Jump to content
Fiestaclub.nl
VitroFiesta

Bezoek Fiestafabriek Keulen 2012

Heb je interesse in een bezoek aan de Fiesta fabriek in Keulen?  

45 members have voted

1. 1.

• Ja, alleen
      14
    • Ja, met introducé
      27
    • Nee, geen interesse
      4

Recommended Posts

Zoals jullie wellicht weten, hebben wij als club al twee keer een bezoek gebracht aan de plek waar de meeste van onze Fiesta's voor het eerst het levenslicht zagen, de Ford Fabriek in het Duitse Keulen. De eerste maal in 2007, en de tweede maal in 2010. Recent kreeg ik de vraag of dit in de toekomst nog een keer in de planning staat. We hebben dit in de groep gegooid, en besloten dat we hier op zich wel weer mee aan de gang willen gaan, mits er voldoende animo voor is.

Ik zal even kort schetsen hoe het er ongeveer uit zal zien.

Bedrijven of groepen kunnen een rondleiding krijgen door de Fiestafabriek. Je zit in een soort treintje, waarmee je onder leiding van een gids door de fabriek wordt gereden en uitleg (in het Engels) krijgt. Je ziet de plaatwerk afdeling, en de assamblagelijn, waar uiteindelijk aan het einde de nieuwe Fiesta's van de band aflopen.

De rondleiding duurt inclusief welkomstwoord en een bakje koffie zo'n drie uur, en vind op een doordeweekse dag plaats. De rondleiding is in de middag. Uiteraard zijn hier kosten aan verbonden, maar hoeveel hangt af van het aantal deelnemers. Er is een maximum aantal van 40 deelnemers, en je moet altijd voor het volledige aantal betalen. Zijn we dus maar met 20 man, dan wordt de prijs per persoon twee keer zo hoog als wanneer we met 40 man zijn. Het is dus zaak om zo dicht mogelijk tegen de 40 man aan te zitten. Als we dit redden, kun je uitgaan van tussen de 10 en de 20 euro per persoon. Zoals gezegd staat de fabriek in het Duitse Keulen. Klinkt ver weg, maar valt opzich mee. Ter indicatie, vanaf Utrecht is het 230 kilometers. Omdat de meeste leden verspreid door het hele land wonen, is het niet handig om een bus te huren, dat hebben we in het verleden al geprobeerd. Je kunt natuurlijk altijd met iemand carpoolen, of afspreken in de buurt van de grens. Je reiskosten komen uiteraard nog bovenop de kosten voor fabriek.

In principe mag iedereen 1 introducé meenemen. Er is een maximum aantal van 40 deelnemers. Mochten we hier nou ver overheen komen (wat ik overigens niet verwacht hoor), dan gaan plusleden voor gewone leden, en leden voor introducees. Indien nodig zal loting plaatsvinden. Mochten we het aantal lang niet halen, dan kunnen er in overleg wellicht meer introducees per persoon mee. Betaling geschied vooraf, zodat we niet uiteindelijk alle kosten zelf moeten betalen omdat er mensen afwezig zijn.

Er is een reserveringstermijn van een half jaar bij de fabriek. Omdat we niet in vakantieperiode willen zitten, en wat tijd nodig hebben voor het organiseren, gaat we voor alsnog uit van een datum ergens in oktober 2012.

Omdat we graag willen weten wie er interesse heeft, heb ik even een poll toegevoegd. Geef even aan of je interesse hebt, en een introducé mee wilt nemen. Graag alleen invullen bij serieuze interesse, zodat we een goed beeld krijgen. Stel gerust vragen als je iets wilt weten!

Heb interesse maar weet niet of ik een introduce mee kan nemen. Dus stem nog niet. Voor 20-30 euro vind ik het best, meer moet het ook niet worden.

Misschien een idee om het samen met de focusclub te doen als we te weinig aanmeldingen hebben?

