Jump to content
Fiestaclub.nl
Rene95

Stealth Grey Focus ST 2.0 - Rene95 (was Fiesta 1.4 MK7)

Recommended Posts

Yes! Heb ze er zelf ondertussen ook onder liggen. Ziet er goed uit.

Laat ik maar ook weer eens wat van me horen. :mrgreen:

Ik heb ondertussen flink wat kilometers gemaakt, dus 'ze' zit al bijna op de 55.000 km. Lange ritten blijven ook nog steeds een feest, 800 km op één dag was dan ook totaal geen probleem.

Echt veel veranderingen heb ik niet doorgevoerd, ik heb er zwart/groene logo's op gedaan, en de standaard lichten hebben plaats gemaakt voor Philips WhiteVision 4300K (geen xenon), wat zeker een verbetering is.

Heb ook een ESP-knop in bezit (1514081 Schakelaar-houder met ESP-uit en twee blinde knoppen) welke ik nog wil gaan aansluiten, ik hoop dat deze zo aan te sluiten is.

Goed om te horen Rene!

Ik ben benieuwd wat de levensduur van de lampen gaat worden. Ik heb namelijk een aantal keer fellere lampen van osram/philips gehad, die waren allemaal binnen het jaar kapot. Erg zonde, want ze geven fijner licht dat de standaard H7'tjes.

Even een dikke laag stof van dit topic afblazen, na 40.000 km in de Fiesta heb ik een Focus ST gekocht. 
De Fiesta is in goede handen en ik kan er dan ook nog gewoon in rijden als ik dat graag wil.

Inmiddels staat de ST op Nederlands kenteken

28thsmq.jpg

Ik heb zojuist vol enthousiasme jouw projectpagina over je Fiesta MK7 zitten lezen!
Het viel me op dat je beschreef dat je een keer problemen hebt gehad met de audio bediening van het stuur! Ik ben erg benieuwd wat voor probleem dat was en hoe je het hebt opgelost! Ik heb er namelijk zelf ook last van nu, volume knoppen werken vrijwel niet meer, en skip knoppen beginnen ook te haperen.

Overigens, HELE DIKKE nieuwe Focus ST heb je daar! (jaloers) {kwijl}

Hele mooie ST rene! Veel veilige kilomters gewenst!

Ga ik je nu ook op het focus forum tegenkomen:d

1 hour ago, Cees said:

Ik heb zojuist vol enthousiasme jouw projectpagina over je Fiesta MK7 zitten lezen!
Het viel me op dat je beschreef dat je een keer problemen hebt gehad met de audio bediening van het stuur! Ik ben erg benieuwd wat voor probleem dat was en hoe je het hebt opgelost! Ik heb er namelijk zelf ook last van nu, volume knoppen werken vrijwel niet meer, en skip knoppen beginnen ook te haperen.

Overigens, HELE DIKKE nieuwe Focus ST heb je daar! (jaloers) {kwijl}

Dankjewel Cees! Goed om te horen :)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er op dat moment niks aan heb gedaan en dat het verdween zodra de buiten temperatuur weer hoger werd. Ik heb er een lange tijd ook geen last van gehad, enkele weken terug had ik ineens met het dempen van het volume dat de radio overschoot van 538 naar Veronica, daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad. Ik kan je dus helaas niet verder helpen, sorry.

23 minutes ago, Harry said:

Hele mooie ST rene! Veel veilige kilomters gewenst!

Ga ik je nu ook op het focus forum tegenkomen:d

Dankjewel Harry! Jazeker, het topic is al aangemaakt.
Ik zag dat jij ook een Focus hebt aangeschaft, leuk man! Hoe staat het ervoor met de Fiesta? Nog updates uitgevoerd?

On ‎29‎-‎12‎-‎2016 at 22:04, Rene95 said:

Dankjewel Harry! Jazeker, het topic is al aangemaakt.
Ik zag dat jij ook een Focus hebt aangeschaft, leuk man! Hoe staat het ervoor met de Fiesta? Nog updates uitgevoerd?

