Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
rogier

mk5 voorspeakers

Recommended Posts

Lijkt me gezien de vele belangstelling wel iets voor een gezamenlijke bestelling. Scheelt een hele boel in verzendkosten.

Lijkt me gezien de vele belangstelling wel iets voor een gezamenlijke bestelling. Scheelt een hele boel in verzendkosten.

als het past en goed werkt wil ik ook wel zo'n set! :duim:

Wow, ziet er goed uit! Ik heb laatst 13 cm ringen gekocht en 13 cm speakers geplaatst. (DUH......) alleen nog geen foto's van kunnen plaatsen. Succes man!

Wow, ziet er goed uit! Ik heb laatst 13 cm ringen gekocht en 13 cm speakers geplaatst. (DUH......) alleen nog geen foto's van kunnen plaatsen. Succes man!

PLAATSENNNNNNNNN! ik wil dat zien!!

Nou, het is gelukt... ze zitten erin! :cheerlie::)

Was even "spannend" of de speakers niet te diep zouden zijn, maar dat viel achteraf reuze mee. Wel heb ik het nodige moeten passen en meten om het geheel (speakeradapters, deurpanelen, etc.) passend te krijgen. De deurbakken zijn eigenlijk net iets te diep waardoor deze net tegen de adapterringen drukken. Om dit op te lossen heb ik ook een stuk van de opstaande rand van de speakeradapters moeten wegsnijden (dat stond dus niet in de montage handleiding). Uiteindelijk past het allemaal ook maar net... :mrgreen:

Gelukkig is alle moeite niet voor niets geweest want het geluid is alleen al door deze "ingreep" duidelijk verbeterd: voller en strakker. En daar was het natuurlijk allemaal om te doen... {knipoog}

De speakers zijn overigens van Hertz: Energy ESK 165.

En dit is dan het eindresultaat:

IMG_2014.JPG

Deze speakeradapters zijn inderdaad ook geschikt voor een mk4. De mk4 en mk5 hebben zover ik weet zo goed als dezelfde voorportieren. :)

Dat zwarte doek is de originele afdekfolie die standaard in de voorportieren van de mk4/mk5 zit. Kan echter zijn dat bij een eerdere "operatie" de afdekfolie is verwijderd. ;)

Zit overigens wel te overwegen om wat Dynamat in de portieren te plaatsen. 'k heb het idee dat de holtes in de deuren het geluidsbeeld wat verstoren.

En hoe diep kan je dan gaan met je speakers?

ik heb hier 16.5 cm speakers met een diepte van 7cm liggen...

Ga ik deze erin krijgen?

En ik denk niet dat in alle mk4 modellen zo ene zwarte doek steekt hoor, bij mij is die nog van doorzichtig plastiek. :-)

Dringend dynamat halen dus. :-)

Ik denk dat 7 cm nog wel zal passen, al houdt het niet over. :)

De Hertz speakers die ik erin heb zitten zijn ongeveer 65 mm diep en ik kan nog net mijn wijsvinger tussen de magneet en het raam krijgen.

Waar je ook nog op moet letten is of het speaker frame niet te breed is voor de opening in de deur. De speakeropening in de deur is zo'n 11 cm in diameter.

Met een beetje geluk zou het wel eens kunnen passen! ;)

is het nou 13 of 16 cm die van Hertz? en hoeveel rms is het?

De speakers zijn 16,5 cm in diameter.

Dit zijn de specs (100W RMS): :)

tec_esk165.gif

moet het harder? :mrgreen:

ja, ik moet meer rms hebben voor niet té veel geld! ik blaas 100 watt rms binnen no-time op! :bounce: minimaal 125 rms! en liefst 13 cm! past makkelijker als 16 cm denk ik!

moet het harder? :mrgreen:

ja, ik moet meer rms hebben voor niet té veel geld! ik blaas 100 watt rms binnen no-time op! :bounce: minimaal 125 rms! en liefst 13 cm! past makkelijker als 16 cm denk ik!

Het inbouwen van 16,5 cm kost inderdaad iets meer moeite, maar is wel mogelijk zoals je hebt kunnen zien. ;)

Maar 125W RMS uit een 13cm woofertje? Los van het feit of het überhaupt mogelijk is - de meeste 13cm speakertjes die ik tegen ben gekomen zitten rond de 50-80W RMS (100-160W piek) - denk je dat je dat echt nodig zult hebben? Da's best wel een flinke bak herrie die er dan uitkomt. :blink:

ja zeker weten, anders blaas ik het echt op!! ik heb binnen 1 maand rockford én JBL van 100 watt rms opgeblazen, en heb nu 150 rms achterin en die trekken het wel! ik heb ze van JBL gezien in de GTI-serie 13 cm en ik dacht dat het 125 rms was! maar erg duur dus ik zoek naar een goed alternatief! ik heb ze ook al van Phoenix Gold gezien met 125 rms in 13 cm! :duim:

De 6.1 ervan was dacht ik 150 watt RMS 16,5cm. Is een composet. Kweet ni cker dat deze 6.1 heette.

Bij mij komt ook alles van Lanzar. Is kwalitatief een heel goed merk, levert veel watts RMS en is goedkoop.

De 6'x9' zijn 89 euro en 180 watt RMS, vink zelf geen geld.

Sign in to follow this