Jump to content
Fiestaclub.nl
Henry

Mk7: Nederlandstalige Voicecontrol

Recommended Posts

He Richard.

Evert (Ja, hij werkt tegenwoordig in Almere) heeft vorige week in almere bij ons de nederlands talige erop gezet.

Denk dus dat het bij jou ook zou moerten kunnen.

Groetjes Ton.

Is dat bij de ' oude ' MK7 (dus van voor 2012 ) en kan je even nagaan of het ook bij eentje uit 2010 of 2011 kan ?

Ford Belgie houdt het voorloping nog altijd op : ONMOGELIJK te updaten. :roll:

Wil best wel eventjes naar Almere rijden, na afspraak. :grin:

Is dat bij de ' oude ' MK7 (dus van voor 2012 ) en kan je even nagaan of het ook bij eentje uit 2010 of 2011 kan ?

Ford Belgie houdt het voorloping nog altijd op : ONMOGELIJK te updaten. :roll:

Wil best wel eventjes naar Almere rijden, na afspraak. :grin:

Onze Fiesta is geproduceert in december2011 en heeft modeljaar 2012.

En waar Ford de grens legt van wel of niet kunnen updaten weet ik niet.

Groetjes Ton.

Bedankt Ton.

Ford Belgie beweert dat de nieuwe serie, dus model 1012, die nog met engelse taalcommando's werden geleverd, niet kunnen geupdated worden.

Maar bij jou is dat dus wel gelukt via een software update.

Het gebeurt wel vaker dat Ford blijft vasthouden dat ' iets ' niet kan en dat het toch best kan in de praktijk.

Bedankt Ton.

Ford Belgie beweert dat de nieuwe serie, dus model 1012, die nog met engelse taalcommando's werden geleverd, niet kunnen geupdated worden.

Maar bij jou is dat dus wel gelukt via een software update.

Het gebeurt wel vaker dat Ford blijft vasthouden dat ' iets ' niet kan en dat het toch best kan in de praktijk.

Wat, 1012, hadden ze toen ook al Fiesta's?? :schater:

Groetjes Ton.

Hoi Ton ben weer thuis eind mei weer weg met een groep leerlingen.

De dealer gaat het bij mijn fiesta proberen volgende week ga ik even langs om te kijken of het wil.

Nu hadden ze het zeer druk met banden wissel winter naar zomer.

Ik hou je op de hoogte

Ik ga ook eens passeren bij de dealer. Fiesta is midden maart op plaat gezet. Waarom dan nt direkt updaten?

Kost dit iets om te laten uitvoeren?

Vandaag en gisteren geinformeerd bij twee dealers. 8 mei word de mijne onder handen genomen, ik ben benieuwd.

Broekhuis dealer wist van niks, geinformeerd bij een vriend van me die is sales manager bij ford ardea auto, en die zegt dat er een update is dus het is wel mogelijk om van de engelse voice control over te stappen naar de nederlandse versie.

Ik ben benieuwd! Hou me/ ons op de hoogte!

@Richard b: ben jij al geweest, en met welk resultaat?

Ik heb een aparte voicecontrol! Die van mij stotterde enorm toen ik het een keer testte... (Ik heb de optie juist niet besteld maar kreeg hem toch...)

Ik gebruik het werkelijk nooit! Alle knopjes zitten binnen handbereik :-)

En ik zit niet graag een hele rit te bellen en als ik gebeld wordt (vooral voor mn werk) pak ik toch de eerste parking omdat ik dan mijn aandacht wil leggen bij het gesprek en niet op het verkeer wil letten ;-) Als ik wel iemand wil bellen sta ik stil in de file en kan ik via de console even met een knopje het telefoonnummer er bij pakken.

P.s. Alle instellingen in mijn auto zijn in het Engels. Dat vind ik fijner.

Nou hebben het geprobeerd gisteren.

Kwam wel een update binnen maar geen Nl alles bleef in het engels , ja kan nml niet selcteren

van wat je wil hebben het word gewoon de auto in gepompt als het eenmaal loopt.

