Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Maarten_Fiesta MK6

Verlagen Fiesta Mk6

Recommended Posts

hallo,

Ik ben al een tijdje aan 't zien voor mijn Fiesta mk6 te verlagen, ik rijd nu met AEZ 7j*16 met ET15 velgen en deze steken dus beetje buiten de kast wat er soms voor zorgt dat deze al aanlopen wanneer de Fiesta zwaar belast is (3 man op de achterbank) en bij afrijden van een vluchtheuvel (soms zonder mensen op de achterbank zelfs). Nu wou ik dus mijn Fiesta verlagen (+- 3-4cm van voor en vanachter) maar dan wordt het probleem van het aanlopen van de achterste banden nog erger.

Iemand oplossingen ideeën waardoor minder snel de banden gaan aanlopen?

Bestaan er misschien "harde" veren die wat minder doorbuigen onder het gewicht?

Ik had juist ff op autostyle wat zitten snuffelen en kwam uit op dit (VeerWegBegrenser):

http://www.autostyle.nl/onderstel/verin ... g.html?p=3

Zou dit een oplossing kunnen zijn zodat ze maar door zakken tot dat ze net niet de kast raken?

mvg,

Maarten

Ja en nee. Het helpt wel wat, maar het is niet de oplossing.

Waarom rol je de wielkasten niet uit als je wil verlagen?

Het probleem wordt alleen maar erger als je gaat verlagen.

Smallere banden wil ook wel wat helpen, maar als je nu al zegt dat ze aanslepn dan is het lastig

Opties:

niet verlagen,

Andere velgen zoeken met de juiste et waarde,

wielkasten uitrollen met smallere banden.

Voor lief nemen en niemand op de achterbank

Ja en nee. Het helpt wel wat, maar het is niet de oplossing.

Waarom rol je de wielkasten niet uit als je wil verlagen?

Het probleem wordt alleen maar erger als je gaat verlagen.

Smallere banden wil ook wel wat helpen, maar als je nu al zegt dat ze aanslepn dan is het lastig

Opties:

niet verlagen,

Andere velgen zoeken met de juiste et waarde,

wielkasten uitrollen met smallere banden.

Voor lief nemen en niemand op de achterbank

de opties wielkasten uitrollen en voor lief nemen dat waren mijn eerste opties ook :grin: (achterband er gewoon uitflikkeren)

Áls je redelijk handig bent zou je ze zelf kunnen rollen, maar dit raadt ik je niet aan. Puur omdat je je wielkast moet verwarmen en niet teveel in een keer rollen.

Bij een bedrijf ben je ongeveer 150 euro per wielkast kwijt. Tenzij je natuurlijk te veel wilt, dan moeten ze lassen

Áls je redelijk handig bent zou je ze zelf kunnen rollen, maar dit raadt ik je niet aan. Puur omdat je je wielkast moet verwarmen en niet teveel in een keer rollen.

Bij een bedrijf ben je ongeveer 150 euro per wielkast kwijt. Tenzij je natuurlijk te veel wilt, dan moeten ze lassen

ja zelf proberen ga ik denk ik niet doen, das toch wel al een wat moeilijker werk denk ik en 150 eur da valt mss te overwegen al is het ook al aan de duurdere kant.

ja zelf proberen ga ik denk ik niet doen, das toch wel al een wat moeilijker werk denk ik en 150 eur da valt mss te overwegen al is het ook al aan de duurdere kant.

Mijn 16inch velgen zijn te koop. deze komen onder een mk6 vandaan , maar lopen bij mijn mazda 121 aan in de wielkasten. Heb daarom 15inch velgen gekochtmet een andere ET waarde die alleen nog gespoten moeten worden in een andere kleur (Zijdeglans zwart met rode bies). Velgen zijn onbeschadigd en je kan je banden over laten zetten op de velgen. Wil er niet de hoofdprijs voor hebben . Pm mij maar even voor de prijs .

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?act=a...ost&id=1736

En deze specifieke velgen hebben ook onder mijn Mk6 gezeten, die was 30mm verlaagd met Eibach, en dat loopt gegarandeerd niet aan!

Ik had vandaag prijs gevraagd voor schroefset van AP was dat dan en deze kwam op een 630 euro geplaatst.

Ik zou als ik hem verlaag, dit liefst met veren doen, maar de eigenaar van de zaak zei me dat dan je originele schokdempers sneller gaan verslijten. Is dit zo?

