Jur

Ford Fiesta Red En Black Editions: Opvolgers Metal

48 posts in this topic

med_gallery_19_28_23254.jpg

Ford heeft meer vermogen uit het 1,0-Ecoboost-blok weten te persen; met 140 pk perst de krachtigste versie van de driepitter er nu 15 pk meer uit dan voorheen. Voorlopig hangt Ford dit blok alleen in de Fiesta Red en Black Editions, die de Metal-uitvoering opvolgen.

Het zijn twee aparte uitvoeringen van de Fiesta, en ze lijken vooral bedoeld voor mensen die de Fiesta ST net iets te heftig vinden met zijn 182 pk. De Red Edition is uiteraard rood. Een zwart dak zorgt voor het nodige contrast en bij de Black Edition spuit Ford juist het dak rood en de rest zwart.

Dikkere bumpers voor en achter, sideskirts en een dakspoiler zijn gelakt in rood of zwart. Qua wielen houdt Ford het vrij bescheiden. Je kunt kiezen uit 16 of 17 inch. Wel zijn ze altijd zwart, of je nu de Red Edition of de Black Edition neemt.

Vanbinnen zorgen een zwarte middenconsole en dito deurhendels, een zwart leren sportstuur en een versnellingspookhoes met rood stiksel voor een bijzonder sfeertje. Dat doen ook de zwarte vloermatten met rood stiksel en houtskoolzwarte stoelen.

Met de 140 pk sterke 1,0-liter Ecoboost-motor sprinten de Red en de Black Edition in 9,0 seconden van 0 naar 100 km/h. Ze hebben een topsnelheid van 201 km/h.

Met een brandstofverbruik van 4,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer zal de wagenparkbeheerder niet snel protesteren wanneer je deze Fiesta als leaseauto wilt.

Technisch zijn er nog meer aanpassingen voor de Red en Black Editions. Ze doen het met een vijfversnellingsbak met gewijzigde overbrengingsverhoudingen, een sportiever afgestelde ophanging, aangepaste schokdempers en vering en een stijvere achteras. Ook de besturing werd onder handen genomen.

Later dit jaar komen de speciale Fiesta's naar Nederland en krijgen we de prijzen te horen.

Bron : Autoweek http://www.autoweek.nl/nieuws/28750/ford-f...opvolgers-metal

Ik vermoed zelf dat de daken niet gespoten, maar gewrapt zijn.

Verder.. een erg leuke versie en vraag me af wat er motorisch anders is t.o.v. de 1.0t 125pk

Ik vind het leuke versies!

Alleen vraag ik me ook inderdaad af hoe ze dat vermogen uit dat blokje krijgen, zodat het ook nog heel blijft allemaal..

Ik was bij Ardea vandaag en ik vroeg waarom hij hem niet staan, kreeg ik te horen: Deze auto willen de dealers niet hebben, er is in Nederland totaal geen vraag naar. Ze verkopen de 124pk modellen niet eens en de Hot Hatches lopen ook totaal niet, daarom zal deze ook niet bij de Ardea dealers in de showroom komen.

In ander nieuws, er is een RS in aankomst maar die gaat ongeveer 10.000 meer kosten als de ST die ik nu heb.

Ik was bij Ardea vandaag en ik vroeg waarom hij hem niet staan, kreeg ik te horen: Deze auto willen de dealers niet hebben, er is in Nederland totaal geen vraag naar. Ze verkopen de 124pk modellen niet eens en de Hot Hatches lopen ook totaal niet, daarom zal deze ook niet bij de Ardea dealers in de showroom komen.

In ander nieuws, er is een RS in aankomst maar die gaat ongeveer 10.000 meer kosten als de ST die ik nu heb.

Ze zijn er nog niet eens...

Je hebt nu ondertussen volgens mij zo'n 400 verschillende "speciale" modellen. Ik snap waarom ze bij Ardea zoiets hebben van ; nu is het mooi geweest.

Je hebt nu ondertussen volgens mij zo'n 400 verschillende "speciale" modellen. Ik snap waarom ze bij Ardea zoiets hebben van ; nu is het mooi geweest.

Inderdaad.

