Jump to content
Fiestaclub.nl
Markoow

Markoow's Mk5 Sport Zetec-s

Recommended Posts

Beste Ford liefhebbers,

Zoals sommigen al wel weten was ik de eigenaar van de Bordeaux rode MK4 met een iets te grote kachelpijp eronder ;)

Ik heb deze auto verkocht omdat ik een nieuw projectje wou hebben waar ik weer aardig wat uurtjes in kan steken qua aanpassingen etc.

Ik ben deze MK5 tegengekomen op internet en kon deze bij een dealer uit Brabant vrij goedkoop op de kop tikken, na een aantal uurtjes in de auto richting brabant voor bezichting en proefritje toch deze MK5 meegenomen (ondanks dat er aardig wat dingen waren die verholpen moesten worden..)

Ik heb wel een aantal dingen meegenomen vanaf mijn MK4;

- Gespoten achterlamp units

- Complete audio (deuren/tweaters/bekabeling/subwoofer)

- Nieuwe accu

- K&N Openlucht Filter

- Witte zijknipper lampen

Het volgende staat op het verlanglijstje of ben ik reeds mee bezig:

- LED verlichting interieur / Kofferbak 2x

- Milltek CatBack non-resonated

- Mistlamp units vervangen ivm gebroken glaasje (Aangeschaft alleen steenslag vrij maken)

- Andere velgen (Zoekend naar Cossie's of ST24)

- Schroefset

- Zwarte delen Plastidippen

- Stuur vervangen / opnieuw spuiten

- Chiptuning

- Trommelremmen Spuiten

- Remmerij voor vervangen (ST schijven/klauwen)

- Zijwindschermen ClimAir Sport zwart (Besteld)

- Achterruit / zijruiten achter blinderen

- Roest wielkassen achter aanpakken

- Voor/achter nieuw Ford logo

- Pookknop vervangen

- Oranje delen in koplampen verwijderen

Volgende aanpassingen worden verricht wanneer ik tegen motorische hoge kosten loop:

- 1.7 Puma motorblok + versnellingsbak

- Pumaspeed nokkenassen

- Milltek Spruitstuk + Sportcat

Ik probeer goed actief te zijn in dit project topic plus foto's erbij te plaatsen zodat het wat verduidelijkt.

Ik heb helaas geen foto hoe ik de auto heb gekocht (in welke staat) en van de roestplekken wielkassen.

Greetingz,

Markoow

Hierbij een foto toen de Blue Cannonball voor het eerst op de oprit stond te chillen :)

r046fc.jpg

Vervolgens als eerste de dingen die ik had meegenomen vanaf de MK4 vervangen op de MK5

- Witte zijknippers

- Audio (speakers/tweaters/woofer)

- K&N Openlucht Filter

- Achterlamp units

- Accu omgewisseld

Vervolgens kwam een maat van mij langs met zijn MK7, hij heeft een verlichte versnellingspook gehaald en was zijn orginele

versnellingspook overbodig, deze mocht ik van hem overnemen :)

Gelijk gemonteerd voor de oorspronkelijke (een verschrikkelijk lelijke LED biljartbal ofzo)

df94yt.jpg

Ook heb ik het interieur lampje vervangen voor een LED lampje,

Ook de kofferbak verlichting moest eraan geloven, wel een aantal kabeltjes moeten trekken om ook aan de rechterkant

van de kofferbak verlichting te krijgen.

Plastic kapje en lampsocket van de sloop gehaald, gemonteerd en vervolgens ook hier LED lampjes in gemaakt.

(Overigens erg blij mee! Heb nu goede bak licht binnen in de auto plus geen lampie-app voor mij als ik wat uit de kofferbak wil halen)

ao6jhx.jpg

etzk9z.jpg

vg25id.jpg

1ftyf5.jpg

Ook heb ik via de Tuturial op Fiestaclub.nl de Oranje plastic kapjes uit de koplamp units verwijdert, helaas foto's al verwijdert van het proces,

nog wel foto van eindresultaat op EFE. Ook de Ford logo'tjes voor en achter vervangen voor nieuwe.

24q1qv4.png

Stuur is heel goed zelf te doen met leerverf. Mocht je toch willen vervangen dan zijn er twee redelijk betaalbare opties.

1. Stuur via ebay naar Duitsland sturen (haha woordgrap) en dan (volledig, dus ook boven en onderkant) laten herbekleden of...

2. Een OMP, QSP, Sparco, etc. Stuurtje kopen en die erop zetten.

Kosten zijn voor beide opties iets meer dan 100€ de eerste optie kost je 20€ en wat moeite.

Chippen zou ik persoonlijk pas doen nadat je wat performance upgrades hebt gedaan (minstens volledige uitlaat en air intake)

Stuur is heel goed zelf te doen met leerverf. Mocht je toch willen vervangen dan zijn er twee redelijk betaalbare opties.

1. Stuur via ebay naar Duitsland sturen (haha woordgrap) en dan (volledig, dus ook boven en onderkant) laten herbekleden of...

2. Een OMP, QSP, Sparco, etc. Stuurtje kopen en die erop zetten.

Kosten zijn voor beide opties iets meer dan 100€ de eerste optie kost je 20€ en wat moeite.

Chippen zou ik persoonlijk pas doen nadat je wat performance upgrades hebt gedaan (minstens volledige uitlaat en air intake)

Is mij verteld dat met leerverf, in de zomermaanden het kan gaan afgeven, dan heb ik het over de Motip Vinyl spray..

