Sign in to follow this  
Followers 0
DKJB

Distributie Fiesta 2007 Mk6.5

6 posts in this topic

Even wat hulp vragen van de techneuten/ervaringsdeskundigen hier :grin::

Op het internet lees ik tegenstrijdige berichten over de distributie van ons model Fiesta (1.6i mk6.5). De een zegt een ketting en de ander (waaronder hier op fiestaclub) een riem. Weet iemand wat er in deze motor zit?

Als het een riem is, wanneer zou ie dan vervangen moeten worden? Hij heeft momenteel 96.500 gelopen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Dennis

Volgens mij heeft alleen de ST en de 1.3 een ketting van de benzine uitvoeringen. De rest is volgens mij allemaal een riem.

Volgens mij heeft alleen de ST en de 1.3 een ketting van de benzine uitvoeringen. De rest is volgens mij allemaal een riem.

Bedankt, binnenkort maar even een beurtje plannen dan :jaknikker:

Nog even op gezocht. Denk dat je hiermee wel een eindje komt ook.

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=6599

thanx, die had ik al gezien. Maar wist door de tegenstrijdige berichten het niet zeker meer :)

Klopt het als ik gelezen heb om de 100.000km te vervangen?

Aangepaste interval voor distributieriemen!

--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn door aanpassingen gemaakt in de intervallen voor het vervangen van de distributie riemen van bepaalde motoren. Er is nog niet bekend gemaakt waarom, dit zal later, na testen uitgevoerd te hebben, wel bekend gaan maken.

Het gaat om de 1.4 16v en de 1.6 16v (incl ti-vct) motoren in de en de C-Max vanaf 01/2005 tot 10/2010

Ook de Fiesta en Fusion vanaf 11/2001,1.25 16v, 1.4 16v en 1.6 16v (incl ti-vct) motoren.

En de Mondeo vanaf 02/2007 met de 1.6 16v motor.

De interval van deze distributieriemen was 160.000 KM of 10 jaar.

Dit is terug gebracht naar 160.000 KM of 8 jaar.

Als ik verdere informatie heb zal ik dat hier plaatsen!

Heb dit van een Focusforum.

Sign in to follow this  
Followers 0