Jump to content
Fiestaclub.nl
timvdl900

Mk7.5 Pdc/esp Schakelaar

Recommended Posts

Voor de MK7 zijn er als vervanging van de munthouder knoppen beschikbaar om de ESP uit te zetten, de PDC uit te zetten etc.

1514081 Schakelaar-houder met ESP-uit en twee blinde knoppen

1513292 Schakelaar-houder met ESP-uit , AirBag-uit knop, en één blinde knop

1513293 Schakelaar-houder met één blinde knop, airbag-uit knop en parkeersensor-uit knop

De MK7.5 heeft in het voertuigmenu natuurlijk gewoon de optie om ESP, active city stop en dat spul uit te zetten dus zijn die toetsen niet direct nodig. Wel vroeg ik mij af of iemand voor de MK7.5 weet welke knopjes er wel zijn en wat de bestelnummers van die knopjes zijn. In mijn EcoBoost Titanium heb ik standaard een schakelaar-houder met een Start/stop aan/uit knop en twee blinde knoppen. In het instructieboekje wordt ook gesproken over een toets om de ESP in sportmodus te zetten. En, ik vroeg mij af of de PDC uit functie ook beschikbaar is als knop voor de MK7.5. ESP sport en PDC off zou een leuke toevoeging zijn als knopje twee en drie naast de start/stop aan uit (als de auto die twee knoppen ondersteunt natuurlijk).

Overigens, bij bestelsites online wordt bij die paneeltjes altijd over PDC gesproken en PDC Googlen bij Ford leverde mij ook op dat er Fiesta's zijn met Pull Drag Control (aanvulling op EPAS) dus of die toets voor de parkeersensoren werkt is dan ook maar de vraag...

Hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen die toevallig wat Ford inside information heeft ofzo :D

Hoe goed is je contact met de dealer?

Als je vriendelijk vraagt of ze even in ETIS willen kijken welke panelen er allemaal te bestellen zijn willen ze dit best wel doen. Zeg er dan gewoon bij dat je graag parkeersensoren voor in wil bouwen, dan heb je nog een reden om het te vragen ook :grin:

Ik zag op internet een Fiesta staan met de combinatie Start/Stop-blind-PDC

Ik neem aan dat ze dan ook andere combinaties aanbieden.

of ze ook Start/Stop - ESP - PDC aanbieden is dan een leuke vraag.

Zogauw ik er in de buurt ben zal ik het weleens vragen :) Mocht er iets nuttigs uitkomen zal ik het toevoegen aan deze thread, denk dat er wel meer mensen zijn die er iets aan hebben nl. :D

Het is al een oud draadje, maar update hem toch maar even. Voor het geval iemand interesse heeft.

Voor de MK7 waren er verschillende combinaties van knoppen (ESP-airbag-PDC), voor de MK7,5 zijn de volgende combinaties leverbaar:

1778233: Niks - ESC - Niks

1778231: Niks - Niks - PDC

1778232: Start-Stop - Niks - PDC

1778230: Start-Stop - Niks - Niks

1840688: Bankpas houder

On 28-9-2014 at 11:25, Harry said:

Het is al een oud draadje, maar update hem toch maar even. Voor het geval iemand interesse heeft.

Voor de MK7 waren er verschillende combinaties van knoppen (ESP-airbag-PDC), voor de MK7,5 zijn de volgende combinaties leverbaar:

1778233: Niks - ESC - Niks

1778231: Niks - Niks - PDC

1778232: Start-Stop - Niks - PDC

1778230: Start-Stop - Niks - Niks

1840688: Bankpas houder

Iemand uiteindelijk erin geslaagd eentje te (laten) monteren met een PDC knop? Op 7zap lijkt de omschrijving er op te wijzen dat deze knop voor de PDC aan de vóórkant is?