Zit er eerder aan te denken om een standaard MK5 stuur aan te schaffen en die hierin te zetten.. een racestuur van OMP, QSP, Sparco zie ik niet echt zitten.

En ja ik doe de chiptuning ook wnnr ik compleet Milltek systeem eronder heb zitten:)

Is mij verteld dat met leerverf, in de zomermaanden het kan gaan afgeven, dan heb ik het over de Motip Vinyl spray..

Heb nergens last van gehad en mijn Fiesta staat gewoon elke dag in de volle zon. Heb daarentegen ook geen leerverf van Motip gebruikt, maar hetzelfde spul wat op m'n werk wordt gebruikt om kabels te verven (huidskleur of haarkleur)

Paar weken terug achteruit en zijruiten achter laten blinderen door Blindeerkoning.nl, toffe gast en puik werk afgeleverd voor weinig geld (in verhouding met andere blindeerders)

Eenmaal de "blindeerruimte" in gereden kwam ik voor een aangename verassing te staan...

Er stond een aangenaam rally monster op me te wachten! :)

33vf287.jpg

wvr5ty.jpg

260rk7d.jpg

rlb62x.jpg

Eindelijk een goeie (uit betrouwbare bronnen vernomen) beunhaas weten te vinden die voor weinig geld, de roestplekken rond de wielkassen tot nieuw kon krijgen!

Hij heeft de roestplekken weggeslepen, nieuw plaatwerk gelast/getectyleerd, en in Imperial Blue gespoten.

Het werk is buitengewoon goed gebeurt en ben er zwaar tevreden over! Als nieuw!

Na het slijpen nieuw plaatwerk gelast:

2mebfi8.jpg

8xpmyu.jpg

Hij heeft nog een groot gat/roestplek vlakbij de draagarm gevonden, deze ook gelijk meegepakt:

2vltow3.jpg

htcxaq.jpg

Wachtend in de spuitcabine om gespoten te worden:

qqpuae.jpg

295e4h1.jpg

Imperial Blue blijft een mooie kleur :P

30ixnb5.jpg

2r4sbc5.jpg

Volgende updates volgen!

Greetz,

Markoow

En wat kostte dat??

Ben zeker benieuwd, roestduivel begint ook hier langzaam zijn werk te doen...

En wat kostte dat??

€450,- Bij een goed gekeurd schadeherstel bedrijf was ik €1150 kwijt :)

Hij staat er nu weer als nieuw bij!

€450,- Bij een goed gekeurd schadeherstel bedrijf was ik €1150 kwijt :)

Hij staat er nu weer als nieuw bij!

Nette prijs!

De CatBack van Milltek is binnengekomen bij Mebu, aanstaande vrijdag heb ik de afspraak staan om hem eronder te laten monteren. Foto's volgen dus nog!

De CatBack van Milltek is binnengekomen bij Mebu, aanstaande vrijdag heb ik de afspraak staan om hem eronder te laten monteren. Foto's volgen dus nog!

Geen 4-2-1 erbij genomen? (Zegt degene die ook alleen nog maar een Cat-Back van Piper eronder heeft liggen). Of ben je dit later van plan?

Geen 4-2-1 erbij genomen? (Zegt degene die ook alleen nog maar een Cat-Back van Piper eronder heeft liggen). Of ben je dit later van plan?

4-2-1 komt later:) ik zit namenlijk eerst te kijken na een blokje met wat minder kilometers op de teller.. weer een 1.6 16v of een puma 1.7 16v.. daarna de 4-2-1 en vervolgens chippen

4-2-1 komt later:) ik zit namenlijk eerst te kijken na een blokje met wat minder kilometers op de teller.. weer een 1.6 16v of een puma 1.7 16v.. daarna de 4-2-1 en vervolgens chippen

Ik zeg puma 1.7! Is net zo duur als een 1.6, maar geeft gelijk meer vermogen. Wil je meer dan 150pk dan zou ik bij de 1.6 blijven. (1.7 is trouwens alleen duurder als je het op kenteken wil hebben.)

Vandaag in super staat verkerende Mondeo ST24 Velgen gekocht, vanavond ophalen uut Brabant :)

Afgelopen week bericht van Mebu dat de Milltek has arrived!

Meteen afspraak gemaakt om hem eronder te monteren, zie hieronder de foto's!

Btw, het geluid is super gaaf hij pruttelt lekker onder het feestje {dance}

1.

2i1dxeo.jpg

2.

21jsuvp.jpg

3.

2nu8o9.jpg

4.

2pynybk.jpg

5.

oho96t.jpg

6.

28kj801.jpg

Al een poosje niet meer wat geplaatst dus het wordt even tijd voor de laatste veranderingen aan mijn MK5 Sport die jawel gisteren de 2 ton heeft aangetikt op de teller! :D

sinds 2 weekjes eindelijk maar eens nieuwe zomerbandjes (Dunlop Sport) om de ST24 velgen heen getrokken en deze onder de Fiesta gemonteerd!

108fvh0.jpg

Eergisteren toch maar even de achterwielen er vanaf gehaald om zo de trommeltjes aan de achterkant even weer een nieuw kleurtje te geven, van roest bruin weer naar hammerite zwart :)

23kcbpt.jpg

fokcxs.jpg

Ook het grilletje moest eraan geloven om hammerite zwart te worden! Leuk resultaat al zeg ik het zelf.

90stnq.jpg

9bc7j4.jpg