Zat nog effe verder te praten en hij zei dat er misschien binnenkort toch een Nederlandse variant van het Mountune pakket beschikbaar komt omdat er toch meer vraag naar is als Ford dacht. Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet de naam Mountune in Nederland, meer wist hij ook nog niet. :applaus:

wat en kul verhaal van Ardea hoe moeten hun nu weten of de klant dit wil, het is net bekend geworden dat ze hierheen komen.

De hot hatch is in mijn ogen ook een miscalculatie mist gewoon een aantal zaken de black red is en complete uitvoering ik vermoed een Titanium, en denk dat die het beter gaaf doen .

wat en kul verhaal van Ardea hoe moeten hun nu weten of de klant dit wil, het is net bekend geworden dat ze hierheen komen.

De hot hatch is in mijn ogen ook een miscalculatie mist gewoon een aantal zaken de black red is en complete uitvoering ik vermoed een Titanium, en denk dat die het beter gaaf doen .

Helemaal mee eens. De Hot hatch is obv de Style en dat is imo een foute keuze geweest.

Misschien wat vroeg, maar wat zou het verschil zijn tussen de motoren met 100/125pk en de 140 pk? Is dat alleen software of zit er nog andere onderdelen op (denk aan grotere turbo, andere inlaattraject e.d) Als het alleen software is dan kan er misschien ook bij Ford worden getuned met behoud van garantie

Zullen ze niet gauw doen. Als er alleen maar softwarematig verschil in zit dan zou het goedkoper zijn om een 100 pk versie te kopen en door te laten tunen naar 140 pk. Dan zorgen ze zelf voor minder winst. Je kunt beter de hele handel dan ergens anders laten tunen. Dan kom je ook wel op de 140pk.

Inderdaad.

Zat nog effe verder te praten en hij zei dat er misschien binnenkort toch een Nederlandse variant van het Mountune pakket beschikbaar komt omdat er toch meer vraag naar is als Ford dacht. Alleen wordt het dan waarschijnlijk niet de naam Mountune in Nederland, meer wist hij ook nog niet. :applaus:

Dat zou mooi zijn dan hoeven niet naar Belgie te rijden voor de Mountune tuning.

Het verschil is inderdaad allemaal softwarematig. De 100+125 PK varianten zijn zeer binnenkort door Autobedrijf Mebu te tunen naar ca. 145PK met 240Nm. Verwacht op dit moment niet dat er andere onderdelen op zitten. De software van Mebu is hoogstwaarschijnlijk niet te zien door de Ford dealers, waardoor de garantie niet vervalt. Dit is tenminste bij de oudere modellen zo.

Het verschil is inderdaad allemaal softwarematig. De 100+125 PK varianten zijn zeer binnenkort door Autobedrijf Mebu te tunen naar ca. 145PK met 240Nm. Verwacht op dit moment niet dat er andere onderdelen op zitten. De software van Mebu is hoogstwaarschijnlijk niet te zien door de Ford dealers, waardoor de garantie niet vervalt. Dit is tenminste bij de oudere modellen zo.

Kunnen jullie de 1.6TDCI ook tunen?

Kunnen jullie de 1.6TDCI ook tunen?

Yep ook voor jouw auto zijn dan softwarepakketten verkrijgbaar.

Wij verwachten 1 september volledig up en running te zijn. Houden jullie hier uiteraard over op de hoogte via o.a. dit forum of facebook!

Ik heb gisteren bij Ford gevraagd of ze ook de 100/125 pk versie kunnen tunen tot 140 pk nu er een 140 pk motor komt. Dat kan dus niet want dan vervalt de fabrieksgarantie, mits ze het al kunnen doen.Ik heb nog 5 jaar garantie, dus even wachten dan maar.

Ik heb gisteren bij Ford gevraagd of ze ook de 100/125 pk versie kunnen tunen tot 140 pk nu er een 140 pk motor komt. Dat kan dus niet want dan vervalt de fabrieksgarantie, mits ze het al kunnen doen.Ik heb nog 5 jaar garantie, dus even wachten dan maar.

Een geheel logisch antwoord, anders hadden ze alleen 125pk versie geleverd in het verleden.

