Jump to content
Fiestaclub.nl
Henry

Mk7: Nederlandstalige Voicecontrol

Recommended Posts

Hallo,

Ik hoorde vandaag dat de nieuwe Fiesta's dit hebben.

Zou het mogelijk zijn een Engelse te updaten naar een Nederlandse, of moet de hele module vervangen worden?

Als die vervangen moet worden, welk bedrag moet ik dan op gaan rekenen? Ik heb op de "update site" al gekeken, maar daar wordt nog steeds die versie van oktober aangeboden.

Ik hoop dat de topic op de goeie plek geplaatst heb...

je kan hem niet updaten naar het nederlands

dit komt omdat die er gewoon niet is voor de mk7

mvg

Focus 3 heeft het inmiddels wel in het Nederlands, terwijl de 1e Focus 3 serie het nog in het Engels heeft. Wie weet komt er een update, maar reken nergens op.

1 of 2 maart krijgen mijn ouders hun Fiesta, zal eens kijken of het in nederlands of engels is dan.

je kan hem niet updaten naar het nederlands

dit komt omdat die er gewoon niet is voor de mk7

mvg

Ben ik niet helemaal met je eens, het updaten verhaal zou ik in kunnen komen. Maar dat hij er niet is (los) voor de MK7 geloof ik niet, of hij komt binnenkort uit. Een kennis van me heeft er nl mee "gespeelt" vandaag in een nieuwe Fiesta

Ik ga vanmiddag mijn nieuwe Fiesta ophalen, laat wel weten of deze in NL of EN is (of beide)

Of bedoel je dat het op het nieuwe/gerestylde model Fiesta zit? MK7,5?

Ben ik niet helemaal met je eens, het updaten verhaal zou ik in kunnen komen. Maar dat hij er niet is (los) voor de MK7 geloof ik niet, of hij komt binnenkort uit. Een kennis van me heeft er nl mee "gespeelt" vandaag in een nieuwe Fiesta

volgens de ford hotline komt er geen nederlandse taal voor de voice controle.

mvg

Ik ga vanmiddag mijn nieuwe Fiesta ophalen, laat wel weten of deze in NL of EN is (of beide)

Of bedoel je dat het op het nieuwe/gerestylde model Fiesta zit? MK7,5?

Ik ben nieuwsgierig wat er op de jouwe zit. Ik bedoel het type dat nu uitgeleverd wordt. Weet je wanneer de jouwe bij de dealer aangekomen is?

Gisteren dan eindelijk mijn Fiesta opgehaald...30 december besteld...15 februari kreeg ik een telefoontje van de dealer dat hij binnen was...en 22 februari dan eindelijk de auto op mogen halen.

Om bij dit onderwerp te blijven: Ik heb voordat ik de auto instapte nog gevraagd aan de verkoper hoe dat zit met de Nederlandstalige versie van de voice control. Hij vertelde mij dat dit waarschijnlijk pas vanaf productiemaand maart ingevoerd zou worden, en dat bij mij de voice control nog Engels zou zijn.

Eenmaal weggereden heb ik er nog niet zo naar gekeken, maar na een tijdje wilde ik toch even kijken hoe en wat...en ja hoor...het is bij mij gewoon in het Nederlands.

Nu is het alleen zo dat het Nederlandse instructieboekje de lijst met "spreuken" nog wel in het Engels is...en de "help" functie geeft niet alle opties. Zo ben ik er onder andere nog niet achter hoe je een gesproken naam aan een nummer kan koppelen...in het Engels volgens het boekje werkt dan ook niet.

Als je "help" roept dan kom je overigens wel een heel eind, o.a. voor de climate control en het bellen naar een nummer etc. Wel vraag ik me af of je het in de praktijk echt veel gaat gebruiken. Denk dat aan de temperatuur knop draaien toch echt makkelijk is dan te roepen "klimaat" - feedback - "temperatuur" - feedback - "20" - feedback.

Maar voor het bellen naar een naam, als die eenmaal ingesteld is, kan ik me voorstellen dat het wel voordelen biedt.

Gisteren dan eindelijk mijn Fiesta opgehaald...30 december besteld...15 februari kreeg ik een telefoontje van de dealer dat hij binnen was...en 22 februari dan eindelijk de auto op mogen halen.

Om bij dit onderwerp te blijven: Ik heb voordat ik de auto instapte nog gevraagd aan de verkoper hoe dat zit met de Nederlandstalige versie van de voice control. Hij vertelde mij dat dit waarschijnlijk pas vanaf productiemaand maart ingevoerd zou worden, en dat bij mij de voice control nog Engels zou zijn.

Eenmaal weggereden heb ik er nog niet zo naar gekeken, maar na een tijdje wilde ik toch even kijken hoe en wat...en ja hoor...het is bij mij gewoon in het Nederlands.

Nu is het alleen zo dat het Nederlandse instructieboekje de lijst met "spreuken" nog wel in het Engels is...en de "help" functie geeft niet alle opties. Zo ben ik er onder andere nog niet achter hoe je een gesproken naam aan een nummer kan koppelen...in het Engels volgens het boekje werkt dan ook niet.

