Jump to content
Fiestaclub.nl
Fiesta1977

Fiesta 1977 Chocolate

Recommended Posts

Zullen ze bij een controle/apk raar opkijken als ik er een echte RWD van heb gemaakt?

Staat tog al in de papieren.

denk ik wel, maar het staat er al op dus ;)

Deze velgen ga ik monteren.

Met 185-45R14 banden.

55EF82B7-A8F3-4C4A-92FB-D2D7BEA72818-661

En dit is mijn "spuitcabine".

De velg ronddraaien en spuiten maar.

325D814C-BFC4-4E74-8AC7-BA5DC3B141CC-661

welke kleur gaan de velgen gespoten worden

wel makkelijk zo als je hard genoeg draait dan loopt de verf vanzelf naar buiten toe haha

163339F6-6FC0-448E-89DB-62635671988D-172

Een elastiek aan de choke gemonteerd. Deze komt niet helemaal terug en zorgt voor het hoge stationair toerental.

Wordt snel vervangen door een veertje.

2013-08-13003.jpg

Banden gekocht.

Zijn niet zo breed geworden als ik eers wilde, waren te prijzig en wacht wel op een aanbieding.

Dit is 165/70R14

En 100 op de teller is ook 100 op de iPhone. Dus nu geen afwijking meer.

En ik heb nieuwe wielbouten. Deze hebben een extra conische ring die groter is als een normale wielbout. ivm de grote gaten in de velg.

Achter een setje spoorverbreders ertussen gezet.

Dan is de wielkast iets meer gevuld.

2013-08-14001.jpg

2013-08-14002.jpg

En de Capri achterbank gemonteerd (wel overgezet op het frame van de Fiesta-achterbank)

2013-08-14003.jpg

Nu gaan bedenken waar ik de radio ga verstoppen.

Luidsprekers op de deuren en in de achterpanelen vallen wel op, al maak ik daar nog stof overheen. Maar de radio wil ik niet in zicht.

Achterbank ziet er netjes uit!

Speakers kun je ook plaatsen aan de zijkant voor de deuren, onder het dashboard.

Wanneer je de radio uit het zicht wilt, kun je hem in het dashboardkastje of onder de stoel plaatsen....

Achterbank ziet er netjes uit!

Speakers kun je ook plaatsen aan de zijkant voor de deuren, onder het dashboard.

Wanneer je de radio uit het zicht wilt, kun je hem in het dashboardkastje of onder de stoel plaatsen....

Thx, en ik wil er minimaal een 16cm composet in hebben, en die wordt te dik voor bij de voeten.

Radio in het dashboardvak laten verzinken zat ik ook al aan te denken. Zit veel ruimte achter.

Bediening kan met een AB.

Verbruik een tijdje in de gaten gehouden, en 1:14 valt me reuze mee.

Alleen maar kleine stukjes, en een 4-bak.

Valt inderdaad mee. Dat haal ik met netjes rijden met mijn fiesta ook ongeveer.

:-D 30 jaar ouder en hetzelfde verbruik :-D

Al moet ik echt wel op zoek naar een 5bak (waarvoor al ruimte is)

Lekker rustig toeren is leuk, maar wil wel wat over hebben. En ik moet de pook roeren om hem in een versnelling te zetten.

Je bedoelt dat er veel speling op zit?

Misschien dat dan namelijk nieuwe rubbers een goed idee is om erin te hangen.

Heeft niks met de rubbers te maken, eerder met het pookgedeelte onder de auto.. hier komt na loop van tijd meer ruimte op, soms het het aandraaien van de veertjes wat ( voor de middenpositie ) en anders kijken naar een andere met minder speling

Heeft niks met de rubbers te maken, eerder met het pookgedeelte onder de auto.. hier komt na loop van tijd meer ruimte op, soms het het aandraaien van de veertjes wat ( voor de middenpositie ) en anders kijken naar een andere met minder speling

Speling komt vaak in de kruiskoppelingen en/of in centreer nokjes/veertjes te zitten.

