Jump to content
Fiestaclub.nl
Red

Diffuser Voor Mijn Mk7

Recommended Posts

Ik vind de diffuser ST uitvoering gewoon een must op mijn MK7.

Daarom heb ik deze besteld bij Eurpean-Parts.

1 x Rear Diffusor Fiesta MK7.5 ST

1 x Sport Flaps Fiesta MK7.5

Totale kosten € 301,=

incl. verzend kosten.

De status bij European-Parts staat op verzonden.

Ik heb vandaag bericht gekregen van UPS dat het pakket eraan komt. :-D

De Diffuser wordt in 2 kleuren gespoten.

Het grijze deel zwart en de rest in het rood.

Offertes heb ik reeds opgevraagd ivm. het spuiten van de diffuser.

Tot nu toe zit ik tussen de €150,= / €200,=.

Mijn MK7 heeft de kleur rood, omdat het een titanium uitvoering is heeft deze ook PDC.

Op de wielkast is dze in de lakkleur van de MK7.

Die andere 2 zijn zwart, dit vind ik geen probleem vooral omdat deze in het zwarte deel van de diffuser worden gemonteerd.

Kan mij iemand zeggen hoe groot ik de gaten moet boren voor de PDC en waar ik rekening mee moet houden.

Misschien opvulringen zodat deze PDC niet de rand van het onderste deel van de diffuser gedetecteerd.

Alle tips voor montage en weetjes voor het demonteren en monteren van de diffuser zijn welkom.

Bedankt.

Ik vind de diffuser ST uitvoering gewoon een must op mijn MK7.

Daarom heb ik deze besteld bij Eurpean-Parts.

1 x Rear Diffusor Fiesta MK7.5 ST

1 x Sport Flaps Fiesta MK7.5

Totale kosten € 301,=

incl. verzend kosten.

De status bij European-Parts staat op verzonden.

Ik heb vandaag bericht gekregen van UPS dat het pakket eraan komt. :-D

De Diffuser wordt in 2 kleuren gespoten.

Het grijze deel zwart en de rest in het rood.

Offertes heb ik reeds opgevraagd ivm. het spuiten van de diffuser.

Tot nu toe zit ik tussen de €150,= / €200,=.

Mijn MK7 heeft de kleur rood, omdat het een titanium uitvoering is heeft deze ook PDC.

Op de wielkast is dze in de lakkleur van de MK7.

Die andere 2 zijn zwart, dit vind ik geen probleem vooral omdat deze in het zwarte deel van de diffuser worden gemonteerd.

Kan mij iemand zeggen hoe groot ik de gaten moet boren voor de PDC en waar ik rekening mee moet houden.

Misschien opvulringen zodat deze PDC niet de rand van het onderste deel van de diffuser gedetecteerd.

Alle tips voor montage en weetjes voor het demonteren en monteren van de diffuser zijn welkom.

Bedankt.

Ik zou de zwarte 2 in kleur regelen en gewoon in je bumper monteren. Erg zonde van de ST diffuser om hier gaten in te boren voor PDC, en waar wilde je ze precies laten dan?

Hallo Adrian,

Ik heb op een topic gezien hier op dit forum, dat je ze kunt monteren in het zwarte gedeelte (in die honingraat).

Je ziet ze dan bijna niet.

Zelf zou ik ze ook boven je diffuser doen, maar ben dan ook wel benieuwd naar die foto dat ze in de diffuser zitten.

Zo het pakket (Diffuser ST) is binnen gekomen, net een sms ontvangen.

Vanavond bij thuiskomst controleren en weg brengen voor het spuitwerk.

Heeft iemand nog wat info over hoe de achteruitrij sensoren gemonteerd zitten en hoe groot de gaten moeten zijn voor montage?

Foto,s volgen...

Heeft iemand nog wat info over hoe de achteruitrij sensoren gemonteerd zitten en hoe groot de gaten moeten zijn voor montage?

Foto,s volgen...

Dealer bij mij in de buurt heeft het zo (vast van een van de monteurs :P)

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...16680&st=40

Oude even verwijderen en opmeten ?

Leroy, bedankt voor je info en link, ik ga ze ook plaatsen in de honingraat.

Marc, je hebt helemaal gelijk.

Weet je toevallig hoe je deze sensoren verwijderd?

