Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Jmade70

Toeren Blijven Hangen St

Recommended Posts

Beste people,

heb van de week mn throttle body schoon gemaakt met carburateur cleaner

maar nou blijft mn st als ik ontkoppel even een paar seconden op 1500 toeren hangen en dan zakt ie verder terug.

iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik heb na het schoonmaken niks in gevet ofzo, zou het hier aan kunnen liggen ? Voor de schoonmaak beurt had ik hier geen last van..

Iemand een idee ? :)

ook de stationair regelklep gereinigd???

want daar lijkt het veel op.

En anders trekt hij nu valse lucht via je gasklephuis

Ik heb hem er idd vanaf gehad maar zit er gewoon weer goed op.

heb de klep wel op en neer bewogen ja om hem beter schoon te kunnen maken.

die klep misschien toch even smeren ?

klep hoef je niet te smeren en zou het zeker niet doen

laat de auto is lopen en spuit wat remreiniger op de plek waar de gasklephuis op het spruitstuk zit

als de auto in toeren ophoogschiet zit daar een lek

deo kan je ook gebruiken

gebruikte ik ook bij me scooter vroeger haha

klep hoef je niet te smeren en zou het zeker niet doen

laat de auto is lopen en spuit wat remreiniger op de plek waar de gasklephuis op het spruitstuk zit

als de auto in toeren ophoogschiet zit daar een lek

deo kan je ook gebruiken

gebruikte ik ook bij me scooter vroeger haha

Oke, dan zal ik da straks eens ff kijken. Thanks voor zover alvast !

zal even laten weten wat er uit komt straks :)

Edit: maar als ie valse lucht trekt dan zou ie toch in toeren moeten blijven hangen ipv terug te vallen na een paar seconden ?

en met smeren bedoelde in het draaigedeelte beetje inspuiten met wd40 ofzo..

Je ECU ziet zelf dat hij te hoog draait en laat daarom de toeren via (volgens mij) de stationairregelklep dalen. Probeer maar eens bij het starten een hoop gas bij te geven de eerste tiende van een seconde, dan kun je hem bijna laten afslaan. Is ongeveer hetzelfde principe.

Je ECU ziet zelf dat hij te hoog draait en laat daarom de toeren via (volgens mij) de stationairregelklep dalen. Probeer maar eens bij het starten een hoop gas bij te geven de eerste tiende van een seconde, dan kun je hem bijna laten afslaan. Is ongeveer hetzelfde principe.

Aaaah oke dan, ja da wist ik niet.

Zal straks dan eerst eens kijken of ie valse lucht trekt ergens rondom.

En anders toch maar even die klep nakijken..

Aaaah oke dan, ja da wist ik niet.

Zal straks dan eerst eens kijken of ie valse lucht trekt ergens rondom.

En anders toch maar even die klep nakijken..

Je hebt wel al een goed rondje geregend, met wat toeren maken? De ECU stelt je klep gewoon weer goed in. Anders weer even demonteren en monteren, plus extra goed checken of de buizen naar je luchtfilter goed aan gesloten zitten.

Ik heb hem vorige week ook schoongemaakt. Carburateur er af gehaald en rondom de klep goed schoongemaakt, de klep ook open gedaan enzo. Maar na monteren had ik geen problemen.

Heb je wel de groene pakking verwijderd toen je de carburateur schoonmaakte? En bij het monteren de moeren van de carburateur kruislings en lekker strak aandraaien.

Toen ik em ging schoonmaken had ik ook even de accu afgekoppeld.

Ik heb hem vorige week ook schoongemaakt. Carburateur er af gehaald en rondom de klep goed schoongemaakt, de klep ook open gedaan enzo. Maar na monteren had ik geen problemen.

Dat lijkt me knap op een injectieblok.

Overigens Mikf, als je de accu los hebt gehad en iets hebt veranderd aan de auto (iets schoonmaken etc.) dan kan het volgens mij 100 tot 200 km duren voordat je auto weer helemaal normaal doet. Heeft ook iets met de ecu te maken.

Toen ik em ging schoonmaken had ik ook even de accu afgekoppeld.

Waarom als ik vragen mag ? je trekt de stekker eraf, met het contact eraf....gebeurt niks mee

Ik heb al weer goed rond gereden en paar keer door getrokken om te kijken of dit hielp maar heeft niks geholpen.

Ga morgen even alles controleren want het weer zat een beetje tegen helaas. Heb trouwens een open filter dus geen buizen die nie goed kunnen zitten ;) de pakking is er af geweest bij het schoonmaken en was ook niet versleten ofzo.

ik heb zelf echt het idee dat mn gasregelklep om een of andere reden op het laatste stukje ff blijft hangen ofzo.

heb alle schroeven zowiezo goed strak aangedraaid, dus valse lucht kan het naar mijn idee niet zijn....

Dat lijkt me knap op een injectieblok.

Mij ook, heb ook geen injectieblok.

Nou.. Net nog even gekeken.. Gasklep blijft niet hangen ofzo, trekt ook geen valse lucht.

heb de throttle body er zelfs nog afgehad maar niks vreemds te zien, pakking was goed en zat ook gewoon goed.

Nou heb ik geen idee meer wa het nog kan zijn...

maak je luchtmassameter ook even schoon.. en je stappenmotor

maak je luchtmassameter ook even schoon.. en je stappenmotor

Zou je me kunnen vertellen waar ik die kan vinden ? Zo veel kennis heb ik helaas niet haha

Edit: heb de stappenmotor open gehad, was zo schoon als wa en ook niks vreemds aan te zien.

waar kan ik de luchtmassa metet vinden ?

maak je luchtmassa meter en stappenmotor schoon

rij daarna minstens 100 a 200 km zoals er hier wordt gezegt

want het wordt dan weer opnieuw ingeleerd door de ecu zelf

maak je luchtmassa meter en stappenmotor schoon

rij daarna minstens 100 a 200 km zoals er hier wordt gezegt

want het wordt dan weer opnieuw ingeleerd door de ecu zelf

Dit is me al verteld, da kon je weten als je ff had gelezen.

als iemand me dan ook ff verteld waar de LMM zit, want heb de stappenmotor er al af gehad. Die was zo schoon als wa..

luchtmassameter zit in het inlaattraject tussen je luchtfilter en gasklep. Hier zit een kabeltje naar toe. deze meet de kwaliteit van de lucht die naar binnen stroomt.

luchtmassameter zit in het inlaattraject tussen je luchtfilter en gasklep. Hier zit een kabeltje naar toe. deze meet de kwaliteit van de lucht die naar binnen stroomt.

Daar zit niks ? Het is bij mij gasklephuis met gasklep en dan gelijk open air filter.

zit er op een st uit 2005 wel een LMM ? Ik lees allemaal verschillendr verhalen op inet vandaar..

Dit is me al verteld, da kon je weten als je ff had gelezen.

als iemand me dan ook ff verteld waar de LMM zit, want heb de stappenmotor er al af gehad. Die was zo schoon als wa..

als mij bericht ook ff leest dan had je ff kunnen lezen dat ik ff bevestig wat hun zeggen

zoals ff met zoals het hier wordt gezegt

ik wou je alleen maar ff helpen

Sign in to follow this