Aandraaien van de veertjes kan niet echt (de schroef is er alleen om de veer op zn plek te houden) .. kwestje van nieuwe blokjes en veertjes bij de dealer bestellen (voor het mega bedrag van nog geen 5 euro)

En die kruiskoppelingen worden veelal aangepast zodat deze gelagerd worden.... wat het schakelen soepeler en strakker / nauweuriger maakt. Ook dit kost nog geen 10 Euro...

de onderdelen die Razer benoemt (voor een mk3)

linkage6.jpg

En anders de kruiskoppeling opnieuw opbouwen:

Vanglijlagers (nylon bus):

20040622_1.jpg

Met, M8 getapte stangen, Ringetjes, moertjes en... lagertjes:

20040622_4.jpg

20040622_9.jpg

Naar:

20040622_10.jpg

De details:

http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox3.shtml

(hier had ik ook de tip vandaan om mijn B&M shifter in dempertjes te hangen)

20040611_1.jpg

Heren bedankt voor de info.

Als iemand in mijn auto stapt en wil schakelen dan zet hij de versnelling in de achteruit.

Hij moet eerst in de 2 en dan recht naar voren voor de 1. Met rijden zelf heb je er geen last van.

Ook vind ik de toerentallen boven de 90km/u niet leuk. Daarom wil ik richting 5bak.

Maar dan kan ik de pook zowiezo strakker zetten met deze tips!

Hij rijd nog steeds zeer leuk.

Al maakte hij de laatste tijd een beetje meer geluid. En gister merkte ik waarom.

De uitlaat begon los te komen tussen de voorpijp en de vlamvanger.

Vandaag een stuk van een oude uitlaat gezaagd en er tussen gelast. En nu één onderdeel over:

2013-10-06002.jpg

De bovenkant is afgescheurt, de onderkant is netjes gezaagd.

:duim: ziet er goed uit

Thx, het is geen alu grill. Die was er niet te vinden breder als 125cm.

Dit is kunststof, maar stevig genoeg.

Betreft

Wijziging vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

Kenmerk B/CA-UPB/13/174

Geachte heer/mevrouw,

Onder voorbehoud van goedkeuring door de Eerste Kamer van de Staten-Generaal wijzigt per 1 januari 2014 de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers. De vrijstelling geldt vanaf dat moment alleen nog voor motorrijtuigen die veertig jaar geleden of eerder voor het eerst in gebruik zijn genomen (datum eerste toelating 1 januari 1974 of eerder).

Wat betekent dit voor u?

U bent eigenaar/houder van het motorrijtuig met kenteken ..-..-.. . Dit motorrijtuig is later dan de hiervoor genoemde datum voor het eerst in gebruik genomen. Vanaf 1 januari 2014 is er voor dit motorrijtuig weer motorrijtuigenbelasting verschuldigd.

Uw motorrijtuig heeft een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1988. U komt in aanmerking voor de overgangsregeling voor oudere motorrijtuigen. Deze regeling houdt in daf/ü voor een kalenderjaar een kwart van de normaal verschuldigde belasting verschuldigd bent met een maximum van € 120.

Voorwaarden

Voor deze regeling geldt als voorwaarden dat er in januari, februari en december geen gebruik van de weg mag worden gemaakt (in 2014 alleen niet in december) en dat naar aanleiding van bijvoorbeeld verkoop of schorsing geen teruggaaf van betaalde belasting wordt verleend.

U ontvangt in 2014 een rekening voor uw motorrijtuig en wanneer u deze rekening tijdig betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Wanneer u de verschuldigde belasting op grond van de overgangsregeling niet betaalt, bent u vanaf begin 2014 de volledige belasting verschuldigd.

Meer informatie

Hebt u nog vragen? Informatie over de motorrijtuigenbelasting kunt u op http://www.belastingdienst.nl/mrb vinden. Of bel de BelastingTelefoon Auto: 0800-0749, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

J.F. van de Poll

Hoogachtend, de inspecteur

Ik heb de brief ontvangen, dat word dus een dikke mrb betalen.

Motorrijtuigenbelasting voor 3 kwartaal: € 45,00 !

En dan Dec, Jan en Feb ergens stallen.

En voor mijn motor: € 29,00 En de Sierra: € 101,00

Ga ze alledrie dan in de goedkoopste WA verzekering doen, en lekker kilometers knallen. Op duitse benzine, dat weer wel. Dat scheelt me € 0,15 per liter in deze regio.