die op een hoogspanningsdraad zit overleeft het ook omdat hij geen stroomkring kan vormen met de aarde ofwel er is geen potentiaalverschil.""

Ja Dick, heeft misschien te maken de belangen die de conventionelen vervuilenden (NOG hebben) (een e-auto, oef daar zit een E-trafo in die die dc gelijkspanning bij een ongeluk naar boven de 72v AC opkrikt??? die zijn gevaarlijk!!) hebben t.opz.v. van de vernieuwende futuristische belangen, in dit geval de groenere e-auto's , die ook natuurlijk niet helemaal groen geproduceerd zijn en rijden! Dat bestaat niet, wel de bijna benadering! :-)

Kijk maar rond, overal zie je al veel (meer) zonnedaken standaard belegd, ook e-laadpalen, ook al veel meer zonneboeren in je omgeving die de zon melken! 

Shell/BP/Gulf beginnen steeds meer met daar in die e-busines een vinger in de pap te krijgen! Ze weten nu pas dat hun conventionele belangen de komende 35jr. op hun retour komt te staan. Dus hier de vinger in de E-pap gaan proberen te krijgen. 

En nu langzaam op naar de eerste E-Fiesta met "Voldoende ACCU capaciteit" en e-motorronk geluid (weten jullie het nog in de MEUK rubriek?? geplaatst!!), zodat je hem (de futuristische E-Fiesta) ook aan hoort komen, en dat gaat eraan komen!! :) Dat hebben ze bv. hier bij de E-Viola /Arriva bussen ook moeten (je hoorde ze niet) doen!! Onze kinderen en KLEIN-kinderen krijgen er mee te maken, waar hier en op veel plaatsen in ego-nederland nog steeds hun neus voor optrekken!!?? Want het moet op de eerste plaats, bij velen, blinken! Hoeft niks mis mee te zijn hoor! :D 

Goede avond,

kan iemand me vertellen of het front (zilvere gedeelte?) met de knoppen van alle sturen het zelfde is? Zit nu te kijken naar 1 van een diesel die op een st stuur moet passen, past dit? 

Mvg

Matthijs

14 minutes ago, Nor said:

Kwam deze toevallig tegen:
https://www.aliexpress.com/item/32827833034/32827833034.html

edit: in de tekst van deverkoper staan wat opmerkingen waaronder “ als je bovenstaand niet kan accepteren, niet kopen 😁”

staat btw nu een stuur op marktplaats te koop met cruize control

Ik heb er ook een gekocht bij deze link.  Ik vind hem goed passen en het werkt perfect!