Jump to content
Fiestaclub.nl
Kelvintjuh

Versterker Krijgt Geen Stroom..

Recommended Posts

Nadat ik alles correct heb aangesloten deed mijn versterker + subwoofer het even.

10 minuten later stap ik in de auto en niks meer..

Volgens mij krijgt mn versterker geen stroom, er gaan geen lichtjes branden.

Hoe kan ik dit testen of oplossen? zou verder niet weten wat er aan de hand kan zijn..

Zekering is nog heel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een signaal kabel lopen van je radio naar de versterker ? deze sluit je op je antenne aansluiting aan op je radio en dan naar je versterker. Deze zorgt dat je versterker aan en uit gaat wanneer je de radio aan of uit zet

Dus controle : massakabel, plus en signaalkabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is ook aangesloten! Alles is aangesloten zoals t hoort,,

Vandaar dat ik het ook zo raar vind..

Need Help Please!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zekering is nog heel..

Welke zekering is nog heel? Die van de plusdraad die van de accu komt of de zekering van de versterker zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Massakabel ook goed zitten, op het kale metaal? Als je geen massa hebt doet hij ook niks.

Yep deze zit op het kale metaal achterkant van mn achterbank heb ik kaalgeschuurd..

Welke zekering is nog heel? Die van de plusdraad die van de accu komt of de zekering van de versterker zelf?

Ze zijn allebei nog heel, zowel die bij de accu als die in de versterker..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Versterker niet gewoon overleden ? Heb je gemeten dat de versterker wel een + signaal krijgt van de radio ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, niks gokken, gewoon een multi-meter eraan hangen en gaan meten.

Wat je aan waardes nodig hebt is simpel:

- 100% zeker weten dat je massa hebt, dit doe je door weerstand te meten tussen het chasis

en de massa op je versterker.

Heb je dit niet, dan eerst zorgen voor een goede massa.

- 12 volt DC op de constante plus van je versterker, meet je tussen je massa en dikke plus kabel.

- dan pas schakel je je radio in, en ga je meten of je 12 volt DC hebt op je geschakelde plus,

dit doe je dus tussen de massa en dunnen pluskabel.

Vaak loopt deze pluskabel mee met je tulp/signaalkabel vanaf de radio.

Zoals ooit een leraar zei: meten is weten :duim:

Dan pas kan je een conclusie trekken, niet eerder :jaknikker:

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd, niks gokken, gewoon een multi-meter eraan hangen en gaan meten.

Wat je aan waardes nodig hebt is simpel:

- 100% zeker weten dat je massa hebt, dit doe je door weerstand te meten tussen het chasis

en de massa op je versterker.

Heb je dit niet, dan eerst zorgen voor een goede massa.

- 12 volt DC op de constante plus van je versterker, meet je tussen je massa en dikke plus kabel.

- dan pas schakel je je radio in, en ga je meten of je 12 volt DC hebt op je geschakelde plus,

dit doe je dus tussen de massa en dunnen pluskabel.

Vaak loopt deze pluskabel mee met je tulp/signaalkabel vanaf de radio.

Zoals ooit een leraar zei: meten is weten :duim:

Dan pas kan je een conclusie trekken, niet eerder :jaknikker:

Nog nooit eerder zoiets gemeten,, hoe ga ik dit doen waarmee? heb volgens mij zo'n apparaatje maar kan ik allemaal shit op instellen, geen idee welke nodig is.

Kan je me ook vertellen welke waardes t allemaal moet hebben?

DAMN IM A NOOB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja met een multimeter kun je die waardes meten.

Kijken of je 12 volt hebt op de dikke plus vanaf de accu.

Rode pen van de multimeter op de dikke plus kabel.

zwarte pen op de massa ( op bout van de achterbank ofzo )

Dan moet je wel ongeveer 12,5 volt hebben.

Zo ja.. dan ga je kijken of je massa goed is.

