Jump to content
Fiestaclub.nl
Henry

Softwareupdate Ford Audio

Recommended Posts

Hallo, iemand de nieuwe update van april al gezien, en al geupdate?

De download is hier te vinden: http://www.ford-mobile-connectivity.com/downloadsUpdates

Zo nu ff stickie formatteren en dan ff proberen...

Zo update loopt.

Wat ik gedaan heb, usb stick als FAT32 geformatteerd en alle bestanden uit die zip los in de root van de USB gezet.

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft maar bij deze ;)

Releasenotes: The update to your Ford Bluetooth and multimedia module provides you with improvements in the following areas:

- Playback of music files via the USB stick

- Connection stability of iPod/iPhone devices

- Connection stability for Bluetooth, telephony and music streaming via Bluetooth

- Compatibility of mobile phones

Dit is voor alle versies van die radio neem ik aan, straks heb ik ruzie met mijn ouders dat hun radio niet meer werkt :P

Geeft je radio wel aan, of je de laatste software erop hebt. Deze is al van september 2011. Werkt gewoon normaal hoor, heb het een paar maand geleden al gedaan.

Geeft je radio wel aan, of je de laatste software erop hebt. Deze is al van september 2011. Werkt gewoon normaal hoor, heb het een paar maand geleden al gedaan.

Is deze dus niet van april 2012?

Dacht het wel te hebben gezien in de releasenotes....

Sorry Gijsbert, maar dit is een nieuwe van April dus

Okay, apart dat in de handleiding dan september 2011 staat ;)

Een aantal maanden geleden is er namelijk al een update geweest om verbinding te kunnen maken met de IPhone 4, dat was namelijk nog niet helemaal mogelijk. Die is er dus al een tijdje. Welke dit dan is geen idee, nogmaals de handleiding zegt september 2011 :P

@Godtoh: Dit staat er in de releasenotes:

Release: April 2012

The update to your Ford Bluetooth and multimedia module provides you with improvements in the following areas:

- Connection stability for Bluetooth, telephony and music streaming via Bluetooth

Nog even ander vraagje aan jullie....ik heb nadat de update compleet was niet mijn radio uit en daarna weer aangedaan om de telefoonfunctie te testen. Heb gelijk op 'Phone' gedrukt en toen kreeg ik het telefoonmenu. Hierna heb ik de radio even uit en weer aangezet, maar in de handleiding stond dat je na de update je radio uit moest doen en daarna weer aan en dan op de 'phone' knop drukken en dan zou je het telefoonmenu moeten krijgen en zie je dat menu, dan is de update goed gelukt.

Maakt het heel erg uit dat ik niet eerst de radio uit en daarna weer aan heb gedaan?

Vast niet, maar goed ik heb dus de release notes gemist. Waar staan die? :P

Ga em van het weekend dan ook ff updaten.

Vast niet, maar goed ik heb dus de release notes gemist. Waar staan die? :P

Ga em van het weekend dan ook ff updaten.

Die staan in het zipje wat je download :)

Hallo, iemand de nieuwe update van april al gezien, en al geupdate?

De download is hier te vinden: http://www.ford-mobile-connectivity.com/downloadsUpdates

Zo nu ff stickie formatteren en dan ff proberen...

Zo update loopt.

Wat ik gedaan heb, usb stick als FAT32 geformatteerd en alle bestanden uit die zip los in de root van de USB gezet.

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft maar bij deze ;)

Releasenotes: The update to your Ford Bluetooth and multimedia module provides you with improvements in the following areas:

oke mooi dat er weer een nieuwe update is alleen jammer dat het op de site slecht aangegeven word of er een nieuwe update is en misschien iets van een melding in je mail als er een update is hahaha

@Godtoh: Dit staat er in de releasenotes:

Release: April 2012

The update to your Ford Bluetooth and multimedia module provides you with improvements in the following areas:

Nog even ander vraagje aan jullie....ik heb nadat de update compleet was niet mijn radio uit en daarna weer aangedaan om de telefoonfunctie te testen. Heb gelijk op 'Phone' gedrukt en toen kreeg ik het telefoonmenu. Hierna heb ik de radio even uit en weer aangezet, maar in de handleiding stond dat je na de update je radio uit moest doen en daarna weer aan en dan op de 'phone' knop drukken en dan zou je het telefoonmenu moeten krijgen en zie je dat menu, dan is de update goed gelukt.