Als je "help" roept dan kom je overigens wel een heel eind, o.a. voor de climate control en het bellen naar een nummer etc. Wel vraag ik me af of je het in de praktijk echt veel gaat gebruiken. Denk dat aan de temperatuur knop draaien toch echt makkelijk is dan te roepen "klimaat" - feedback - "temperatuur" - feedback - "20" - feedback.

Maar voor het bellen naar een naam, als die eenmaal ingesteld is, kan ik me voorstellen dat het wel voordelen biedt.

Ik gebruik de voicecontrol ook alleen maar om de namen van mensen te bellen.

Temperatuur en die andere gadgets is leuk voor een paar keer, daarna doe je alles met de hand ;)

Mooi dat het er toch is! Ik denk dat de NL versie van het instructieboekje binnenkort wel online komt op de Ford site. Nu alleen nog ff afwachten of het te updaten is (voor knutselaars) of dat er een nieuwe module voor gekocht moet worden...

Mooi dat het er toch is! Ik denk dat de NL versie van het instructieboekje binnenkort wel online komt op de Ford site. Nu alleen nog ff afwachten of het te updaten is (voor knutselaars) of dat er een nieuwe module voor gekocht moet worden...

mooi dat er een update aankomt en die zetten ze er toch gewoon op als ze de auto een beurt geven ???

ik heb wel laast mijn carkit geupdate via de ford mobile site maar dat zal waarschijnlijk een andere uitdate zijn dan van de voice control .

dat word even afwachten dan maar .

Ik heb de Nederlandse beschrijving ontvangen van de Ford dealer

Wil hem hier wel plaatsen maar weet niet hoe...kan hem wel mailen

Vanmiddag zijn bij ons de nieuwe velgen eronder gezet, en toen heeft de monteur de auto gelijk aan de computer gehangen i.v.m. een update en heeft gelijk de voicecontrol in het nederlands gezet.

Ben er niet zelf bij geweest en ook nog niet geprobeert.

Maar als ze het daar kunnen moeten andere dealers het ook kunnen lijkt mij.

Groetjes Ton.

hmm, weer een ritje dealer voor mij:-)

Ben van de week wel geweest om mn verlichting aan te passen, ik wil namelijk altijd met dimlicht rijden, en dan het liefst geen schakelaar te bedienen.

Blijkbaar in de comp een optie om verlichting aan te passen.

Heb het nu als volgt.

schakelaar op 0: dimlicht 80% dashboard uit

stadslicht=stadslicht

dimlicht=is normaal dimlicht

schakelaar op auto: bij daglicht dimlichten ongeveer 80% dashboard uit, en als het donker word gaat alles op 100% branden.

Maar.....collega met fiesta, ook titanium ( paar maanden nieuwer) ook naar de dealer, blijkt die optie er niet te zijn, andere module??????

Zal ik geheid vast wel weer pech hebben dat mijn voice in het engels blijft:-(

Vanmiddag zijn bij ons de nieuwe velgen eronder gezet, en toen heeft de monteur de auto gelijk aan de computer gehangen i.v.m. een update en heeft gelijk de voicecontrol in het nederlands gezet.

Ben er niet zelf bij geweest en ook nog niet geprobeert.

Maar als ze het daar kunnen moeten andere dealers het ook kunnen lijkt mij.

Groetjes Ton.

Hey Ton, als je m getest hebt zou je even willen laten weten of hij werkelijk NL spreekt nu? thx

Ik heb ook een Nederlandse voicecontrol. Vooral de klimaat-> ontdooi aan gebruik is vaak. Dan gaat zo'n beetje alles aan :)

Nu vraag ik me wel af wat voor Fiesta ik heb (7 of 7.5). Hoe kan ik dit controleren ?

Heb ook de NL voicecontrol! Help werkt idd maar ik zie toch graag de handleiding in PDF of i.d. Kan iemand deze plaatsen of mij mailen?

vandaag bij de dealer langs geweest en het blijkt alleen op de nieuwe fiesta te zitten met de nieuwe spraak module

de dealer zij dat het waarschijnlijk niet mogelijk is om het op de oude module te krijgen

maar we wachten vrolijk af

wie weet trouwens of de bluetooth module ook de voice control module is of zijn dat 2 aparte module's?

Maar welke fiesta mk7 valt onder de categorie "oud" of "nieuw"?

Maar welke fiesta mk7 valt onder de categorie "oud" of "nieuw"?

volgens mij is de nieuwe module ingebouwd vanaf de zogenoemde MK7.5

He Richard.

Evert (Ja, hij werkt tegenwoordig in Almere) heeft vorige week in almere bij ons de nederlands talige erop gezet.

Denk dus dat het bij jou ook zou moerten kunnen.

Groetjes Ton.

Ton.

Toch best vaag. Mijn fiesta (bouwdatum okt 2011) kon de verlichting aangepast worden zoals boven beschreven. Collega met zelfde uitvoering (wel benzine en van dec 2011) daar kon het weer niet??

Moet toch ff terug. Auto hikte bij 80, wel update gehad. Maar hikt nog. Maar das ff offtopic