En je kan ook niet zien of het engels of Nl is het ligt er an wat al op de module staat.

auto is van dec 2010

Hier een linkje van de Nl spraakhandleiding...

mmmm, deze link werkt niet. Ik wordt naar een dropbox site gestuurd. Kan de link nog eens geactiveerd worden?

Bedankt hoor!!

Die NL spraak, is die ergens van te downloaden? Ik neem aan dat je eventueel via USB kan uploaden of moet dat echt bij de dealer gebeuren? Mijn auto is van 1-2012.

@Maurice B: Sorry heb 'm niet meer, misschien iemand anders op het forum nog wel?

@RIRE: Dit moet via de garage gebeuren, maar naar mijn idee moet er een andere module in (geprobeerd door een kennis)

Die NL spraak, is die ergens van te downloaden? Ik neem aan dat je eventueel via USB kan uploaden of moet dat echt bij de dealer gebeuren? Mijn auto is van 1-2012.

Onze is ook van 01-2012, en heeft de monteur eventjes gedaan na het wisselen van de wielen.

moet dus blijkbaar bij de dealer aan de computer.

groetjes Ton.

Heyy

ik heb toevallig gister ook een klant gehad die dit vroeg. (ik werk bij een ford dealer.)

nu heb ik hem ook geupdated. dit was de laatste software die ford heeft uitgegeven.

dit was wederom engels. daarop de hotline van ford gebeld(beschikbaar voor de alle monteurs van ford,)

die wist mij te vertellendat zolang je een engelse voicecontrole hebt dat je er GEEN nederlandse op zal kunnen

zetten. de enigste mogelijkheid die hij aangaf om dit in het nederlands te krijgen is door een nieuw moduul

aan te schaffen.

Heyy

ik heb toevallig gister ook een klant gehad die dit vroeg. (ik werk bij een ford dealer.)

nu heb ik hem ook geupdated. dit was de laatste software die ford heeft uitgegeven.

dit was wederom engels. daarop de hotline van ford gebeld(beschikbaar voor de alle monteurs van ford,)

die wist mij te vertellendat zolang je een engelse voicecontrole hebt dat je er GEEN nederlandse op zal kunnen

zetten. de enigste mogelijkheid die hij aangaf om dit in het nederlands te krijgen is door een nieuw moduul

aan te schaffen.

Dan vind ik het heel knap van de monteur in Almere dat het bij ons wel gelukt is.

We hadden eerst engels, maar het geval spreekt nu, na een update, toch echt wel Nederlands.

Zal eens kijken of ik de monteur in kwestie kan benaderen.

Groetjes Ton.

Dan vind ik het heel knap van de monteur in Almere dat het bij ons wel gelukt is.

We hadden eerst engels, maar het geval spreekt nu, na een update, toch echt wel Nederlands.

Zal eens kijken of ik de monteur in kwestie kan benaderen.

Groetjes Ton.

als hij zou kunnen vertellen hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen

en de eventuele software kan sturen zou ik hem zeer dankbaar zijn.

dankan ik er voor zorgen dat ik ook eindelijk een nederlandse heb

als hij zou kunnen vertellen hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen

en de eventuele software kan sturen zou ik hem zeer dankbaar zijn.

dankan ik er voor zorgen dat ik ook eindelijk een nederlandse heb

Ik weet ook nog wel een adres waar die update zéér welkom is!

ik denk dat het halve forum wel als adresje gezien kan worden voor deze nl update

Voicecontrol was eerst engels, en toen ik hem na de velgenwissel terug kreeg was dit met de vermelding dat de monteur hem even aan de computer had gehangen om gelijk maar even de voicecontrol in het nederlands te veranderen.

Heb daar zelf 15 jaar gewerkt, en ken de monteur in kwestie goed, maar helaas is hij nu op vakantie.

Zodra hij terug is zal ik info vragen.

Groetjes Ton.

Heyy

aan te schaffen.

Kan jij me vertellen wat zo'n module kost?