Zitten deze er gewoon ingedrukt en geplakt of met schroefdraad.

Aan sensoren heb ik nog niet gewerkt.

Kijk als je weet waar je aan begint is het altijd wat makkelijker.

Ik ben benieuwd,

zeker naar het feit of de PDC in het midden zonder problemen past.

We gaan het zelf ook nog doen, (de diffusor ligt al enige tijd in de garage)

Jur, ik hou je op de hoogte.

Vandaag eerst passen of alles wel 100% past voordat hij wordt voorzien van een laklaag.

En natuurlijk ook de pdc passend maken.

Wordt vervolgt... 8)

Ik ben benieuwd,

zeker naar het feit of de PDC in het midden zonder problemen past.

We gaan het zelf ook nog doen, (de diffusor ligt al enige tijd in de garage)

Ik wil m best overnemen :grin:

Ik wil m best overnemen :grin:

daar heb ik er te veel moeite voor gedaan :-P

daar heb ik er te veel moeite voor gedaan :-P

Jur maak je geen zorgen het valt reuze mee de montage, alle info volgt.

Morgen wordt de diffuser gespoten.

Gisteren even naar twee adressen geweest ivm. het spuiten van de Diffuser.

Op het eerste adres werd ik perfect geholpen, via een speciaal apparaat werd de kleur bepaald, Colorado red...

Alleen van de prijs werd ik niet blij € 260,00.

Op mijn vraag om dit zonder rekening te doen werd een beetje gelachen, maar het resultaat was wel beter € 200,00.

Ik bedankte voor hun service en toch maar even checken wat de prijs is op het tweede adres.

Daar vertelde ik meteen dat het Colorado red moest zijn, de kleur werd nog even gecheckt.

De prijs € 200,00 na wat gepraat over koetjes en kalfjes € 160,00 we hebben het daarna rond gemaakt op € 150 euro.

Vanmorgen kreeg ik al een telefoontje de Diffuser kan afgehaald worden, gisteravond gespoten en de nacht door lekker gebakken.

Foto's van het gehele project volgen nog en het passend maken van de pdc ook. 8)

Zo nu dan hier mijn beschrijving van het project Diffuser ST voor mijn MK7.

Hier heb ik de bestaande dif. verwijderd. Gaat heel makkelijk, gewoon een kwestie van eruit klikken.

Foto1

1OudeDiffuserverwijderd_zps9a2161e9.jpg

Eerst passen voordat de dif. gespoten wordt.

Foto2,3 en 4

4Spuitogenbevestigingsogen_zps6228e977.j

3Diffuserpassen_zps25f4cd47.jpg

2Diffuserpassen_zpsd8181d7f.jpg

Dif. zonder zijflappen, ziet er nog een beetje vreemd uit.

Foto5

5ZijkantDiffuserzonderzijflap_zps0dc5f52

Voordat de zijkappen gebruikt kunnen worden om te passen, de uitstekende pinnetjes verwijderen met een scherp mesje en dan met zeer fijne schuurpapier vlak maken. Als deze uit blijft steken dan krijg je de zijkappen niet goed passend.

Foto6,7

6Zijkappenpinverwijderen_zps370d8deb.jpg

7Zijkappenpinnetjes_zpsbf3f88bf.jpg

Kijken of de zijkappen (nadat de pinnetjes zijn verwijderd) passen.

Foto8

8zijflappenpassen_zps2b4faea9.jpg

De oude PDC sensor verwijderen uit oude dif. De sensors zitten er aan de achterkant met 2 uitstekende pinnetjes vast geklikt, voorzichtig met een kleine schroevendraaier losmaken.

Als je de PDC sensor los hebt zie je dat in de achterste houder 2 pinnetjes zitten boven elkaar, dit is voor de PDC en de houder aan de voorkant op z,n plek te houden. Waar de PDC sensor in geklikt zit (dus de bovenste) deze moet blijven de onderste kun je verwijderen.

Waarom moet je deze verwijderen, omdat ik de sensor op de honingraat geplaatst heb, heb ik meer diepte nodig, dus tussen de achterste houder en de voorste houder zit nu meer ruimte en deze ruimte creëer ik hiermee, door dan achteraf de PDC sensor weer op z,n plek te klikken houd hij geheel perfect op z,n plek.

Foto9

9PDCverwijderenoudeDiffuser_zps5dad4c65.