Maakt het heel erg uit dat ik niet eerst de radio uit en daarna weer aan heb gedaan?

Geen idee, wat je wel kan proberen is het usb stickie er nog eens in doen. Als het goed is krijg je dan een melding van dat deze update al geïnstalleerd is. Tenminste hier wel;)

Geen idee, wat je wel kan proberen is het usb stickie er nog eens in doen. Als het goed is krijg je dan een melding van dat deze update al geïnstalleerd is. Tenminste hier wel;)

Ga ik dat morgen even proberen, thanks! :)

Ik zou ook wel een update willen doen, alleen heb ik (nog) geen USB aansluiting in de auto. Wel is de goede module aanwezig die ook bluetooth streaming doet. Het enige wat dus ontbreekt is een kabel vanaf de VC/BT module naar een (tevens ontbrekende) USB poort.

Voor deze update wil ik wel even een kabeltje kopen, maar ik vraag me af of de USB aansluiting op de module een standaard mini USB is, of een Ford eigen versie hiervan. Wie weet dit? Stefan Kuipers wellicht?

Alvast bedankt.

Cornelis

Is deze ook te gebruikten voor de sony radio van de MK7?

Ja dat kan, die heb ik er ook in zitten.

Ja dat kan, die heb ik er ook in zitten.

Net geprobeerd....paar keer...krijg het maar niet voor elkaar

Mijn stick is een intenso micro USB van 32gb (lijkt op de moskeyto)

Ik heb verder de Sony X Pack en keyless entry op de Fiesta

Mijn voicecontrol is Nederlandstalig

1 Eerst mijn stickie FAT32 geformatteerd (volledig, niet snel...duurde ook wel even)

2 De losse bestanden uit de zip op het stickie gezet (niet in een map)

3 Radio aan zonder eerst contact te maken

4 stickie in de USB

5 startknop ingedrukt zonder de koppeling in te drukken

6 display geeft aan geen bestanden te vinden

nog een keer geprobeerd maar nu de bestanden in een map op het stickie gezet (de map die je krijgt na het uitpakken: ford_audio_update

zelfde resultaat

nog een keer maar dan de zipfile op het stickie met uiteraard weer hetzelfde resultaat...

heeft dit te maken met mijn Nederlandstalige voicecontrol o.i.d.?

Ik ga nu even wat muziekbestanden op het stickie zetten om te kijken of hij die nog wel leest, anders is misschien wel mijn stickie kapot.

muziek speelt hij nog gewoon af...

Dan ga ik er maar van uit dat ik al de nieuwste versie heb haha

En anders vraag ik het wel bij de garage als ik voor een beurt moet

Gevonden!!! mijn auto is gebouwd in 2012,

deze update is voor auto's gebouwd tot december 2011

"This update is applicable to the following vehicles:

Model Built date

Fiesta: July 2008 - December 2011"

Is deze ook te gebruikten voor de sony radio van de MK7?

ja is ook te gebruiken voor Sony radio, ik heb zelf al gedaan.

Gevonden!!! mijn auto is gebouwd in 2012,

deze update is voor auto's gebouwd tot december 2011

"This update is applicable to the following vehicles:

Model Built date

Fiesta: July 2008 - December 2011"

Ahh ok, ik had nl dat als ik alles uit die zip op een stick zette( ook tekstbestanden) het pas werkte. En alleen het update bestand op de usb werkte het vaag genoeg niet.

Iemand??

Ik zou ook wel een update willen doen, alleen heb ik (nog) geen USB aansluiting in de auto. Wel is de goede module aanwezig die ook bluetooth streaming doet. Het enige wat dus ontbreekt is een kabel vanaf de VC/BT module naar een (tevens ontbrekende) USB poort.

Voor deze update wil ik wel even een kabeltje kopen, maar ik vraag me af of de USB aansluiting op de module een standaard mini USB is, of een Ford eigen versie hiervan. Wie weet dit? Stefan Kuipers wellicht?