Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Jmade70

Toeren Blijven Hangen St

Recommended Posts

ST 2005 heeft geen LMM. Punt.

Dankjewel mick ST !

Monteur bij VW denkt trouwens da het gewoon het opnieuw inleren van de klep is dus hoop da als ik straks mn accu pool er ff half uurtje af haal da hij dan iig gereset is en zichzelf opnieuw inleert..

Klopt, na een half uur is tie wel gereset. We horen het wel als tie weer lekker loopt :wink:

Klopt, na een half uur is tie wel gereset. We horen het wel als tie weer lekker loopt :wink:

Jup ik laat het straks wel even horen hier :-)

Heb net mn min pool bijna 45 min er af gehaf maar bij het starten is er tot nu toe nog niks veranderd, hij blijft gelijk weer op 1500 toeren hangen als ik gas geef.

toch maar uit laten lezen dan ?!

Eerst even mee rijden. De ECU moet zich volgens mij opnieuw inleren.

Eerst even mee rijden. De ECU moet zich volgens mij opnieuw inleren.

Ja ik had al zo'n idee da ik misschien gelijk teveel verwachte. Ik hoop iig dat het vanzelf weer over gaat. Zat nie te wachte op onverwachte kosten gezien er een milltek systeempje aan zit te komen.. :-)

Ja ik had al zo'n idee da ik misschien gelijk teveel verwachte. Ik hoop iig dat het vanzelf weer over gaat. Zat nie te wachte op onverwachte kosten gezien er een milltek systeempje aan zit te komen.. :-)

Is het ook als tie op bedrijfs tempratuur is? Zo niet, kan het ook je automatische choke zijn? En dat is vrij normaal...

Is het ook als tie op bedrijfs tempratuur is? Zo niet, kan het ook je automatische choke zijn? En dat is vrij normaal...

Jep, dan doet ie het ook helaas..

Heb vandaag ook gemerkt dat ie af en toe ook ff in het toerental blijft hangen als ik tijdens het rijden mn koppeling intrap. Bijv als ik bij 3000 toeren gas los laat en dan de koppeling gelijk intrap, ik verwacht dat mn toeren dan gelijk moeten zakken maar da doet ie dus af en toe niet.

Ik heb sowieso gemerkt aan alle ford's die ik tot nu toe gereden heb dat ze best lang op toeren blijven. Dat is met de volvo wel even wennen. Die kapt wel ineens de toeren af. Zolang je toeren maar niet stijgen lijkt mij er opzich niets aan de hand.

Ik heb sowieso gemerkt aan alle ford's die ik tot nu toe gereden heb dat ze best lang op toeren blijven. Dat is met de volvo wel even wennen. Die kapt wel ineens de toeren af. Zolang je toeren maar niet stijgen lijkt mij er opzich niets aan de hand.

Nee oke, maar ik heb hier nooit last van gehad dus daarom is er zowiezo iets verkeerd.

net garage gebeld waar ik goed contact mee heb en kan hem iig voor een mooi prijsje even uit laten lezen dus da staat morgen te gebeuren.. Nou maar hopen da er iets simpels uit komt

Het is normaal dat als je tijdens het rijden je koppeling intrapt, hij zo rond de 1200/1400 tpm

blijft hangen, net zo lang totdat je stilstaat, wat absoluut niet mag, is als je stil staat in zijn vrij

dat hij dan lang blijft hangen.....

Het is normaal dat als je tijdens het rijden je koppeling intrapt, hij zo rond de 1200/1400 tpm

blijft hangen, net zo lang totdat je stilstaat, wat absoluut niet mag, is als je stil staat in zijn vrij

dat hij dan lang blijft hangen.....

Ja en da doet ie dus wel nog even en daarna valt ie terug.

als ik stil sta en ik geef gas dan blijft ie ook ff op 1500 toeren hangen. Allemaal na het demonteren en schoonmaken van het gasklephuis.

Nou heb vandaag mn auto uit laten lezen, zat geen storing of fout in.

daarna ander gasklephuis van een andere fiesta st er op gezet, probleem opgelost.

dus het zit in mn gasklephuis maar wat er nou mee is weet ik nu dus nog niet...

Dan zou je haast vermoeden dat hij of ingevreten is, of je klep komt niet goed terug.....

Maar heb je de 55mm er nog op of al een 60mm?? anders gelijk een 60mm erop..... :-D

Dan zou je haast vermoeden dat hij of ingevreten is, of je klep komt niet goed terug.....