Ik verwacht dat we wel een redelijk aantal bij elkaar zullen krijgen hoor. Ik denk niet dat er bij de Focusclub veel animo zal zijn, aangezien er in Keulen alleen Fiesta's worden gemaakt, en de Focusclub bezoekt ook al regelmatig de Focusfabriek in Saarlouis. We gaan eerst eens kijken hoever we hier komen. De ervaring leert ook wel dat er mensen zijn die meer dan 1 introducé mee willen nemen, dus als we er met 1 introducé per persoon niet aan komen, kunnen we altijd kijken hoever me met meerdere introducees per persoon komen.

Leuk initiatief, Ben hier dan ook zeker bij. Al moet ik een dag vrij nemen.

Eventueel neem ik paar dagen vrij en neem ik een omweg naar huis vie de nurburgring 8)

Is weer eens wat anders als bij een mac op de parkeerplaats hangen of een evenement.

Liefstt dan wel in het voor of najaar ivm met vakanties van leden. Denk ook niet dat het al te prettig is om met 35 graden in een fabriek rond te rijden. (weet niet hoe het daar is) of om met die temperatuur een aantal uur in de auto te zitten richting deutschland. :P

Maar goed al is het 45 graden ich bin dabei! :-D

En over vervoer: denk dat het het makkelijkste is om met zn alle of een grote groep ergens bij de grens van Nederland/Duitsland af te spreken en dan richting Keulen te rijden.

Ook wel een leuke ervaring om met zoveel auto's te rijden.

Edit: ik stem nog niet omdat ik niet weet of ik iemand meeneem of niet.

Tja ik weet het nog niet, tenslotte na twee keer :mrgreen: en al die mensen die mee willen en dan uiteindelijk geen zin meer hebben :oops:

we zijn in 2010 geweest, super ervaring...

zit te denken of we nog 1 keer gaan....me Pa zou graag mee willen...

dat zou dan 3 bezoekers zijn... 1plus lid + 2 introducees

we zijn in 2010 geweest, super ervaring...

zit te denken of we nog 1 keer gaan....me Pa zou graag mee willen...

dat zou dan 3 bezoekers zijn... 1plus lid + 2 introducees

Mochten we de 40 niet gaan redden, dan is dat zeker een optie hoor, maar we wachten eerst even af hoe ver we gaan komen met iedereen 1 intro.

Langetermijnplanning!

Ik wil wel en denk wel een introducée mee te nemen.

Wat is het (huidige) bedrag voor de 40 bezoekers (om even een beeld te hebben)?

Langetermijnplanning!

Ik wil wel en denk wel een introducée mee te nemen.

Wat is het (huidige) bedrag voor de 40 bezoekers (om even een beeld te hebben)?

Als ik prijspeil 2010 neem, kwamen we op 15 euro per persoon. Ik heb geen idee of de prijs nog gelijk is.

Als ik prijspeil 2010 neem, kwamen we op 15 euro per persoon. Ik heb geen idee of de prijs nog gelijk is.

Dat is niet veel. Benzinekosten gaan harder :mrgreen:

Ben een paar jaar geleden met de Mondeoclub in de Mondeo fabriek in Genk geweest.

Was interessant en indrukwekkend.

Ik heb ingevuld dat ik alleen mee zou willen maar als het doorgaat en ik vraag wat rond verwacht ik nog wel 1 of meer introducees mee te nemen.

Alleen al de mensen die nu aangeven alleen of met introducee mee te willen, dat zijn er 21. Genoeg om ieder geval de planning in gang te gaan zetten aangezien het topic pas een paar dagen online staat.

Ik neem aan dat ik en mijn broertje ook mee gaan...

Maar heb nog niks ingevuld, moet eerst eens even overleggen!

Ik ga wil ook zeker weten mee!.

Heb in de poll met introduce aangeklikt. Maar mocht dat niet doorgaan ben ik sowiezo wel van de partij!

Lijkt me ook leuk, alleen de datum kan misschien nog roet in het eten gooien maar voor nu wil ik wel mee met een introducee.

Sorry dat ik tijdje afwezig ben geweest zo heb ik 2 meetings gemist . ziek buitenland met spoed moeten werken . Maar goed ik wou me opgeven . als er een lijst komt laat het me dan effe weten . zodat ik snel vrij dag kan inplannen . aangezien voor mijn bedrijf top drukte is .

Guest
This topic is now closed to further replies.