Jump to content
Fiestaclub.nl
Fiesta1977

Fiesta 1977 Chocolate

Recommended Posts

Dank je,

Voor de grill ben ik nog aan het nadenken.

Krijg elke keer te horen of het luxaflex is :-(

Het leuke van zo'n oudere auto is dat het allemaal heel simpel in elkaar zit. Je hoeft niet een halve auto te slopen om ergens bij te kunnen.

(al heb ik hem natuurlijk wel helemaal "gesloopt", maar dat had het beruchte roestmonstertje veroorzaakt.)

In elkaar gaat strax ook weer makkelijk.

Als de voorraam er in zit dan gaat de vloerbedekking er in en kan het dashbord, stoelen en de panelen.

Dan nog een keer de motor er uit en een beurtje geven, en de motorruimte afwerken (spuiten).

Ja, de grill verdiend extra aandacht zullen we maar zeggen :grin:

maar de vraag is dan gelijk: wat dan? misschien eens kijken bij rally uitvoeringen van dit model....??

Moet wel zeggen dat de foto het grilletje nu niet goed doet.

In het echt ziet de grill er toch steviger uit als op de foto.

Och, ik bedenk wel wat.

Ik moet er mee rondrijden :grin:

Vandaag een klein beetje gedaan.

Achterlichten de fittingen weer aangesloten en de nummerbordverlichting doet het nu ook.

En na een klein gevecht met het raamrubber om die om de voorruit te krijgen, zit de ruit er bijna helemaal in.

Moet nog een paar kleine stukjes aanduwen.

2012-11-11002.jpg

Was lekker warm in het zonnetje. Nu hopen dat het weer de komende week meevalt, en ik op tijd van het werk terug ben, dan kan ik verder met opbouwen.

Dat ziet er wel netjes uit ja. Alleen ga niet aan de booskijkers. Niet op een MK1.

Booskijkers wordt het zowiezo niet !!

Motorkap blijft zo.

Maar de grill, heb gister wel 1000 foto's van MK1's gezien, en allemaal hadden ze het plastic grilletje. Al dan niet in kleur.

Geen enkele andere gezien. Kan zijn dat die er wel zijn, maar nog niet tegengekomen.

Grill zoals in de foto hierboven is origineel ford... van een Amerikaanse mk1.

Heb er nog een aantal liggen :)

Vind het grilletje bij die rode wel passen, alleen die booskijkers,......

Voor de rest is het ook een leuk ding.

Maar ik zoek dus iets compleet anders.

wil later ook zon project beginnen!

Moet je zeker doen, ga je veel leuke dingen ontdekken die later verbeterd of veranderd zijn.

En als je de basistechnieken van sleutelen beheerst, ofwel niet meer moeren en bouten over houdt als waarmee je begon. Dan kom je erg ver.

En het internet staat vol tips en trucks.

Een lascursus heb ik niet gehad, en dat valt te zien, maar met wat geduld en redelijk goed materiaal kom je aardg ver.

Het is dat ik de ruimte er niet voor heb, en al mijn geld al naar mijn huidige fiesta gaat. Anders zou ik er ook zo aan beginnen.

Ik hou ze wel een beetje in de gaten via autotrack.

Maar mocht het zijn dat om een of andere reden mijn mk5 niet meer rijdt, misschien dat ik dan toch een mk1 of mk2 aan ga schaffen. Ik heb hem toch niet nodig als daily. Met de trein kan ook alles.

EDIT: er staat er momenteel een hele mooie in friesland te koop via autotrack.nl.

Het is natuurlijk ook een beetje belangrijk wat de MRB gaat doen, als is dat voor een MK1 niet veel, als 2e auto scheelt het wel.

Die in Oosterwolde ziet er strak uit!

Is volgens mij inderdaad niet veel.

En voor mij is een auto ook maar hobby. Zodra ik ben afgestudeerd en echt een daily ride nodig ga hebben, ga ik waarschijnlijk lease rijden.

Blok er even uit om de goeie versnellingsbak te monteren en de kabelboom weer terug leggen op de plek waar die ongeveer hoort.

Wel al een leuke puzle bij een achterlicht.

Ik heb knipperlicht, ik heb een achterlicht, ik heb een remlicht.

Maar als ik deze combineer dan knippert van alles mee.

Broertje helpt me morgen daarmee.

Was het bijna, omdat aan bijna alle draden geklust is had ik de achteruitrijverlichting verdacht van de massa te zijn.

Bleek de massa niet goed vastgezeten te hebben en onder in het achterscherm te liggen.

Daar twee nieuwe draden voor gemaakt en alle verlichting doet het.

Ook de versnellingsbak omgewisseld. De bak die er in zat was puur voor het kunnen monteren van de startmotor, deze had niet eens aandrijfassen.

Nu de bekabeling in de motorruimte nog opknappen, sommige kabels hebben isolatie met breuken en die ga ik of vervangen of een krimpkous eroverheen.

geen massa is ook een massa probleem

maar mooi dat het zo simpel was, word beroerder als je de halve draadboom moet aanpassen :wink:

trouwens hier een mk1 met ronde koplampen

Zit volgens mij een polo grill in?

00114572.jpg

met die velgen en verlaging erbij wordt het wel erg VW.

Welke velgen bedoel je?

En ik wil een andere grill als die schuine plastick......

Als mijn idee niets lijkt, kan ik het altijd nog veranderen.

Radiator zit weer op zijn plek.

En gelijk het blok met de bak ook maar weer gemonteerd.

Was een beetje donker voor foto's.