Nee dat is onzin, waar je wel op moet letten is je max verlaging.

Met standaard schokbrekers kun je max 3 cm omlaag. Anders kan de schokbreker zijn slag niet kwijt.

Je demper kan dus stuk gaan.

Schroefset is leuk, maar duurder. Veren is makkelijker en goedkope, maar een max van 3 cm.

Ik zou voor veren gaan en een andere set velgen. Dit lost je probleem eerder op dan de eerder genoemde

Ik zou in ieder geval velgen met andere ET waarde monteren. Komt je stuurgedrag waarschijnlijk ook ten goede. Daarnaast zou ik voor Eibach setje kiezen. Mooi omlaag en toch nog redelijk comfortabel.

Wat betreft de schokbrekers, deze kunnen blijven zitten. Echter, wat Razer zegt klopt. De breker werkt optimaal bij een bepaalde berekende veerweg. Deze veerweg ga je nu veranderen dus kan het zijn dat de schokbreker daardoor minder goed kan functioneren omdat de veerweg 'korter' wordt en naar 'beneden' verplaatst. Daar is ie niet op ontworpen.

Zelf heb ik gehad met originele schokbrekers en Eibach veren dat de brekers geluid gingen maken NA het verlagen van de auto. Waarschijnlijk omdat 80.000 kilometer lang de breker langer werd uitgetrokken dan toen de auto opeens 3cm omlaag ging. Dan staat de auto precies in dat gedeelte waar de slijtage aan de brekers ontstaat. Dat veroorzaakte bij mij ruimte op de brekerstang waardoor dit hoorbaar werd op klinkerwegen. ERG irritant!!!!

Beste,

Graag wil ik mijn auto gaan verlagen, korte tijd geleden heb ik nieuwe velgen gekocht (AEZ valencia dark 17'')

Nu heb ik in het schema zien staan dat de voorkant 35mm en de achterkant 30mm verlaagt kan worden?

Wat ik niet wil hebben is dat ik met heuvels loop te klote.

Hebben jullie ervaring met het verlagen bij deze velgen? of kunnen jullie mij informatie geven.

Gr,

Kevin

Beste,

Graag wil ik mijn auto gaan verlagen, korte tijd geleden heb ik nieuwe velgen gekocht (AEZ valencia dark 17'')

Nu heb ik in het schema zien staan dat de voorkant 35mm en de achterkant 30mm verlaagt kan worden?

Wat ik niet wil hebben is dat ik met heuvels loop te klote.

Hebben jullie ervaring met het verlagen bij deze velgen? of kunnen jullie mij informatie geven.

Gr,

Kevin

bij heuvels moet je altijd wat minderen verlaagd of niet.

had vroeger op mijn fiesta St mk6 17'' velgen en een eibach verlaging 30mm en was er heel tevreden van

bij heuvels moet je altijd wat minderen verlaagd of niet.

had vroeger op mijn fiesta St mk6 17'' velgen en een eibach verlaging 30mm en was er heel tevreden van

Daar heb je gelijk in, ik bedoel ermee te zeggen dat ik niet bijna stil moet gaan staan om over een heuvel heen te rijden zoals (ik) sommige wel is zie doen met auto's die onwijs verlaagd zijn en dat wil ik voorkomen.

Bedankt voor je reactie!

Daar heb je gelijk in, ik bedoel ermee te zeggen dat ik niet bijna stil moet gaan staan om over een heuvel heen te rijden zoals (ik) sommige wel is zie doen met auto's die onwijs verlaagd zijn en dat wil ik voorkomen.

Bedankt voor je reactie!

ah ok zo extreem wordt het niet met 30mm verlaging, na verlaging van de fiesta vond ik zelfs dat hij beter van een heuvel afreed.leek minder door te slaan

ah ok zo extreem wordt het niet met 30mm verlaging, na verlaging van de fiesta vond ik zelfs dat hij beter van een heuvel afreed.leek minder door te slaan

De Einbach veren zijn wrs dus harder dan de originele zoda ze minder snel door slaan?

De Einbach veren zijn wrs dus harder dan de originele zoda ze minder snel door slaan?

Zou eerst je velgen veranderen in de goede ET waarde en J waarde en daarna pas verlagen anders heeft het verlagen bij jou geen zin.

Bedankt voor de informatie dan weet ik zeker dat ik hem ga verlagen met 30 mm.

Gr

Sign in to follow this