Jump to content
Fiestaclub.nl
Dwerg85

Performance Blue St

Recommended Posts

Ongelooflijk wat een project! Knap hoor!

@rmb Tnx!! :) 

Alles op zn tijd hoor. Als dit feestje zo goed als af is en rijdt dan komt de daily aan de beurt. Dan kan ik de blauwe een beetje inrijden en op de bank plaatsen voor de juisten afstellingen (3setups)

Al het spul van de charger gaat op de daily fiesta. we weten nou wat de problemen zijn, hoe het komt en wat er moet gebeuren. :)

Daar komt ook wel weer een eigen topic over.  Ik heb daarvoor de 304 mm 6 pots K-Sports klauwen voor besteld. Blokjes raken op en iemand had intresse om de originele over tenemen. En de RS... even tussendoor een kleppendeksel-pakking doen en wat deukjes en butsen uit laten deuken. Mongoose pijpje bestellen voor die als ik terug ben :)

Me ene ST kost me al wat gelukkig is me daily goedkoperūüėā maar mag niet klagen 3 stuks wat en waar wat aan gedaan moet worden zouden me arm makenūüėā.¬†

On ‚Äé18‚Äé/‚Äé04‚Äé/‚Äé2017 at 19:53, FeesST05 said:

Me ene ST kost me al wat gelukkig is me daily goedkoperūüėā maar mag niet klagen 3 stuks wat en waar wat aan gedaan moet worden zouden me arm makenūüėā.¬†

Maar staat gedeeltelijk gelukkig :) De witte als daily gebruiken en zal zo blijven. Aan de RS wordt ook aan gewerkt.... kleine dingetjes....voor nu.... Een lekke kleppendeksel pakking is nodig. Naast dat het een goede schoonmaak en detail moet krijgen. Wat opknap werk aan de velgen en spuitwerk aan de motorkap. Dan staat die zoals nieuw. Het blauwe feestje heeft stiekem een beetje voorrang. Zorgen dat die rijdt zodat die in kan worden gereden. Pas daarna kan ik met de witte aan de haal of de RS. Maar van de witte heb ik toch alles van liggen. Alleen de map van de oude ECU erafhalen. Dit kan pas als de blok inelkaar is met alle sensoren die de juiste waarden krijgen. (hebben al wat pogingen gedaan om de map eraf te krijgen). Dan ruimt het wel aardig weer op in mn berging en garage :). Plus ik moet maar foto's maken van wat spul wat ik maar te koop moet zetten op het forum en MP...Heb daar de tijd nog niet voor gehad of gemaakt... Maar denk aan een MK6.5 stuur met airbag, middenconsole met zilveren ring, rubberen pookhoes Mk6, rails van een focus RS3, boostgauge tot 2bar, Ik dacht nog een setje originele koplampen mk6,5... Nog wat andere attributen van een Focus mk2 :)En vast nog meer spul ik wat nu even niet snel op kan noemen:roll:  

Tijd voor een update!!
Wezen shoppen tijdje geleden!! Dank je wel mike!! :)
IMAG0087_zps9trkfhby.jpg
En krijgen weer een mooi kleurtje!!

IMAG0091_zpsnjcu3pjh.jpg

We zijn maar weer eens aan begonnen sinds ik weer terug ben Saudi. Het doel voor nu is om de motor in te hangen voor de Meeting bij Mebu.
Alleen binnenkort ga ik op vakantie even er tussenuit!
IMAG0082_zpswuxw08pg.jpg
Max. open van de inlet Cosworth gasklep kabelbediend. 67mm in diameter.

IMAG0094_zpsdv3kqirh.jpg
Uhmm...Best intercoolertje zeg ik zo...
IMAG0094_zpsdv3kqirh.jpg    

Wordt vervolgd!!
IMAG0102_zpsa8kjimu5.jpg

14 hours ago, Dwerg85 said:

Wezen shoppen tijdje geleden!! Dank je wel mike!! :)

Geen probleem vriend :grin:. En nou snel in elkaar zetten die bak, ik begin ongeduldig te worden:shock:!!

Neem rustig de tijd... Simon (Sico)neemt ook de tijd :(....  Er wordt naar een andere leverancier gekeken. Ik ben zef nu even op vakantie voor een paar weken 

Ola Ola!! Zeker alweer een tijdje geleden ja sinds de laatste post. Maar het heeft geduurd en eindelijk binnen. in die tussen tijd is de mtx75 klaargemaakt met een kersverse nieuwe lsddif van Quaiffe.
IMAG0230_zpsgjgzcgkw.jpg

IMAG0231_zpspvurj77k.jpg

IMAG0234_zpsqeq9ahgl.jpg

De bak is nou weer compleet en schoongemaakt.

Op dat momen hing de motor nog op zn stand. Maar sinds vandaag niet meer en de bak hangt erweer aan de motor
Plaatjes van dit volgen nog.

Het motortje dat nog prima op de motorstand stond is idiaal voor wat test passen en meten en doen... 

