Jump to content
Fiestaclub.nl
Clank

Handleidingen Posten

Recommended Posts

Wordt misschien een beetje veel, 2 topics na elkaar, maar ik vroeg me af waarom het niet mogelijk was om zelf een topic met een handleiding te starten.

Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen net als mij zijn, die beginnen aan een klus waar ze nog geen kaas van hebben gegeten. Dan is het altijd prettig als er met foto's wordt uitgelegd hoe het ongeveer zit, waar je op moet letten en hoe je een klus moet doen.

Ik zou zelf namelijk ook graag handleidingen maken over simpele dingen die behoorlijk wat geld kunnen besparen met betrekking tot onderhoud. Ik denk namelijk dat als dit soort topics er zijn, mensen het ook eerder zouden aandurven om te beginnen met sleutelen en het forum uiteindelijk ook actiever zullen gebruiken.

Ach.. Dit soort handleidingen zijn ook erg handig.

Neem de filmps van bram, zie post,http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=18966&hl=

Deze zouden niet misstaan bij de mk7 handleiding.

Ah, en waar zou ik dan in eerste instantie het topic moeten openen?

We hebben dit in het verleden zo gedaan, om het een beetje overzichtelijk te houden. We wilden het juist een beetje eenduidig houden, zodat niet iedereen daar zomaar een topic neerzet met informatie die niet juist of niet volledig is, slecht leesbare taal of dat soort dingen. Ook slaan we de foto's die in die topics geplaatst zijn zelf op onze eigen server op, zodat je niet na verloop van tijd allemaal rode kruisjes krijgt omdat de links niet meer werken. We hebben een paar jaar terug bij de komst van het nieuwe forum al die topics na moeten lopen, en heel veel moeten aanpassen, overal achteraan mailen voor foto's omdat die niet meer werkten, onjuistheden verbeteren enz. We wilden voorkomen dat iedereen in de toekomst zomaar lukraak van alles ging plaatsen waar je na verloop van tijd geen zicht meer op heb.

Je kunt gewoon een eigen topic maken en dan mij of een van de andere mods even een berichtje sturen dat je hem gemaakt hebt. Wij uploaden dan de foto's en verplaatsen het topic. Het voordeel als jij het topic eerst zelf aanmaakt is dat het gewoon jou bericht is. Als mensen dan nog vragen of onduidelijkheden hebben kunnen ze jou ook een bericht sturen. Als ik het bericht zou maken krijg ik vragen waar in helemaal geen idee van heb.

Maar schroom vooral niet om dit soort topics of ideeen te plaatsen, dat waarderen we juist!

Duidelijk. Misschien is het nog een idee om dit verhaal onder het kopje handleidingen te zetten voor eventueel nieuwe leden?

Ik ga in ieder geval zondag mijn eerste handleiding maken.

Alles is gelukt. Nog bedankt daarvoor.

Ik had alleen nog een vraag, en ik hou het even in dit topic, omdat ik anders nogal overheers op dit subforum. Is ook niet helemaal de bedoeling.

Waarom staan de MK4 en MK5 handleidingen niet bij elkaar? Het is in principe de zelfde auto en de techniek erachter is ook gewoon hetzelfde. e

We hebben de type's aangehouden die Ford zelf ook gebruikt. De Mk5 is uitgebracht als apart model, dit in tegenstelling tot de Mk6.5 die echt is uitgebracht als facelift van de Mk6. Hadden ze in plaats van Mk5 bijvoorbeeld voor typebenaming Mk4.5 gekozen, dan hadden we ze onder hetzelfde kopje gezet, net zoals bij de 3.5 en de 6.5 het geval is. Waarom Ford daarvoor gekozen heeft weet ik ook niet.