Jump to content
Fiestaclub.nl
Mikkem

Cruise Control Mk7 Activeren

Recommended Posts

Ok. Morgen stuur op eBay kopen. Zodra ik hem binnen heb gelijk er in zetten. Thnx

Ok. Morgen stuur op eBay kopen. Zodra ik hem binnen heb gelijk er in zetten. Thnx

Ook ik heb bij Autobedrijf Wout Bouman een afspraak laten maken voor het inbouwen van de retro fit cruise control op mijn mk7 trend.

Heb normaal amper behoefte aan cruise control, maar aangezien ik van werkgever ben gewisseld, en ik elke dag 2 x over de n33 ga (35km) kan ik de voordelen van de cruise control wel zien.

het is alleen een klein stukje rijden (256km) om hem erin te laten zetten, maar als het resultaat vergelijkbaar is met het tunen bij Unlimited in Amersfoort dan is het mij de investering meer dan waard.

Ik zal mijn bevindingen laten weten na 18 november.

Inmiddels een maand of 3 geleden een stuur gekocht op ebay. Voor 45 euro + 15 verzendkosten kon ik het niet laten liggen.

Ik zat ook nog met een DE sprekende SYNC, dus dat heb ik door de dealer eerst laten doen. Vorige week eindelijk de CC knoppen ingebouwd. En de dealer hier wilde het wel activeren. Kortom 35 euro verder en ik heb werkede originele CC in mijn MK7.5. Rij niet echt lange stukken, maar wilde het gewoon hebben omdat het kan.

Hallo iedereen!

Ik ben van plan op korte termijn cruise control in te bouwen/in te laten bouwen. Maar ik heb een vraagje, ik durf vrijwel zeker te zeggen dat de draden er bij mij niet liggen, heeft er iemand toevallig foto's van de uiteinden van de draden aan allebei de kanten? En is er iemand die voor mij de software geschikt kan maken en in kan leren? (uiteraard tegen een vergoeding) Ik kom uit regio Rotterdam, maar ik ben 4 dagen per week in regio Apeldoorn.

Groet,

Ruben

Hallo iedereen!

Ik ben van plan op korte termijn cruise control in te bouwen/in te laten bouwen. Maar ik heb een vraagje, ik durf vrijwel zeker te zeggen dat de draden er bij mij niet liggen, heeft er iemand toevallig foto's van de uiteinden van de draden aan allebei de kanten? En is er iemand die voor mij de software geschikt kan maken en in kan leren? (uiteraard tegen een vergoeding) Ik kom uit regio Rotterdam, maar ik ben 4 dagen per week in regio Apeldoorn.

Groet,

Ruben

Even godtoh een berichtje sturen, die kan hem inleren. Woont in Arnhem!

Even godtoh een berichtje sturen, die kan hem inleren. Woont in Arnhem!

Thanks!

Hoi,

Kan iemand mij aan de hand van deze foto's vertellen of ik het geluk heb dat de draden er al helemaal liggen?

Foto's

En zo ja is er iemand die (tegen vergoeding) de asbuilt file kan aanpassen en inleren?

Groet,

Ruben

Je draden missen als ik het me goed herinner (de buitenste 2) en programmeren en inleren zou ik moeten kunnen.

Het heeft even geduurd.  Ik heb dus 18 november bij Wout Bouman de cruise control laten inbouwen.  Op de heenreis helaas door een ongeval bij Meppel erg lang in de file gestaan.  Maar uiteindelijk toch nog redelijk op tijd aangekomen. (voor 12 uur, na ruim 3 uur sturen). Ik had mijn stuurpaneel al een week eerder opgestuurd om deze aan te passen voor de knoppen van de cruise control.  Omdat hij deze paneeltjes niet los kan bestellen, ruilt hij de paneeltjes telkens om wanneer hij een nieuwe ombouw doet.

Na ongeveer 1 uur werk voor het:  Verwijderen van het deel waar de airbag in zit, het tijdelijk verwijderen van de zekering voor de claxon, het trekken van de juiste kabeltjes.  Het loshalen van het stuur.  Het goed plaatsen van de bedieningspaneeltjes op (een voor mij gebruikt lederen stuur). Het plaatsen van het stuur, en het aanpassen van de software (dit laatste heeft hij gedaan in minder als 5 minuten). Konden we gaan testen.  Iwan heeft een testrit van een aantal km rondom de werkplaats gedaan,  en daarbij tevens de bediening van de CC uitgelegd.  Al met al zeer vriendelijk.

De retourtrip ging zonder problemen.  Ik heb de cruise control zeer uitgebreid kunnen testen, en ik moet zeggen, dat het me prima bevalt.

Ik heb de cruise control nu 1.5 maand.  Ik gebruik het elke dag naar het werk.  (Winschoten <> Assen) waarvan ruim 35 km over een 4 baans N weg.  Hier stel ik de cruise control in op net iets meer als 100Km per uur. 
Omdat ik nu over die 35km per rit veel stabieler blijf rijden qua snelheid,  merk ik dat het brandstofverbruik ook een behoorlijk stuk is verbeterd.  Ik haal nu zonder andere aanpassingen aan de auto, ruim 50KM meer op dezelfde brandstof en ongeveer dezelfde hoeveelheide brandstof (ong. 35 liter) als zonder de cruise control. (nu ligt dit natuurlijk voor een groot deel aan het feit dat wanneer je zelf het voetje op het gaspedaal hebt staan, of dat de software dit voor je doet).  Maar ik vind het verschil erg groot.  En het helpt op deze wijze om de aanschaf weer langzaam terug te verdienen.

Vanaf nu zal elke volgende auto voorzien van Cruise Control,  het is een niet overbodige luxe.

Goedemiddag, 

Ik heb een 1.6 TCDI uit 2014 net een nieuw stuur met cc knoppen geinstaleerd.

ik vroeg me af of hoe het aanzetten gaat van de CC, en of iemand me kunt helpen hiermee.

bedankt voor je antwoord 

1 hour ago, robbert180 said:

dit kan ik activeren voor je

stuur mij maar een mailtje om een afspraak te maken

Goedemiddag, 

Ik heb een 1.6 TCDI uit 2014 net een nieuw stuur met cc knoppen geinstaleerd.

ik vroeg me af of hoe het aanzetten gaat van de CC, en of iemand me kunt helpen hiermee.

bedankt voor je antwoord 

Hoi Michael,

Top, ik werk in Rotterdam dus het is ook niet zo ver!

Ik kan evt Donderdag vanaf 17:15, komt jou dat ook uit?

wat zijn de kosten voor deze actie?

Grt Robbert

On 9-8-2016 at 16:16, ing_BRW said:

Was dat bij Ford Misker in Emmen?
Die geven mij namelijk een prijsopgave van €73,- excl.

Was inderdaad bij Misker in Emmen. Heb de factuur nog wel ergens liggen. Misschien vragen ze er een jaar later meer voor? 

Artikelnummer van de knop heb ik niet voor je. Helaas is het zilveren gedeelte van het stuur niet los te bestellen.

10 hours ago, robbert180 said:

Dit knopje is voor de Amerikaanse Fiesta. Of deze gelijk is aan de EU versie, durf ik niet te zeggen.
Het bestelnummer voor de europese versie: 1732959 (AB39-9E740-AA)

Nielsicq heeft gelijk over het paneel, dat is alleen in combinatie met een compleet stuur te bestellen.