Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
rogier

mk5 voorspeakers

Recommended Posts

mail gestuurd naar het Ned. e-mail adres van de site.

Dus nu is het wachten :-D

Hebbie al iets gehoord? :)

Nee nog steeds niks :oneens:

Anders maar n mailtje in het italiaans naar ze sturen.

Maar dan moet ik die eerst ff laten vertalen door

vrienden.

mail gestuurd naar het Ned. e-mail adres van de site.

Dus nu is het wachten :-D

Hebbie al iets gehoord? :)

Nee nog steeds niks :oneens:

Anders maar n mailtje in het italiaans naar ze sturen.

Maar dan moet ik die eerst ff laten vertalen door

vrienden.

nog steeds geen reactie, denk niet dat dit iets gaat worden :(

:cheerlie: ik heb iets gevonden waar ik misschien wat aan heb:JBL C508GTI

JBL C508GTI

2-weg component luidspreker

Technische gegevens

- Uitgangsvermogen (in Watt): 500

Uiterlijk

- Kleur: Zwart

- Soort behuizing: Kunststof

Overige gegevens

- Website fabrikant

- Fabrieksgarantie in maanden: 60

Aanvullende gegevens

- Belastbaarheid 500 Watt max/125 Watt RMS continu

- Impedantie 4 ohm

- Frequentiebereik 58 Hz - 21 kHz

- gevoeligheid 88 dB

- Inbouwdiepte 6.1 cm

- Inbouwdiameter 11.8 cm

- Puur titanium 2.5 cm tweeter spreekspoel met i-mount tweeterophanging

- Vierde orde Linquitz-Riley akoestisch passief wisselfilter

- Pakket bestaat uit 1 speaker, 1 tweeter en 1 scheidingsfilter

WEET IEMAND OF DIT GEWOON EEN KWESTIE IS VAN OUWE ERUIT NIEUWE ERIN? ZONDER AANPASSINGEN DUS?

Je kan ook gewoon zelf ringen zagen en aanpassen, zo moeilijk is dat niet. En als dat zelfs nog ni past is er nog een mogelijkheid; je speaker op zijn kop monteren. Dit heeft geen gevolgen voor het geluid. Alleen bij een tweeter is dit niet mogelijk.

Denk maar aan subwoofer die men op zijn kop monteert. Soms is het resultaat zelf mooier, en tis nog makkelijker aan te sluiten ook.

Je kan ook gewoon zelf ringen zagen en aanpassen, zo moeilijk is dat niet. En als dat zelfs nog ni past is er nog een mogelijkheid; je speaker op zijn kop monteren. Dit heeft geen gevolgen voor het geluid. Alleen bij een tweeter is dit niet mogelijk.

Denk maar aan subwoofer die men op zijn kop monteert. Soms is het resultaat zelf mooier, en tis nog makkelijker aan te sluiten ook.

Op z'n kop?? dan past hij juist helemaal niet toch? zit met je voeten tegen die magneet te trappen, die komt dan uit je deur steken! lijkt me geen oplossing. ik wil gewoon een precies passende set hebben van 125-150 rms! ik heb geen zin om te gaan figuurzagen ofzo! ik heb niks met Teleac! creatief met mdf enzo is niks voor mij! gewoon binnenbekleding eraf slopen kabels leggen en speakers eruit en nieuwe erin proppen, bekleding er tegen aan kwakken, afstellen en KNALLEN! :duim:

Op z'n kop?? dan past hij juist helemaal niet toch? zit met je voeten tegen die magneet te trappen, die komt dan uit je deur steken! lijkt me geen oplossing. ik wil gewoon een precies passende set hebben van 125-150 rms! ik heb geen zin om te gaan figuurzagen ofzo! ik heb niks met Teleac! creatief met mdf enzo is niks voor mij! gewoon binnenbekleding eraf slopen kabels leggen en speakers eruit en nieuwe erin proppen, bekleding er tegen aan kwakken, afstellen en KNALLEN! :duim:

Maat van me heeft die GTI's en die gaan best hard moet ik zeggen :mrgreen:

Maat van me heeft die GTI's en die gaan best hard moet ik zeggen :mrgreen:

ja dat leek mij ook, maar passen die ook gewoon, zonder te hoeven kunnen toveren en andere magische projecten te gaan starten met zagen en bijtels en ander soort gereedschap? met als gevolg dat mijn auto straks aan alle kanten gaten en scheuren vertoond door mijn lompe handen!? ik kan helemaal niet zagen enzo! ben geen timmerman! maare, to da point: heeft hij ook een Fiesta?

ja dat leek mij ook, maar passen die ook gewoon, zonder te hoeven kunnen toveren en andere magische projecten te gaan starten met zagen en bijtels en ander soort gereedschap? met als gevolg dat mijn auto straks aan alle kanten gaten en scheuren vertoond door mijn lompe handen!? ik kan helemaal niet zagen enzo! ben geen timmerman! maare, to da point: heeft hij ook een Fiesta?

zouden gewoon moeten passen en ze zitten in een saxo.