Super! ik ben benieuwd naar je projectdraadje.

De Fiesta is bomvol, dus daar zijn weinig updates meer aan mogelijk. Ik vind de LED achterlichten nog wel heel gaaf, maar erg duur.
Dus nu alleen lekker blijven rijden:d

Hele dikke ST zeg!

Ook in de mooiste kleur die te verkrijgen is in mijn beleving. Hij zou nog mooier zijn met hoogglans zwarte wielen. {mondjedicht} Dat is maar smaak natuurlijk.

19 hours ago, Harry said:

Super! ik ben benieuwd naar je projectdraadje.

De Fiesta is bomvol, dus daar zijn weinig updates meer aan mogelijk. Ik vind de LED achterlichten nog wel heel gaaf, maar erg duur.
Dus nu alleen lekker blijven rijden:d

Inmiddels is die te vinden onder 'Mijn Focus'. Die zijn inderdaad gelikt ja! Enkel niet direct aan te sluiten op je huidige lichten toch?

1 hour ago, Dii said:

Hele dikke ST zeg!

Ook in de mooiste kleur die te verkrijgen is in mijn beleving. Hij zou nog mooier zijn met hoogglans zwarte wielen. {mondjedicht} Dat is maar smaak natuurlijk.

Dankjewel Dion! Daar heb ik zelf ook aan gedacht, wat ik precies ga doen op velgen gebied ben ik nog niet helemaal uit.
Het lonkt ook om 19" RS velgen te kopen, of toch deze in de zomer blijven rijden en dan 17" Zetec S velgen voor in de winter. Lastig allemaal. :P

On 11-12-2013 at 15:25, Rene95 said:

En m'n A-stijl houder:

35ksups.jpg

Ook heb ik vanochtend een nieuw embleem voor de voorkant laten claimen (tot 31 dec. kan dit nog!) voor de witte aanslag.

En ik heb vanochtend gelijk een rubberen kofferbakmat besteld, en is een collega bezig een 'Ford Go Further' nummerplaat houder te fixen. :D

Nog altijd ben ik erg blij met m'n Fiesta!

On 5-1-2014 at 15:39, Rene95 said:

Daarnaast probeer ik mijn A-Stijl TomTom houder wat duidelijker te maken. Omdat mijn TomTom eigenlijk niet geschikt is voor een A-Stijl houder (TomTom GO 820 Top Gear Edition) is hier het een en het ander aan aangepast.

Zo ziet de gehele A-Stijl houder eruit bij mij: (dit is natuurlijk zonder TomTom :P)

2pq1guu.jpg

Op de volgende foto is de adapter tussen de TomTom en mijn A-Stijl houder te zien:

35ksups.jpg

Deze adapter klik in de pinnetjes van de eerste foto, het bolletje van deze adapter gaat in mijn TomTom (hiermee zit de TomTom vast aan de adapter), daarnaast is er aan de adapter een kabeltje bevestigd die d.m.v. een microUSB aansluiting mijn TomTom oplaad.

2njvn2h.jpg

Deze foto is natuurlijk een bekend beeld, de TomTom op de A-Stijl houder.

Uiteindelijk zit het dus zo:

TomTom -> adapter -> A-Stijl houder.

Hi Rene,

Mooie nieuwe Focus heb je! Ik heb sinds afgelopen vrijdag een fiesta in mijn bezit en zag bij jou de A-Stijl houder ingebouwd zitten. Heb je dit zelf gedaan of bij een dealer? Ik heb eigenlijk alles in de Fiesta zitten wat ik kan bedenken alleen de navigatie ontbreekt nog...

Hallo Rene, ik heb alles doorgelezen en je hebt er een leuke auto van gemaakt! Mooie Focus ST heb je gekocht, prachtige wagen! Nog een vraagje, ik wil ook graag een afdekplaat over mijn motor hebben. Kan ik dit gewoon bij de Ford dealer bestellen? Schroeven voor het plaatsen zitten erbij? Betreft een MK7.5 Fiesta Sport 2013. 

