Jur

Turboloze Driepitter Voor Ford Fiesta

23 posts in this topic

med_gallery_19_28_111152.jpg

De Ford Fiesta heeft een opfrisbeurt ondergaan. Naast een gewijzigd frontje krijgt ook het motorenpalet een kleine makeover. Een atmosferische 1,0-liter wordt aan het gamma toegevoegd.

Eerder al kondigde Ford de komst van de 1,0-liter EcoBoost-motoren aan voor de Ford Fiesta. De vernieuwde Fiesta krijgt nu de beschikking over een een-punt-nulletje zonder drukvulling.

De 1,0-liter driecilinder levert 65 of 80 pk en presteert daarmee nagenoeg hetzelfde als de huidige 1.2. Per honderd kilometer drinkt het nieuwe blok 4,3 liter benzine. Verder krijgt Fords B-segmenter de beschikking over de welbekende 1,0-liter EcoBoost-motoren met 100 of 125 pk. Daarnaast is er een 1,6-liter Ti-VCT benzinemotor met 105 pk met PowerShift transmissie en een 1,6-liter TDCi oliestoker met 95 pk. Deze laatste verbruikt 3,3 l/100 km en blaast daarbij slechts 87 gram CO2 per kilometer de lucht in.

Op de Autosalon van Parijs kunnen we de vernieuwde Fiesta van dichtbij bekijken. Begin september werd de kleine Ford al onthuld op het Go Further-event in Amsterdam.

Bron: autoweek

Erg fraai, die nieuwe neus!

Nee, de nieuwe smoel is niet voor mij weggelegd. Ook het nieuwe motorenaanbod is ... minder in mijn ogen. Ben blij dat ik nog een fatsoenlijke 1.6 motor heb, in plaats van zo'n opgefokt 1.0 blokje...

Nee, de nieuwe smoel is niet voor mij weggelegd. Ook het nieuwe motorenaanbod is ... minder in mijn ogen. Ben blij dat ik nog een fatsoenlijke 1.6 motor heb, in plaats van zo'n opgefokt 1.0 blokje...

Ik vraag me af of de Metal ook mee gaat met de facelift.

Ik moet zeggen, dat ik het een erg gedurft, maar juist daarom ook geslaagd design vind. Alleen is het een beetje jammer dat het een beetje het MK5 gevoel terug brengt. Waarbij het neusje niet goed bij het kontje past. Maargoed, daar ben ik zelf ondertussen ook al aan gewend.

Ik denk, dat dit nog best een succes kan worden.

Ik moet zeggen, dat ik het een erg gedurft, maar juist daarom ook geslaagd design vind. Alleen is het een beetje jammer dat het een beetje het MK5 gevoel terug brengt. Waarbij het neusje niet goed bij het kontje past. Maargoed, daar ben ik zelf ondertussen ook al aan gewend.

Ik denk, dat dit nog best een succes kan worden.

de MK2 was ook maar een facelift van de MK1

de Mk5 die van de Mk4

Eigenlijk zitten we pas op generatie 5 van de fiesta..met dus 2 'forse' facelifts ertussen.

Misschien wordt er ook een mooie navigatie leverbaar. In de B-max komt dat in het voorjaar. Het dashboard vertoont veel overeenkomsten. Echt een gemis zo'n standaard groot scherm navigatie. De concurrentie heeft het wel. Snap dat niet :-(

Voor de rest vind ik de nieuwe neus wel stoer. Lijkt sterk op de nieuwe Mondeo. Zo er wel graag de nieuwe ST spoilers op willen. Erg gaaf. En zit er nou een sideskirt op deze blauwe 5-deurs???? http://www.autoblog.com/photos/2013-ford-f...#photo-5257996/

Wat betreft de motoren is die nieuwe 1.0 turbo niet gek hoor. Nagenoeg hetzelfde koppel en vermogen maar een zuiniger motor als de 1.6 ti-vct. Wat wil je nog meer?? Komt ook bij dat er een lekker racy geluid in zit. Geen dure demper meer nodig dus.

als ik heel eerlijk ben.....vind die nieuwe neus ook niets.....misschien ff wennen, maar heb het idee dat ik zit te kijken naar een auto uit de film cars, of een documantaire over haaien

?? waarom zou je ingebouwde navigatie willen?? heb het gehad in onze Focus Futura, kaart verouderd

en je kan stevig in de buidel tasten, €150,- voor een update is nog een beginnetje.

Neem dan gewoon elk jaar een nieuwe tomtom, ben je ook hetzelfde kwijt, en heb je wel een NL stem

en geen Vlaamse zoals Ford het nog steeds gebruikt :wink:

Het ziet er luxe uit. En veel mensen die een nieuwe auto kopen, kunnen die 150€ in het jaar erbij.

rijd goed hoor met de 1.0l motor!

De 1.0 rijd idd perfect ik heb er al 600 km opzitten

ecoboost

Inderdaad niks mis met die 1.0 blokjes..... Ik rijd erg veel kilometers, dus ik zou sowieso voor de diesel gaan....

:)

De 1.0 rijd idd perfect ik heb er al 600 km opzitten

ecoboost

Bij jou zat er toch een enorme turbo op?

Nou enorn niet hoor het pk is gewoon 82 met de turbo totaal 100 denk ik rap istie wel ja :lol:

Dan is het toch geen ecoboost?

Dan is het toch geen ecoboost?

En dat is precies waar DIT topic over ging.. een turboloze 3 pitter (-:

Aaaah, ik dacht dat de fiesta ook gewoon een 1.0 inclusief turbo zou hebben. Naast de atmosferische 1.0.

Ook omdat edjo ecoboost in zijn onderschrift heeft staan dacht ik dat het over een 1.0 turbo ging.

Aaaah, ik dacht dat de fiesta ook gewoon een 1.0 inclusief turbo zou hebben. Naast de atmosferische 1.0.

Ook omdat edjo ecoboost in zijn onderschrift heeft staan dacht ik dat het over een 1.0 turbo ging.

volgens mij heeft edjo inderdaad een 1.0 ecoboost (turbo).. mijn opmerking was om het topic niet verder te 'vervuilen'

Het topic betreft een 1.0 zonder ecoboost..

Dus aan een ieder, bij voorkeur alleen reageren omtrend de turboloze 1.0

mensen het is toch the engine of the year die 1.0 van mij er is toch geen ander blok dan de driepitter van mij?

grts edjo

Er is wel degelijk nog een 1.0. Die in de focus ligt namelijk.

juist en dat blok lig bij mij erin, snap je, best nieuw hoor en snel!!!!

Ik haal dingen door elkaar. Laat maar zitten. xD