Jump to content
Fiestaclub.nl
Henry

Softwareupdate Ford Audio

Recommended Posts

Niemand? :(

Dit staat er op de website van Ford.

Ik denk dat de MK7 en oudere modellen geen updates meer krijgen!

SYNC updates

De Ford SYNC-technologie is voortdurend in ontwikkeling; de taalmogelijkheden worden bijvoorbeeld steeds geavanceerder. En u heeft de mogelijkheid om de verbeteringen en nieuwe diensten in uw SYNC-versie te integreren, zodra deze beschikbaar zijn.

Op dit moment kunt u de updates naar uw SYNC-versie laten downloaden door uw auto bij uw Ford dealer langs te brengen.

In de toekomst heeft u de mogelijkheid om de updates via onze website naar een USB-stick te downloaden. Vervolgens sluit u de USB-stick aan op de USB-poort in uw auto en kunt u de updates en nieuwe diensten zelf overzetten.

Bron:http://www.ford.nl/OverFord/SYNCBluetoothV...ontrol/FordSync

Ik heb recent de nieuwe versie geinstalleerd maar als ik nu iemand bel is de verbinding heel erg slecht.

De verbinden is zo slecht dat ik niks kan verstaan, digitale ruis beter kan ik het niet omschrijven. Als er een belletje binnen komt die gaat wel goed. Ik heb geprobeerd de update nog een keer te installeren maar dat kan niet meer. Iemand tips of moet ik langs de garage?

Ik heb een Samsung Galaxy S3

Heeft iemand deze update (zip?) nog in bezit, kan hem namelijk niet meer van de ford website(s) downloaden:-(

Misschien kan iemand ze als bijlage toevoegen of mailen?

alvast bedankt!

Ik kan op mijn Fiesta mk7 sport uit 2008 geen muziek streamen via bluetooth, bellen etc kan wel. Via google gevonden dat ik hem even moet updaten, dan zou het moeten kunnen. Tegenwoordig heeft ford dat sync 3 gedoe, maar zover ik weet is dat alleen voor fords vanaf 2012. Updates voor mijn fiesta kon ik niet meer vinden op de ford site, dus heb ik de 2012 update gedownload via een andere site (totaal 2 verschillende geprobeerd).

Probleem is dat het updaten niet lukt, als ik de update op een usb stick zet (heb er 4 verschillende geprobeerd) en in de auto stop krijg ik vrijwel direct na het starten van de update de melding: "updaten mislukt, probeer opnieuw. Al probeer ik 100x opnieuw, wil het steeds niet lukken. Iemand die weet hoe dit op te lossen is? Of hoe ik op een andere manier muziek streamen via bluetooth mogelijk kan maken?

Rob heb je een USB aansluiting affabriek ? Of probeer je te updaten via de usb-poort op de module?

probeer eens een andere USB stick :)

Just now, Nielsicq said:

Rob heb je een USB aansluiting affabriek ? Of probeer je te updaten via de usb-poort op de module?

probeer eens een andere USB stick :)

USB affabriek, ja. Heb al 4 verschillende USB sticks geprobeerd. Zo eens kijken of ik ergens nog andere USB sticks vinden kan, allemaal proberen. 

9 minutes ago, De Rob said:

USB affabriek, ja. Heb al 4 verschillende USB sticks geprobeerd. Zo eens kijken of ik ergens nog andere USB sticks vinden kan, allemaal proberen. 

Inmiddels nog 4 andere USB stick geprobeerd (totaal 8), met alle het zelfde probleem. Kan het nog ergens anders aan liggen? 

On 12-4-2019 at 20:16, De Rob said:

Ik kan op mijn Fiesta mk7 sport uit 2008 geen muziek streamen via bluetooth, bellen etc kan wel. Via google gevonden dat ik hem even moet updaten, dan zou het moeten kunnen. Tegenwoordig heeft ford dat sync 3 gedoe, maar zover ik weet is dat alleen voor fords vanaf 2012. Updates voor mijn fiesta kon ik niet meer vinden op de ford site, dus heb ik de 2012 update gedownload via een andere site (totaal 2 verschillende geprobeerd).

Probleem is dat het updaten niet lukt, als ik de update op een usb stick zet (heb er 4 verschillende geprobeerd) en in de auto stop krijg ik vrijwel direct na het starten van de update de melding: "updaten mislukt, probeer opnieuw. Al probeer ik 100x opnieuw, wil het steeds niet lukken. Iemand die weet hoe dit op te lossen is? Of hoe ik op een andere manier muziek streamen via bluetooth mogelijk kan maken?

Sync3 zit in de Fiesta vanaf de mk8 (2017). In de Mk7/7.5 niet helaas.

Welke versie heb je en welke versie heb je gedownload? Wat je ook kan doen is even naar http://owner.ford.com gaan en aanmelden daarna je VIN invoeren en via Service->Sync software updates kijken wat de versiehistorie is via deze pagina. Wellicht moet je eerst een andere update doen. Let op: die site is echt verschrikkelijk traag.

On 14-4-2019 at 10:01, TristanT said:

Sync3 zit in de Fiesta vanaf de mk8 (2017). In de Mk7/7.5 niet helaas.

Welke versie heb je en welke versie heb je gedownload? Wat je ook kan doen is even naar http://owner.ford.com gaan en aanmelden daarna je VIN invoeren en via Service->Sync software updates kijken wat de versiehistorie is via deze pagina. Wellicht moet je eerst een andere update doen. Let op: die site is echt verschrikkelijk traag.

Geprobeerd via de ford site die je aangaf, daar is niks te vinden van updates, helaas. Het enige wat ik vinden bij updates kan is dit: "Your vehicle is not SYNC equipped". En bij versie historie staat helemaal niks, helaas.

Ik weet niet precies welke versie ik nu heb, volgens mij is hij nog nooit geüpdatet dus de versie die er standaard op stond. Ik heb de nieuwe versie via hier: https://willtaylor.org/update-ford-audio-bluetooth/ gedownload, ergens iets meer naar onderen staat een link naar het downloaden van de zip file met daarin de update.

Als je in een mk7 alleen kan bellen maar niet kan streamen moet je de optie ff aanzetten. 

Als je wel gwn een usb ingang hebt bij je handrem zou je in theorie de juiste module al wel moeten hebben.