On 1/9/2017 at 21:40, Ramon94 said:

Hi Rene,

Mooie nieuwe Focus heb je! Ik heb sinds afgelopen vrijdag een fiesta in mijn bezit en zag bij jou de A-Stijl houder ingebouwd zitten. Heb je dit zelf gedaan of bij een dealer? Ik heb eigenlijk alles in de Fiesta zitten wat ik kan bedenken alleen de navigatie ontbreekt nog...

Hoi Ramon,

Dankjewel! Ik heb zelf de A-stijl houder in laten bouwen bij de dealer, zelf durfde ik dat niet aan. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er erg tevreden over was, ik heb een hekel aan vieze ruiten dus dan is zo'n zuignap vlek ook geen porum. Wat mijn betreft raadt ik hem zeker aan!

On 1/12/2017 at 14:53, FordDriver said:

Hallo Rene, ik heb alles doorgelezen en je hebt er een leuke auto van gemaakt! Mooie Focus ST heb je gekocht, prachtige wagen! Nog een vraagje, ik wil ook graag een afdekplaat over mijn motor hebben. Kan ik dit gewoon bij de Ford dealer bestellen? Schroeven voor het plaatsen zitten erbij? Betreft een MK7.5 Fiesta Sport 2013. 

Hoi Rob,

Dankjewel! Ik had de 1.4, hier ging een afdekplaat overheen van de Volvo 1.6 & 1.8 motoren. Jou auto heeft de 1.0 Ecoboost, hier past deze kap dan ook niet overheen.
Ik meen wel dat er voor de C-Max 1.0 een afdekkap is, deze zou dan ook moeten passen op jouw Fiesta. Ik zou dit voor de zekerheid even navragen bij de dealer. 

Voor diegene die het leuk vinden, een korte update over m'n ST.

De kilometers gaan erg hard, inmiddels heb ik er al 8000 km bijgezet sinds dat hij in mijn bezit is.
Brandstof verbruik valt mij alles behalve tegen, al moet je daar eigenlijk ook niet naar kijken als je zo'n auto koopt, er gaat tenslotte ook altijd V-Power of Ultimate in. Ik rij vaak rustig dus een verbruik van 8.0/100 km wil ik wel halen.

Ondanks dat ik mijn oude Fiesta wel een beetje mis, rij ik iedere kilometer met een grote glimlach op m'n gezicht. Al reed ik pas in mijn oude Fiesta en toen was die glimlach nog groter. 

Zeker met deze kleur trekt de auto enorm veel bekijks, duimpjes krijgen is toch wel een van de leukere dingen, ook wil er wel eens een spontaan gesprek ontstaan met mensen als ze zien dat het mijn auto is. 

Aanpassingen heb ik niet echt geplant staan, de enige echte aanpassing die ik heb gemaakt zijn de zwarte velgen.

In augustus staat FordFair weer op de planning, wie van hier gaat ook?

fdd503.jpg

smpvlt.jpg

Dit zou een erg mooie opvolger zijn voor mijn Fiesta ST200.

Mocht je hem ooit kwijt willen, dan hoor ik het graag even :duim:

19 hours ago, marco170 said:

Dit zou een erg mooie opvolger zijn voor mijn Fiesta ST200.

Mocht je hem ooit kwijt willen, dan hoor ik het graag even :duim:

Ondanks dat een RS wel kriebelt, blijf ik denk ik bij m'n ST. Zoals ik in jouw topic al aangaf, mocht je de ST een keer willen zien om te kijken of je het wat vind sta ik daar altijd voor open!

Pracht Focus en een fantastische kleur!

Dankjewel voor de leuke reacties heren! :)

2 hours ago, Gerjan said:

Kom je hem showen op een meeting rene

Sowieso staat Ford Fair op de planning, net als de foto meeting. Schipperstop ben ik er misschien ook wel bij!