Dan stel je de mulitmeten op Ohm en kun je weer stand meten. gewoon de pen op de ene kant en de andere pen op de andere kant.. let erbij wel op dat voor Ohm meten de pennen in andere gaatjes komen van de multimeter.

Die waarde moet zo klein mogelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel zien als je ohm's meet dat beide pennen op een massa staan en niet per vergissing 1pin op de 12V en 1pin op de massa en dan ohm meten, daar gaat je meter niet content mee zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook gekeken of je remote kabel goed in zit?

want anders gaat die niet aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanning meten (in de volksmond stroom genoemd) doe je in volt, aangezien je het in de

auto gaat meten, moet hij op Volt DC staan, en je zal zo rond de 12/13 volt gaan meten.

Je zwarte draad van de meter moet op de min/massa/chasis, rode meet je de plus.

Wilt je massa meten, dan ga je weerstand meten, dus moet hij op Ohm , en dan het laagste

getal, je wilt dan zo min mogenlijk weerstand hebben, dus hoe lager het getal, hoe beter.

Ergens zal je een mankement constateren.....en dan begint pas het storingzoeken :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn wat een hulp! echt super!

Heb morgen middag eindelyk tyd om weer eens bezig te gaan!

Als mn versterker overleden is ga ik meteen zorgen voor een nieuwe:D

Ik hou jullie op de hoogte:)

Alvast super bedankt, als ik ergens nog niet uit kom vraag ik het weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbind de 12v (rode) draad eens door met je remote op de versterker.. staat ook wel eens als REM op je versterker

(meestal het kleine schroefje naast de + ),

en je - (massa) aansluiten op de massa van je auto zoals het hoort..

springt de versterker nu wel aan? en blijft deze aan?

dan ligt het aan je kabel die van je auto radio naar de versterker loopt (ook wel REMOTE) genoemd,

dit is niks meer dan een draadje waar 12v doorheen loopt als de radio aanstaat, als de radio uitgaat zet deze automatisch de versterker uit omdat deze anders je accu leeg trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
verbind de 12v (rode) draad eens door met je remote op de versterker.. staat ook wel eens als REM op je versterker

(meestal het kleine schroefje naast de + ),

en je - (massa) aansluiten op de massa van je auto zoals het hoort..

springt de versterker nu wel aan? en blijft deze aan?

dan ligt het aan je kabel die van je auto radio naar de versterker loopt (ook wel REMOTE) genoemd,

dit is niks meer dan een draadje waar 12v doorheen loopt als de radio aanstaat, als de radio uitgaat zet deze automatisch de versterker uit omdat deze anders je accu leeg trekt.

Geprobeert, versterker blijft wederom dood... denk dat die dan toch echt overleden is! als ik nog een reactie krijg ga ik nog wat doen:D:) anders ben ik onderweg om een nieuwe te halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is weten

Spanning (Volt DC) meten van:

- dikke 12v aansluiting t.o.v. massa

- stuurdraad meten t.o.v. massa, welke dus je versterker schakelt.

Als op beide WEL spanning staat.. of komt te staan als je contact aan zet.. is die bedrading goed. .. en zoek je verder.

Massa aansluiting (zwart) met multimeter op weerstand meten. tussen versterker ( de - / Ground / GND aansluiting) en een kaal massa punt van de carosserie .. 0 of bijna 0 Ohm, dan is het goed, oneindig (-------) niet goed..

eerst meten.. je resultaten hier beschrijven.. dan praten we verder :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet ook je zekering even door met de piep stand, zit eigelijk op elke multimeter..

zekeringen kunnen op het zicht heel lijken maar toch kapot zijn,

gaat deze piepen is die heel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na alles te hebben gemeten en geprobeerd bleek alles goed te zijn.

Ik testen met de versterker van iemand anders, aansluiten en heerlijk geluid!

Meteen naar de winkel gereden en nieuwe versterker gekocht!

Heerlijk dat het opgelost is :grin: wat een opluchting

Share this post


Link to post
Share on other sites

×