Als heel Ned. die dingen erin gepropt krijg dan moet het

jou toch ook wel lukken. Vering sloop je er toch ook zelf

onderuit.

:dikkelol: ja die zit er idd niet meer onder, hahahaa! lijkt wel een plank! :cheerlie:

:mrgreen: zit er nu alles onder? Heb laatst ff een proef

ritje gemaakt in een seat ibiza cupra (n verlaagde)

en weet nu precies hoeveel tegels er daar

in de straat liggen :biglaugh:

Kweet ni hoe jij dan zit met je voeten, want deze zit gewoon in de orginele besparing alleen andersom. En zover steek deze nog geeneens uit. Je hoef eiglijk alleen ff het rooster eruit te halen, dat is al voldoende.

Kweet ni hoe jij dan zit met je voeten' date=' want deze zit gewoon in de orginele besparing alleen andersom. En zover steek deze nog geeneens uit. Je hoef eiglijk alleen ff het rooster eruit te halen, dat is al voldoende.[/quote']

@ Spank: Ja, alleen de voordempers, achter passen ze niet! zijn niet stug genoeg en mijn banden lopen er tegenaan! ! wel leuk hoor zo stug, alleen bijna niet meer mee te rijden in de straatjes. je kan idd de steentjes tellen! :mrgreen:

@ kevinio: ja dat weet ik toch niet!? ik dacht dat die dingen 10 cm uit zouden steken ofzo, als je ze andersom doet! ik heb die dingen nog nooit gezien! alleen op een plaatje! zitten die speakers zo diep in je deuren dan?? ik dacht net achter dat roostertje!

maar nou mijn antwoord op de vraag waarvoor ik dit topic heb geopend! WEET IEMAND DIT? 13cm probleemloos in te bouwen zonder aanpasringen en figuurzaagcursus?? of niet? :bounce:

Jij hebt mijn antwoord inmiddels al Rogier, maar ook even voor de anderen. Je hebt een adapterring nodig,

1270.jpg

of moet er zelf 1-tje maken

Pioneer had toch orgineel voor Ford een composet, 13 cm?

dacht ook dat er org. 13cm in zat.

Maar zal dan toch wel 10 zijn org. vaag dat die italiaanse site

naar 16cm ging dan :blink:

Maar ik ga het waarschijnlijk ff uitstellen komt binnekort een

ander project {dance}

Da maatje van mij bij die inbouwshop heeft in de computercomplete tekeningen zitten van elke auto, hoe je er een adapterring voor moet maken. Welk formaat dus enzo. Maarja, mocht er ni inkijken.:(

Zo, effe een update over het plaatsen van 16,5 cm speakers in de voorportieren van een mk4/mk5. :)

Afgelopen week heb ik het internet zitten afstruinen opzoek naar een adres waar ik die Phonocar 165mm speakeradapters (model 3/883) zou kunnen kopen. Na enig speurwerk ben ik uiteindelijk bij de Duitse webshop HifiGarage.de terecht gekomen waar ze voor 15,- euro per set te koop zijn (excl. 10,- euro verzendkosten):

http://www.hifigarage.de/shop/p.asp?u=1626 (effe naar beneden scrollen)

Aangezien ik verder geen ander adres vond - in Nederland zijn ze nergens uit te halen - heb ik uiteindelijk besloten om er maar eens zo'n set te bestellen. Na een weekje wachten zijn ze vanmiddag netjes bij me thuis afgeleverd. Moet zeggen een goede service en nette afhandeling van HifiGarage! Betaling heb ik eenvoudig gedaan via internetbankieren - safe en simpel, maar had ook onder rembours gekund. :)

Zo zien ze er dus uit:

IMG_1982.JPG

Inbouwen zou vrij eenvoudig moeten zijn, althans als ik de bijgeleverde "montagehandleiding" mag geloven. :-D

Je zal alleen een stukje kunststof moeten wegsnijden aan de binnenkant van je deurpaneel (met rood omcirkeld):

IMG_1976_640.JPG

Bijgeleverde montagehandleiding:

Phonocar_3-883_640.jpg

De set is verder nog voorzien van bijpassende zelftappende schroeven.

Tja, dit weekend maar eens kijken of het inderdaad gaat passen, ze zijn namelijk wel redelijk hoog. Ik ben erg benieuwd! ;)

dat ziet er veelbelovend uit :)

Ik denk dat ik niet de enige ben die vol spanning zit te wachten of het gaat passen :biglaugh:

Sign in to follow this