Net zoals de 1.25 (60 en 82pk) zit er bij de 1.0 ecoboost niet of vrijwel geen verschil in de motor tussen de 100 en 125pk versie, anders dan een ander mileu label

Ik weet dat bij de focus, de eerste 1.6 ecoboost modellen er WEL een verschil zat tussen de 150 en de 182pk versie. Dit verschil zat hem in de electrische koelwaterpomp t.b.v. nakoeling (als je de motor uitzette) De 150pk versie had deze niet, de 182pk versie wel. Later heeft ford deze op beide modellen geplaatst.

Komen deze Red en Black editions wel naar Nederland?

In Engeland hebben ze in augustus al een prijskaartje gekregen van £15,995 voor de rode en £16,495 voor de zwarte.

Ik heb verder nog geen prijzen of een release datum gezien.

EDIT: Dat is wel heel toevallig. Kijk ik net op autoweek, staan ze tussen de prijslijst voor €17.995

Toch maar eens langs de dealer gaan :)

Ford Fiesta Black en Red hebben prijskaartje

15 oktober 2014 | Tekst: Joas van Wingerden (Autoweek)

Ford heeft de prijzen bekendgemaakt van de Red en Black Editions van de Fiesta. De sportieve driepitters beschikken over een vermogen van 140 pk. Daarmee hebben ze de krachtigste 1,0-liter Ecoboost onder de kap.

Een aantal maanden geleden hoorden we al van het bestaan van de Black- en Red-edities. Nu komen ze naar Nederland. Het driecilinder turbogeweld van Ford heeft in deze Fiesta's een nieuw hoogtepunt bereikt; 140 pk betekent een toename van 15 pk in vergelijking met wat er voorheen uit het Ecoboost-blok werd geperst. Om deze bijzondere Fiesta's aan te kleden, heeft Ford er rondom dikke skirts en spoilers opgezet.

Zoals de naam al suggereert, zijn de twee kleuren waarin de auto wordt geleverd rood en zwart. Daarbij heeft de zwarte variant rode accenten, en is de rode voorzien van diverse zwarte details. De wielen, met een diameter van 16 of 17 inch, zijn in beide gevallen zwart. In het interieur komen de twee kleuren weer samen in de bekleding van de stoelen en in diverse stiksels.

De auto moet kopers aanspreken die een Fiesta ST te veel van het goede vinden, maar wel graag een dikke versie van de compacte Ford willen. Prijzen beginnen bij 17.995 euro.

WaEK09O.jpg

mR2i1o3.jpg

xhzXXmx.jpg

O2q66Gx.jpg

Jammer dat ze de 'titanium' LED-stripjes niet hebben meegekregen in de koplamp..

Vind dat altijd wel erg mooi staan op de nieuwe Fiesta.

De stoelen zien er wel lekker uit :)

En dat lipje onder de voorbumper blijf ik gaaf vinden.

Ik vind het een toffe, als ik nu mocht kiezen had ik de Zwarte genomen, en gezorgd dat de titanium koplampen erin zitten..

Ben benieuwd hoe die 140pk rijdt..

Misschien eens bellen naar mn dealer :P

De in Nederland geleverde auto's zullen wel de led strips hebben, oftewel de Titanium koplampen.

Dit is een rechts gestuurde auto, en in de UK ligt het iets anders betreffende de koplampen, omdat ik al meerdere keren de Titanium uitvoering heb gezien met deze koplampen zoals hierboven, maar ook met de lampen met ledverlichting, Idem voor de Zetec S (Sport) uitvoering.

De Zetec heb ik dan weer alleen met deze lampen als hierboven gezien, hoe, wat en waarom weet ik niet, maar ik kan haast met 100% zekerheid zeggen dat de Red en Black Edition in Nederland gewoon worden geleverd met de 'Titanium' koplampen. :)

Gave Fiesta's!! Jammer dat ze alleen als 3drs komen... Als 5drs had ik wel interesse. :)

Helder René!

Maar ik rij mn eigen toch door hoor :P

Gave Fiesta's!! Jammer dat ze alleen als 3drs komen... Als 5drs had ik wel interesse. :)

Alles is te regelen als je maar betaald, denk ik..

Maar ik ben wel heel blij met mn 5 deurs, heerlijk korte portiertjes en vind het bij de Fiesta niet storend voor het zij aanzicht.

3drs is wel weer goedkoper in de wegenbelasting :grin:

3drs is wel weer goedkoper in de wegenbelasting :grin:

Én aanschaf..

Maar zo onpraktisch als maar kan..