4" Aanzuig met K&N filter ,3" Boostpipe met Tial42 afblaasventiel, 3" Down pipe, 67 mm Cosworth gasklep kabel bediend.

De rest van de boostpipes en intercooler... Dat ligt nu maar in de auto even wat ruimte op te nemen op de verkeerde plek.
Deze moeten ook worden gemodificeert omdat die niet achter de bumpers blijven helaas. 

IMG-20170317-WA0017_zpso8qnj4en.jpg

Spruitstukje met "turbotje" Tnx Sico!! took a reallll...... Long time....
Plaatjes zeggen genoeg gok ik zo. Genoeg om dingen nog te wijzigen.
1. Bobine verdeelblok kan daar nier meer zitten waar het origineel hoorde. Dus die zie je nu iets naar voren maar het is ook niet idiaal om die daar te laten zitten. Sensor aansluiting van de uitlaat temp zit er net naast.

2. Takel punten zit ook rot bij de spruitstuk kant.

3. Wateraansluiting maken voor de turbo. En heb al gezien waar die komt. Waar de bobine nu hangt daaronder zit ook de temp sensor aansluiting

4. Klepdeksel ontluchting... Succes!!... Dat gaat het ook niet worden :lol:

IMG-20170617-WA0008_zpstvxxiji3.jpeg

IMG-20170617-WA0004_zpskdb74pkj.jpeg

IMG-20170617-WA0006_zpsdntos1fk.jpeg

Oplossing? zie lijst hieronder whaha

1. Bobine verdeelblok gaat eruit en pakken we de losse bobines van de 1.8... Still to do

2. Takel punten zijn al gemodificeert en verplaatst.... Check!!

3. Wateraansluiting maken voor de turbo.... Still to do

4. Klepdeksel ontluchting... Succes!!... Dat gaat het ook niet worden :lol:....Still to do

En dus nu hangt de motor niet meer op een stand en maakt plaats voor het Mebu project Fiesta mk7 4x4 cosworth blok. 

Greetzz 

Damn. Nice ūüėé. Heb hem bij Mebu mogen bekijken. Zo'n dikke ST.¬†

Miljaar nata! Weer even fijn gelezen dit is niet even zoiets als zet dat wel even in elkaar ūüėā.¬†

whaha nee klopt dit is maar een paar uurtjes op een avond in de week als ik er wel ben. Dus "effe" bezig :P 
Het feestje staat nou iets over een jaartje bij Mebu op het terrein nu 
En vandaag in de middag ook bij Mebu geweest... She's back in!!

IMG-20170624-WA0006_zpsxthypi1l.jpg

Wat een project! Respect! En het ziet er allemaal piekfijn uit.

Nou... Leuk zeg als ze je account wijzigen voor derde partijen waar je foto's bewaard.... :(

Iemand nog andere idee√ęn of ervaring met andere ? Imageshack? FLickr??¬†¬†

Hallo Hallo. Zooo.... Dat is ook opgelost... Dag photobucket met hun 3de partie BS!!

Foto's volgen. Project staat niet stil hoor. We gaan vrolijk door. Front is weer gemonteerd voor wat passingswerk en Bumperbalk is mooi verzaagd voor ruimte voor een grotere intercooler. De intercooler die bij de kit is meegelevert is al niet klein maar zal er niet opkomen. Dit omdat die dan uitsteekt en persoonlijk zelf niet vindt ik dat niet mooi.

Wat is er gedaan>

-Downpipe gemonteerd en schakelkabels liggen een beetje in de weg.
-Turbo met spruitstuk is eraf. Dit vanwege dat de Wastegate bij het potje van de stuurbekrachtiging kwam. Potje blijft daar zitten en dus Wastegate komt op een ander plekje. dus dat wordt wat zaag en laswerk maar op de zaak doen.  
-aanzuigbuizen waren ook gemonteerd maar moet her en der wat verzagen en spuiten. Van de week maar doen.
-ABS blok verplaatst en leidingwerk is deels omgeleid. ik moet nog wat stukken leidingen aanmaken.
-Catchcan heeft een nieuwe plekje gekregen. Was vroeger bij mn accu geplaatst met de Charger.
-Front gemonteerd met bumperbalk. Alleen Bumperbalk is nu beduidend korter :P

Dus lekker gestaag door voor de aankomende week!

Greetzz :D

On 3-7-2017 at 21:26, Dwerg85 said:

Nou... Leuk zeg als ze je account wijzigen voor derde partijen waar je foto's bewaard.... :(

Iemand nog andere idee√ęn of ervaring met andere ? Imageshack? FLickr??¬†¬†

Ik gebruik Flickr, zeker een aanrader. 1000gb gratis opslag en op je telefoon upload de app (optioneel) al je gemaakte foto's naar een eigen map zodat je altijd een backup hebt (ideaal, want ben vroeger door het missen van een backup nog wel eens stapel foto's kwijtgeraakt :? )

√ó