Sign in to follow this  
Followers 0
KunfuMunky

Fiesta Mk7.5 St Velgen

17 posts in this topic

Beste Heren,

Even een vraagje. Het is weer mooi weer en mooi weer betekend mooie velgen met zomer banden. Nu heb ik na lang zoeken eindelijk wat gevonden wat ik echt mooi vind maar mijn vraag is: kan het ook! Haha. Okay waar ik naar kijken zijn 17 Inch velgen 8J ET35 en 17 Inch 7.5J ET35. Nou heb ik een beetje gegoogled en daar lees ik dat je met 8J waarschijnlijk aan de voorkant een beetje naar buiten komt. Maar wat nou als ik 8J achter achter doe en 7.5 voor. Volgens mij staat dat heel mooi :D :D :D

De J-maat staat alleen voor de breedte van de velg, dus hoe brede band er maximaal op gemonteerd

kan worden.

Wat juist bepaald of de velg veel naar binnen of naar buiten komt, is de ET-waarde,

dus je moet op zoek naar de juiste combinatie van J-maat en ET-waarde :wink:

Hey Dexter!

Bedankt voor je antwoord! Het probleem is alleen niet zo zeer dat ik niet weet wat de waardes doen. Maar ik had ergens gelezen dat op de Fiesta voor geen 8J 17 inch past met ET35. Vandaar dat ik dus nieuwsgierig ben of het wel achter past. Ik wil namelijk dat het hard van de velg wat dieper ligt aan de achterkant. Vandaar dat ik voor een 8J velg aan het kijken ben. Weet je toevallig of dat kan met ET35?

Groeten,

Armando

De J-maat staat alleen voor de breedte van de velg, dus hoe brede band er maximaal op gemonteerd

kan worden.

Wat juist bepaald of de velg veel naar binnen of naar buiten komt, is de ET-waarde,

dus je moet op zoek naar de juiste combinatie van J-maat en ET-waarde :wink:

Durf ik niet te zeggen.....nooit geprobeerd en nooit ST velgen in mijn handen gehad :grin:

Nou bedankt in ieder geval haha! hopelijk weet iemand anders het ;)

Ik had 8.5J ET 35 op mijn Fiesta dus J gaat zeker passen.

Aaaah super! Nou dan moet het gewoon lukken haha :D Bedankt!

Oooh en trouwens, kwamen je velgen niet buiten de kast? Of heb je toevallig foto's. En je zei had, dus is dat om een reden of heb je nu andere velgen die je mooier vindt ;)

Mijn velgen staan hier op het forum gewoon te koop (nu gereserveerd)

Met foto en waarom te koop .....

Met 8.5J et35 moet je wel met 195 breed banden rijden anders gaat het aanlopen.

Ik heb even zitten kijken maar blijkbaar heeft die site geen 8.5J meer maar alleen 8J. Weet je of hij dan aanloopt met 8J en 205 banden Adrian?

Ik heb even zitten kijken maar blijkbaar heeft die site geen 8.5J meer maar alleen 8J. Weet je of hij dan aanloopt met 8J en 205 banden Adrian?

Nog steeds erg krap, maar dat kan je qua hoogte goed spelen.

Nog steeds erg krap, maar dat kan je qua hoogte goed spelen.

Nou ik ben benieuwd! Ben aan het onderhandelen over de prijs.

De MK7,5 ST velgen zijn hetzelfde als de MK7 Sport Velgen wat de maten betreft,

wanneer je op de 7,5 ST velgen bandenmaat 205/40/R17 gooit dan zal hij niet aanlopen.. (maat van me heeft deze ook onder zijn MK7 namenlijk!

Gr. Marko

De MK7,5 ST velgen zijn hetzelfde als de MK7 Sport Velgen wat de maten betreft,

wanneer je op de 7,5 ST velgen bandenmaat 205/40/R17 gooit dan zal hij niet aanlopen.. (maat van me heeft deze ook onder zijn MK7 namenlijk!

Gr. Marko

Oooh okay, nou jah ik weet niet hoeveel verschil er tussen 7,5 en 8J zit maar ik heb inmiddels ook iemand gesproken die ze ook op zijn Fiesta heeft dus ben benieuwd hoe het komt te staan haha. Maar bedankt voor je info! :D :D :D

Ik heb originele MK7,5 ST velgen onder mijn MK&. Gewoon in 205, past prima!!

Je auto moet wel een stuuruitslagbegrenzer hebben anders loopt ie aan op je PVC-binnenschermen.

heb dezelfde maat eronder maar bij mij loopt niks aan heb geen begrenzer

Nee idd bij mij loopt hij ook niet aan bij me originele velgen.

Sign in to follow this  
Followers 0