Deze zwarte lip zit zonder functie (tenminste voor montage op een MK7) op de nieuwe dif.

Deze verwijderen met een scherm mesje en voorzichtig gladschuren.

Foto10

9Azwartebumperlipverwijderen_zps66c0d1e2

Voor het volgende moet je even de tijd nemen, want het is belangrijk dat de sensoren goed passen en er schuin in gemonteerd worden.

Het gat heb ik met een 2cm gatenzaag voor geboord om het begin te maken.

Om te weten heb ik tijdens het passen van het zwarte gedeelte van de ST dif. aan de achterkant schilders tape geplakt en aangetekend met een zwarte stift waar het gaat moet komen van de sensor, dit is goed te zien op Foto1 witte pijlen.

Het gat van 2cm is niet groot genoeg voor de sensor, je kunt nu passen met de houder van sensor om de grootte van het gat te bepalen. Het pasmaat maken heb ik met een dremel gedaan.

Foto11

10GatborenPDC_zps2758b10b.jpg

Nadat het eerste gat gemaakt is moet het aan de andere kant ook op de zelfde plek gemaakt worden.

Ik heb hier zoals te zien een malletje gemaakt van het rechter sensor gat.

Foto12

11Mal2dePDC_zps9909ee8b.jpg

Omdat ik nog steeds met het dikte verschil zit doordat ik de sensors op de honingraat wil plaatsen, schuur ik met de dremel een paar mm van de achterste sensor houder af.

Foto13,14

12PDChouderranddunnermaken_zpsd6be8e0e.j

13Randdiktenudun_zpsbc2ecd3a.jpg

De rand waar de pijl bij staat moet dieper gevijld worden zodat de PDC sensor er dieper invalt. (heeft nog steeds te maken met de dikte van de Diffuser ST.)

Foto15

14RanddiepervijlenvoorPDC_zps875e3ac3.jp

Polymax lijmt alles, even voor de zekerheid.

Foto16

15PolymaxvoorhetplaatsenPDC_zpsb9ef0bca.

Hier het resultaat De PDC,s gemonteerd bovenop de honingraat.

Foto17,18,19

18PDCHoningraat_zps59eb51a7.jpg

17PDCHoningraat_zpse9def9aa.jpg

16PDChoningraat_zps35f5e5b6.jpg

Bijna alles gemonteerd de DPC sensoren zijn weer aangesloten nu de zijkappen nog.

Foto20

19Gemonteerdzonderzijflappen_zps8d9e4bfb

Zijkappen gemonteerd.

De zijkappen worden aan de onderkant met het bijgeleverde zwarte houder bevestigd, hiervoor moet je 2 gaatjes boren aan elke kant (waar normaal de spatlappen gemonteerd worden.)

Als laatste als alles op z,n plek zit aan de bovenkant van de rand van de zijkappen Polymax inspuiten net zoveel dat het genoeg is om het geheel goed vast te plakken.

Opletten als je de zijkappen net hebt laten spuiten (ook al is dat een week geleden) geen plakband/tape op de vers gespoten lak plakken, want je hebt kans dat de lak hierop gaat reageren.

Dus doe het net zo makkelijk als ik, neem een papieren zakdoek leg die over de vers gespoten lak maar om er wel voor te zorgen dat de Polymax goed z,n werk kan doen (plakken) en de zijkappen goed op de plek blijven zitten heb ik het vastgeplakt met schilders tape. Dit ongeveer 24 uur laten drogen.

Foto21

20Zijflappengemonteerd_zps3c1c8435.jpg

Dit is dan tot nu toe het eind resultaat.

Hierna komt er nor een ander sierstuk op de uitlaat. (dubbele pijp).

De bevestigings ogen/ spuitogen moet ik nog verwijderen, deze zijn nu nog zichtbaar.

Deze ogen heb ik gebruikt om de diffuser te bevestigen aan de achterkant, twee gaten geboord in de bodem waar het reserve wiel licht, zo nu zit de dif perfect vast. (schroeven ingesmeerd met Polymax). Zie Foto2 witte pijlen.

21Eindresultaat_zpsf83e7cc4.jpg

Wat ziet dat er goed uit zeg! Kan niet wachten op de mijne hahaha

Heb je misschien nog een foto met achterkant helemaal in het zonlicht. Nu zit er ook wat schaduw op ;)