Maar heb je de 55mm er nog op of al een 60mm?? anders gelijk een 60mm erop..... :-D

Mn klep komt dus wel gewoon goed terug, dit hebben we nog nagekeken. Maar wat zou er ingevreten moeten zijn dan ?

heb er nog de 55 op zitten ;) haha.. Maar met een 60 wordt het weer een dure grap waar ik eigenlijk nie op zit te wachten haha.

Bij de garage konden ze wel kleppenhuizen bestellen voor een nette prijs, de 55 dan iig. Bij actronics, ken je deze toevallig dexter ? Een 55 was 189 excl.

Mn klep komt dus wel gewoon goed terug, dit hebben we nog nagekeken. Maar wat zou er ingevreten moeten zijn dan ?

heb er nog de 55 op zitten ;) haha.. Maar met een 60 wordt het weer een dure grap waar ik eigenlijk nie op zit te wachten haha.

Bij de garage konden ze wel kleppenhuizen bestellen voor een nette prijs, de 55 dan iig. Bij actronics, ken je deze toevallig dexter ? Een 55 was 189 excl.

en hoeveel kost een 60 bij actronics dan?

en hoeveel kost een 60 bij actronics dan?

Da weet ik dus nog niet, heb vandaag gemailt en het nummer gestuurd maar nog niks gehoord. Maar daar ben ik dus ook benieuwd naar ;-)

Van Actronics heb ik wel gehoord.....maar geen idee wat ze daar precies doen, ik gok dat €189,- ex

een 2e handsje is.

En wat betreft het invreten, dan word het aluminium aangetast, precies op de plek waar je klep in ruststand

staat, daardoor ontstaat er te veel ruimte en trekt hij extra lucht mee, waar hij op reageert door iets hoger

stationair te lopen.

Ik heb voor mijn Focus 2.0i een 2ehands 60mm gekocht voor nog geen €160,- incl verzenden

bv:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdele...vQcKA4VPhYDCOPA

geen idee of het een goed en betrouwbaar bedrijf is.....

Van Actronics heb ik wel gehoord.....maar geen idee wat ze daar precies doen, ik gok dat €189,- ex

een 2e handsje is.

En wat betreft het invreten, dan word het aluminium aangetast, precies op de plek waar je klep in ruststand

staat, daardoor ontstaat er te veel ruimte en trekt hij extra lucht mee, waar hij op reageert door iets hoger

stationair te lopen.

Ik heb voor mijn Focus 2.0i een 2ehands 60mm gekocht voor nog geen €160,- incl verzenden

bv:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdele...vQcKA4VPhYDCOPA

geen idee of het een goed en betrouwbaar bedrijf is.....

Ja ik gok dan een gereviseerde, daar had die vent het in zn mail ook over, maar wel gewoon met garantie enz.

Over da invreten, ik denk eerlijk gezegd niet da da het is. De binnenkant ziet er echt nog helemaal gaaf uit, of het moet wel zo minimaal zijn.. Het is trouwens niet dat ie hoog blijft lopen he, het is 2 sec ofzo en dan zakt ie naar onder de 1000

Bedankt voor de mp link trouwens ! bedrijf zit best dichtbij dus morgen maar eens mailen ! Om het nog even zeker te weten; ik moet een 60mm van een 2.3L duratec blok hebben he ? kan iemand dit bevestigen..

Vanmorgen mail terug gehad van actronics, het 60mm gasklephuis zit niet in hun assortiment dus da gaat hem niet worden haha..

vandaag maar even naar da andere bedrijf mailen dan in de hoop da hun wel iets hebben liggen.

Net nog even bij de ford garage geweest, 60mm op laten zoeken.

da gaat hem zowiezo niet worden, 460 euro incl pfff..

Nu nog maar even mail afwachten en anders ga ik morgen maar bellen.

Net nog even bij de ford garage geweest, 60mm op laten zoeken.

da gaat hem zowiezo niet worden, 460 euro incl pfff..

Nu nog maar even mail afwachten en anders ga ik morgen maar bellen.

Anders op zoek naar een sloop ST?

Vanavond weg geweest, bij de heen rit bleven de toeren nog hangen en nou net met de terug weg bleef bij stil staan en gas geven mn toeren al niet meer hangen. Zou het dan toch het opnieuw inleren zijn ?! Ik ga even in de gaten houden wat hij onder het rijden de komende dagen doet, had toenstraks al het idee dat ie iets minder hoog in toeren bleef hangen...

Sign in to follow this