Jump to content
Fiestaclub.nl
Burrn

Sensor Automatische Verlichting Doet Raar

Recommended Posts

Sinds een paar weken doet de sensor van mijn automatische verlichting een beetje raar. Ik heb de verlichting vaak op automatisch staan (behalve bij slecht weer overdag, dan rijd ik altijd met verlichting), maar de laatste tijd doet hij een beetje raar.

Bij twijfelachtig weer springt de verlichting heel vaak aan en kort daarna weer uit. Ook als ik bijvoorbeeld achter een auto zit dan gaat hij aan, is de auto iets verder dan gaat verlichting weer uit. Ik had hiervoor nooit problemen met de verlichting.

Is de sensor misschien vuil? (waar zit deze uberhaupt?). Of komt het misschien doordat ik laatst mijn stadslichten heb vervangen door LEDlampjes (zou ik wel raar vinden).

Sinds een paar weken doet de sensor van mijn automatische verlichting een beetje raar. Ik heb de verlichting vaak op automatisch staan (behalve bij slecht weer overdag, dan rijd ik altijd met verlichting), maar de laatste tijd doet hij een beetje raar.

Bij twijfelachtig weer springt de verlichting heel vaak aan en kort daarna weer uit. Ook als ik bijvoorbeeld achter een auto zit dan gaat hij aan, is de auto iets verder dan gaat verlichting weer uit. Ik had hiervoor nooit problemen met de verlichting.

Is de sensor misschien vuil? (waar zit deze uberhaupt?). Of komt het misschien doordat ik laatst mijn stadslichten heb vervangen door LEDlampjes (zou ik wel raar vinden).

je sensor zit achet je buitenspiegel het is een gecombineerde sensormet je automatische ruitenwissers, deze zou inderdaad vol met stof kunnen zitten.

Je ledjes heeft hier niks mee te maken

grt

Is zo een regensensor/lichtsensor van de mk 6,5 ook toepasbaar in de mk6.

Uiteraard met bijbehorende module. Of zit dit verwerkt in de ecu.

Is zo een regensensor/lichtsensor van de mk 6,5 ook toepasbaar in de mk6.

Uiteraard met bijbehorende module. Of zit dit verwerkt in de ecu.

ik denk dat dit wel mogelijk zou moeten zijn,

je zal dit welmoeten programeren inje voertuigconfiguratiecomputer

het grootste nadeel is dat hij op de voorruit geklikt zit, dit betekend

dat je ook een andere ruit nodig hebt(dit is niet echt goedkoop)

idd. is niet echt de moeite waard om je voorruit te vervangen door zoiets

je moet ook denken aan de ruitenwisserschakelaar die vervangen moet worden en je lichtschakelaar

Ik wilde vandaag even kijken of de sensor misschien vies is. Iemand enig idee hoe ik dit er af krijg zonder het te slopen?

DSC_0459.jpg

DSC_0460.jpg

Nja die metalen plaatjes kun je 'open' klappen. Maar die sensor zelf zit dan nog goed vast, maar waar aan weet ik niet.

Nou na een aantal maanden ben ik waarschijnlijk achter de oorzaak van het probleem en dat was niet de sensor...

Ik had mijn verlichting vervangen door led (dagrij en achterlichten). Nu was mijn derde remlicht vorige week stuk en tijdens het vervangen kwam ik er achter dan mijn lichten aansprongen tijdens het remmen. Mijn led achterverlichting maakte dus kortsluiting, waardoor mijn overige verlichting aansprong. Al die tijd gaf ik mijn sensor de schuld, maar die was het dus niet...

heb je wel gelijk de sensor bij je voorruit schoongemaakt want vaak genoeg gehad dat als het daar vies en vettig is dat de sensor niet goed werkt

heb je wel gelijk de sensor bij je voorruit schoongemaakt want vaak genoeg gehad dat als het daar vies en vettig is dat de sensor niet goed werkt

Ja die had ik wel 30x schoongemaakt de afgelopen tijd ;)

Mooi dat het opgelost is.

Kan hier een slotje op ?

Mooi dat het opgelost is.

Kan hier een slotje op ?

Doe maar!

Guest
This topic is now closed to further replies.